ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΩΝΤΕΣ: ΣΥΡΡΙΚΝΩΜΕΝΟΣ, ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΣ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΝΟΗ Ο ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΚΥΦΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 2014.

Στα πλαίσια πλήρους υποβάθμισης εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής, πραγματοποιήθηκε, στις 11/11/13, η κορυφαία ετήσια πράξη του Δημοτικού Συμβουλίου, που είναι η ψήφιση του Προϋπολογισμού, του Τεχνικού Προγράμματος και του Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης (καθιερώθηκε το 2013). Τα στοιχεία που το επιβεβαιώνουν είναι:
·      Η έλλειψη σοβαρής διαβούλευσης και διαλόγου πριν την ψήφισή τους, η προχειρότητα στην προετοιμασία, η καθυστερημένη και ελλιπής διάθεση εισηγήσεων και στοιχείων στους Δημοτικούς Συμβούλους, η αναβολή συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου κ.α. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η σύγκληση της Επιτροπής Διαβούλευσης στις αρχές Σεπτεμβρίου, χωρίς να έχει δοθεί στα μέλη της έστω ένα προσχέδιο ή κάποιο έγγραφο με τις θέσεις της Δημοτικής Αρχής.
·      Η συνεχιζόμενη υποτίμηση του ρόλου των θεσμοθετημένων οργάνων (Δημ. Συμβούλιο, Οικ. Επιτροπή κ.α.) στηριγμένη στην εφαρμοζόμενη λογική, κυρίως του κ. Δημάρχου, που λέει «έχω την πλειοψηφία, άρα και τις επιθυμητές αποφάσεις, όλα τα άλλα είναι περιττά». Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ είναι η απόφαση της πλειοψηφίας στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, στις 31/10/13, να ψηφίσει θετικά το Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης (ΟΠΔ) του 2014, που δεν είχε ακόμα συνταχθεί.
·      Κάκιστη ήταν και η εντύπωση που δημιούργησε η αποχώρηση της παράταξης της Νέας Δημοκρατίας «Μαζί για τη Γλυφάδα – Μ. Βαρβιτσιώτης» από τη συζήτηση του Προϋπολογισμού και του Τεχνικού Προγράμματος. Τρεις είναι οι πιθανές εκδοχές της πράξης αυτής που μπορεί να ισχύουν ξεχωριστά ή και όλες μαζί.
1.  Η διευκόλυνση της Δημοτικής Αρχής να εξασφαλίσει πλειοψηφία γιατί ακουγόταν ότι λόγω των πολλών αποχωρήσεων αλλά και τις εσκεμμένης απουσίας μελών της, ίσως δεν την διαθέτει. Σημειώνουμε ότι όσοι Δημοτικοί Σύμβουλοι είναι εκτός αιθούσης δεν υπολογίζονται κατά την ψηφοφορία, ασχέτως αν μετρήθηκαν στην απαρτία.
2.  Η έλλειψη επιχειρημάτων που να διαφοροποιούν την παράταξη αυτή από τις βασικές επιλογές της Δημοτικής Αρχής (υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις), αλλά και η έλλειψη προτάσεων σε άλλη κατεύθυνση απ’ αυτή που ακολουθείται. Αυτό άλλωστε είναι χαρακτηριστικό όλης της θητείας της παράταξης αυτής.
3.  Η δημιουργία «ντόρου» και εντυπώσεων ενόψει των επερχόμενων δημοτικών εκλογών, προκειμένου να καταγραφεί ως πράξη έντονης αντιπολίτευσης.
Ως προς την ουσία τώρα των πραγμάτων για τον Προϋπολογισμό, το Τεχνικό Πρόγραμμα και το Ο.Π.Δ., αλλά και την πορεία του Δήμου μας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης γενικότερα, θέλουμε να αναδείξουμε τέσσερεις παραμέτρους που τα καθορίζουν και είναι :
1. Η δραστική μείωση των κρατικών επιχορηγήσεων προς τους Δήμους που από το 2010 έχει φτάσει αθροιστικά στο -70% (πέρα από την καθυστερημένη και μειωμένη απόδοση παλαιότερων παρακρατήσεων) και σε σχέση με πέρσι είναι στο -12% με -13%.
2. Η ανατροπή της πορείας αποκέντρωσης μέχρι το 2010, που με την εφαρμοζόμενη πολιτική των μνημονίων και τον «Καλλικράτη» μετατρέπει τους Δήμους σε κρατικά παραρτήματα διεκπεραίωσης των κεντρικών επιλογών. Όσο για τους πόρους που θα συνόδευαν τις νέες αρμοδιότητες ούτε λόγος.
3. Η απόδειξη στην πράξη ότι το λεγόμενο «παρατηρητήριο», δεν είναι μια υπηρεσία που ιδρύθηκε για να στηρίζει τους Δήμους στην εφαρμοζόμενη οικονομική πολιτική τους, αλλά ένας μηχανισμός ελέγχου που καταργεί την όποια αυτοτέλειά τους, επιβάλλει αυστηρά τις κυβερνητικές επιλογές και με το πρόσχημα του ισοσκελισμένου προϋπολογισμού «τιμωρεί» την όποια απόκλιση ή με αναμόρφωσή του προς τα κάτω ή με νέα οικονομικά βάρη στις πλάτες των δημοτών.
4. Η πιστή εφαρμογή εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής της πολιτικής των μνημονίων στο Δήμο, αλλά και η αδυναμία της, όπως θα δούμε παρακάτω, να συγκεντρώσει τα έσοδα του Δήμου από τις δικές του πηγές, να εξασφαλίσει πόρους από το ΕΣΠΑ και να προτάξει τις κοινωνικές ανάγκες των πολιτών.
Τεχνικό Πρόγραμμα 2014
Εντάχθηκε για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο μαζί με τον Προϋπολογισμό, ενώ θα έπρεπε, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, να έχει εγκριθεί σε προγενέστερο χρόνο με εισήγηση της Εκτελεστικής Επιτροπής και στη συνέχεια να αποτελέσει μέρος του Ετήσιου Προγράμματος Δράσης. Πέρα όμως από τα διαδικαστικά, επι της ουσίας, όπως σημείωσε και η Πρόεδρός μας κ. Αθηνά Λυγνού, ξεχωρίζουν τα παρακάτω:
·      Είναι το μικρότερο Τεχνικό Πρόγραμμα της τελευταίας δεκαετίας, -68% σε σχέση με αυτό του 2009 και -38,8% σε σχέση με το περσινό. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα ποσά για έργα, μελέτες και εργασίες - υπηρεσίες είναι μειωμένα από -38% έως -57%, ενώ για τις προμήθειες είναι μόνο -11,3%, χωρίς να επιβεβαιώνεται ότι όλες οι προβλεπόμενες είναι ανελαστικές.
·      Είναι εμφανές ότι δεν υπάρχει σοβαρός προσανατολισμός στις κοινωνικές ανάγκες, σε μια εποχή που από τα πράγματα ιεραρχείται ως ο πλέον αναγκαίος. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι έχουν αφαιρεθεί ακόμα και οι προβλέψεις που υπήρχαν παλαιότερα για αγορά παιδικού σταθμού ή για κατασκευή νέου στο οικόπεδο της οδού Ασπροχώματος. Επίσης, παρ’ ότι για τη μελέτη του παιδικού σταθμού της οδού Πύργου ξοδεύτηκαν υπέρμετρα μεγάλα ποσά, δεν προβλέπεται κάτι σχετικό με την κατασκευή του.
·      Εκτός από τη συντήρηση των σχολείων δεν προβλέπονται νέα έργα με αντίστοιχη αναγραφή κάποιου ποσού για την υλοποίησή τους και όσα περιλαμβάνονται  είναι με πίστωση ενός λεπτού που συνήθως δεν πραγματοποιούνται. Μηδενικό είναι και το ποσό για νέες μελέτες, υπάρχουν μάλιστα πληρωμένες μελέτες που δεν υλοποιούνται, όπως στην περίπτωση του κοινόχρηστου χώρου Ηφαίστου και Αρετής, παρά τις υποσχέσεις στους κατοίκους.
·      Συνεχίζεται η πολιτική των κατατμήσεων και των απ’ ευθείας αναθέσεων. Για παράδειγμα, στο κεφάλαιο Λοιπές Δαπάνες, όπου περιλαμβάνονται οι εργασίες - υπηρεσίες από τις 32 νέες συνολικού ποσού 750.000€ οι 28 είναι απ’ ευθείας αναθέσεις και οι 4 πρόχειροι διαγωνισμοί.
·      Έχει εγγραφεί προμήθεια προϋπολογισμού 5.000.000€ για την «ενεργειακή αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού». Δεδομένου ότι σε έξι μήνες έχουμε δημοτικές εκλογές, είναι προφανές ότι η υλοποίησή της δεσμεύει και την επόμενη Δημοτική Αρχή. Για μας αυτό δεν είναι κατ’ ανάγκη κακό γιατί είναι εύλογο ότι στο Δήμο, όπως και στο κράτος, υπάρχει συνέχεια. Ο κ. Δήμαρχος όμως είναι ανακόλουθος γιατί ως αντιπολίτευση είχε ξεσηκώσει τον κόσμο σε βάρος της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής για αντίστοιχου ποσού έργο οδοποιίας.
·      Δύο ακόμα παραδείγματα είναι ενδεικτικά του πως διαχειρίζεται και δαπανά το δημόσιο χρήμα η Δημοτική Αρχή.
α. Προβλέπεται ποσό 73.800€ για πλαστικές σακούλες. Αντίστοιχα ποσά ή λίγο μικρότερα αναλώθηκαν στα μέχρι τώρα χρόνια της παρούσας Δημοτικής Αρχής. Παλαιότερα ο Δήμος ξόδευε 7.000€ με 8.000€ ετησίως, τώρα ξεπερνά τις 45.000€ με 50.000€ που αντιστοιχούν σε 25 έως 30 τόνους πλαστικού. Αν είναι δυνατόν…..
β. Προβλέπεται επίσης ποσό 73.800€ για τη συντήρηση του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ). Το 2012 δαπανήθηκε ανάλογο περίπου ποσό και επιπλέον συμφωνήθηκε συντήρηση ύψους 60.000€, αντίστοιχη του οφέλους που είχε η εταιρεία που τροποποίησε το απορριμματοφόρο των υπόγειων κάδων (υπάρχει σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου). Δηλαδή μέσα σε τρία χρόνια θα ξοδευτούν αθροιστικά 210.000€ για συντήρηση του ΣΜΑ, όταν καινούργια η μονάδα αυτού του μεγέθους κοστίζει περίπου 300.000€ με 350.000€.
Προϋπολογισμός 2014
Για άλλη μια φορά ψηφίστηκε ένα προϋπολογισμός μη ρεαλιστικός και πλασματικός σε μεγάλο βαθμό, αν και είναι ο μικρότερος της τελευταίας τουλάχιστον δεκαετίας. Η μέχρι τώρα υλοποίηση κυμαίνονταν στο 65% - 68%, ενώ ο τρέχων του 2013, με τα στοιχεία του Δ’ τριμήνου, φαίνεται ότι κινείται, ως προς την υλοποίησή του, στο 63% - 65%. Βεβαίως βασική αιτία της συρρίκνωσης είναι η δραματική μείωση των κρατικών επιχορηγήσεων, αφού οι Δήμοι είναι τα πρώτα θύματα, τόσο οικονομικά όσο και σε προσωπικό.
Εξίσου μεγάλες βεβαίως είναι και οι ευθύνες της Δημοτικής Αρχής και του κ. Δημάρχου προσωπικά που εφαρμόζει αυτή την πολιτική και αδυνατεί να νοικοκυρέψει το Δήμο, να μην κάνει αλόγιστες δαπάνες και να εξασφαλίσει τα έσοδά του σε ένα ικανοποιητικό βαθμό. Ο ισχυρισμός του κ. Δημάρχου ότι απόδειξη της καλής του διοίκησης είναι το διαθέσιμο αποθεματικό των 11 έως 12 εκατ. € δεν ευσταθεί α) γιατί όταν ανέλαβε ως Δήμαρχος παρέλαβε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή υπόλοιπο 12.600.000€ και β) γιατί στις σημερινές συνθήκες, το να έχεις ένα τόσο μεγάλο αποθεματικό όταν υπάρχουν τόσο μεγάλες ανάγκες, δεν είναι δείγμα ικανότητας.
Δημοτικά τέλη : για άλλη μια φορά η πρόεδρος των ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ κ. Αθηνά Λυγνού στάθηκε στο ύψος που βρίσκονται σήμερα τα τέλη καθαριότητας - ηλεκτροφωτισμού και την ανάγκη να μειωθούν. Είναι ένα θέμα που από το 2011 θέτει προτείνοντας μείωση -10% τότε, -15% το 2012, δεδομένου ότι δεν έγινε το 2011 και φέτος - 20%. Βασικά επιχειρήματα ήταν η μείωση του μισθολογικού κόστους έως και 50% και οι δαπάνες που προβλέπονται και συνυπολογίζονται για να δικαιολογήσουν την μη μείωση αλλά δεν εκτελούνται. Για φέτος τόνισε χαρακτηριστικά, ότι στον πίνακα των δαπανών το μισθολογικό κόστος αναγράφεται μειωμένο κατά -11,5% σε σχέση με πέρσι, μεταφέρεται δαπάνη 1.000.000€ για ανακατασκευή και συντήρηση ηλεκτρικών εγκαταστάσεων που δεν πραγματοποιήθηκε μέσα στο 2013 και αρκετές άλλες μικρότερες συνολικού ποσού 400.000€ περίπου. Όλα αυτά ξεπερνούν το -20% και δικαιολογούν μια μείωση που θα ανακουφίσει λίγο τους δημότες και ως μήνυμα θα τους στηρίξει ψυχολογικά.
Άλλα ζητήματα στα οποία στάθηκε η κ. Αθηνά Λυγνού στην ομιλία της στο Δημοτικό Συμβούλιο κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού, είναι :
·      Δεν εισπράττονται σε ικανοποιητικό βαθμό ή και καθόλου τα έσοδα του Δήμου. Παραδείγματα: από τα 1,8 - 2 εκατ.€ που εισέπραττε παλαιά ο Δήμος από τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος η πρόβλεψη έπεσε στις 350.000€, αναιτιολόγητα γιατί στον τομέα αυτό υπάρχει ακόμα κίνηση. Στα πρόστιμα η πρόβλεψη μειώθηκε κατά -58% σε σχέση με πέρσι, ενώ ειδικά στα πρόστιμα του ΚΟΚ από 4,5 εκατ.€ που έλεγε ο κ. Δήμαρχος, όταν ανέλαβε, ότι μπορεί να εισπράξει γιατί είναι βεβαιωμένα και σκόπιμα έμεναν παγωμένα, η πρόβλεψη διαρκώς μειώνεται. Το 2013 ήταν 2,8 εκατ.€ και για το 2014 1,5 εκατ.€. Εξακολουθούν προκλητικά να είναι μηδενικά τα έσοδα από τέλη διαφημίσεων αρμοδιότητας Δήμου, ενώ τα έσοδα από καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων είναι δυσανάλογα μικρότερα του μεγέθους που αυτές πραγματοποιούνται.
·      Μόλις 427.697€ είναι οι προβλεπόμενες χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ. Η Δημοτική Αρχή στη θητεία της δεν κατάφερε να εξασφαλίσει σοβαρά ποσά από την πηγή αυτή. Τρία έργα ομβρίων υδάτων συνολικού προϋπολογισμού 3.565.500€ μεταφέρονται από χρόνο σε χρόνο, το ίδιο και η βιοκλιματική αναβάθμιση της Α. Μεταξά προϋπολογισμού 6.000.000€. Το πρόγραμμα «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ», 1 εκατ. € περίπου, δρομολογημένο από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, καρκινοβατεί και δεν έχουν ενταχθεί ακόμα ο παιδικός σταθμός της Ν. Ευρυάλης και η επέκταση του 16ου Δημοτικού, συνολικού ποσού 2,5 εκατ.€ Το έργο εξομάλυνσης ρύπων και διευκόλυνσης ΑμεΑ που ολοκληρώνεται έχει εγκριθεί από το 2009, ενώ το έργο του κεντρικού αγωγού ομβρίων υδάτων Τερψιθέας, που επίκειται να ξεκινήσει η κατασκευή του, το ενέταξε στη χρηματοδότηση και το διαχειρίζεται η Περιφ. Αττικής.
·      Σοβαρό είναι το πρόβλημα με τις προβλέψεις μη είσπραξης εισπρακτέων υπολοίπων βεβαιωμένων τα προηγούμενα χρόνια, που από 8.863.292€ το 2013 αυξάνεται στα 12.340.164€ το 2014. Σημειωτέον ότι στον περσινό ισολογισμό αναγράφονταν ως διαγραφέντα άλλα 1,7 εκατ. €, χωρίς ποτέ να έχει λάβει ανάλογη απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο.
·      Στις δαπάνες η συνολική πρόβλεψη για επενδύσεις είναι μόλις 18%, αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας την εμπειρία των προηγούμενων χρόνων, ως προς την υλοποίησή τους, τότε είναι βέβαιο ότι στην πράξη το ποσοστό αυτό θα κυμανθεί από 12% έως 13%. Μειωμένα είναι επίσης τα ποσά κοινωνικής πολιτικής. Η απόδοση στους παιδικούς σταθμούς είναι μείον 112.861€, τα βοηθήματα σε δημότες από 20.000€ μειώνονται σε 1.000€, για το Δίκτυο Αλληλεγγύης προβλέπονται μόνο 1.100€, ενώ κατά 50% είναι μειωμένα και τα ποσά για την επιχορήγηση των πολιτιστικών και αθλητικών σωματείων.
Είναι προφανές, κατέληξε η κ. Αθηνά Λυγνού, ότι με όσα περιέγραψα ο προτεινόμενος προϋπολογισμός για το 2014 δεν μπορεί να έχει την έγκρισή μας. Δεν μπορείτε να έχετε τη συγκατάθεσή μας γιατί ποτέ δεν μας παρουσιάσατε εδώ μια εισήγηση με ολοκληρωμένη εικόνα για το Δήμο, με αποτίμηση πεπραγμένων κατ’ έτος όπου να αναδεικνύονται τα αποτελέσματα, οι εμπειρίες, τα προβλήματα, τα λάθη και τα μέτρα βελτίωσης. Γιατί διαλύσατε τη μία Δημοτική Επιχείρηση, φορτώσατε στο Δήμο τις υποχρεώσεις της και ακόμα να φέρεται στο Δημοτικό Συμβούλιο την εκκαθάρισή της. Γιατί συρρικνώσατε την άλλη Δημοτική Επιχείρηση του Γκολφ σε επιχείρηση ενός καταστήματος, φορτώνοντας στους δημότες πολλά από τα βάρη της. Γιατί αντικαθιστάται ήδη τις δραστηριότητες του ΚΑΠΠΑ κατά το ¼ περίπου με ΚΥΝΣΕΠ. Γιατί ….. Γιατί….. Γιατί……



Για τις αγορές σας ΚΛΙΚ ΕΔΩ

 ΚΟΡΙΛΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ COMPUTING LAPTOP - SMARTPHONE SERVICE « Η πίστη στη δουλεία μας και η τεχνογνωσία , μας καθιέρωσαν στα Νότια & όχι μόνο προάστια»  NOV 23 ΓΑΛΑΚΤΟΜΠΟΥΡΕΚΟ – ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ «ΤΟ ΠΡΩΤΟ» ΕΛΛΗΝΙΚΟ –ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ , ΓΛΥΦΑΔΑ, ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ: «Με τα ίδια πάντα παραδοσιακά αγνά υλικά από το 1954» ΚΛΙΝΟΣΤΡΩΜ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΙΜΕΣ ΑΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΕΣ

ΧΘΕΣΙΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

































Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια