ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ, ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΈΡΓΑ


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι και κύριε Υπουργέ, μιας και συζητάμε σήμερα για τα έργα, είμαστε υποχρεωμένοι να θυμηθούμε πως η πορεία των μεγάλων έργων, μικρών και μεγάλων, είναι πάντοτε συνδεδεμένη με τη γενικότερη αναπτυξιακή πορεία μιας χώρας. Τα έργα τροφοδοτούν και ανατροφοδοτούνται από την ανάπτυξη. Μια αναδρομή στην περίοδο που αναφέρθηκε ο κύριος Υπουργός νωρίτερα, την περίοδο δηλαδή 1996-2004, μπορεί να το επιβεβαιώσει.


Με αφορμή αυτή του την αναφορά θα μου επιτρέψετε να κάνω την πρώτη μου πολιτική παρατήρηση. Κύριε Υπουργέ, δεν φταίνε τα μεγάλα έργα για το γεγονός ότι κατέρρευσε η χώρα. Τα μεγάλα έργα εκείνης της περιόδου ήταν αποτέλεσμα επιτυχιών της χώρας μας σε όλα τα επίπεδα, οικονομικά, κοινωνικά και αναπτυξιακά. Κατέρρευσε η χώρα, γιατί από το 2004 μέχρι το 2009 ανατράπηκαν τα δημοσιονομικά και μακροοικονομικά δεδομένα. Και γι’ αυτά δεν ευθύνονται τα έργα. Γι’ αυτά ευθύνεται η κυβέρνηση εκείνης της εποχής και έχει και όνομα και επώνυμο.
Εσείς όμως, σε μια ιδιότυπη ασυλία που έχετε παράσχει προς τον κ. Καραμανλή, δεν αναφέρεστε ποτέ σ’ εκείνη την περίοδο και στα πρόσωπα που είχαν τότε την ευθύνη και το διαπιστώνουμε κάθε φορά αυτό. Και στην Εξεταστική τον εξαιρέσατε από το να έρθει να μας πει τι έγινε. Γιατί αυτός ο προστατευτισμός;
Η δεύτερη μου, τώρα, πολιτική παρατήρηση είναι η εξής, πάλι με όσα μας ομολόγησε ο κ. Σταθάκης. Τι μας είπε; Μας είπε ότι η στάση πληρωμών συνδέεται με τη διαπραγμάτευση και με το γεγονός ότι περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι η εξέλιξη των πραγμάτων και με δεδομένο ότι είμαστε αυτή τη στιγμή σε εκκρεμότητα, δεν μπορούμε να πληρώνουμε για τους λόγους που έχουν να κάνουν με το να εξυπηρετήσουμε άλλες ανάγκες, πιο άμεσες, του δημοσίου ενδεχομένως.
Παραδεκτό, αλλά όχι ότι πάνε όλα καλά όπως μας είπε ο κύριος Υπουργός, δηλαδή πάει καλά η ανάπτυξη, πάει καλά η απασχόληση, πάει καλά η ρευστότητα. Τίποτα από όλα δεν πάει καλά.
Τώρα, η τρίτη μου πολιτική παρατήρηση έχει να κάνει με αυτό που είπε επίσης ο κύριος Υπουργός για την εθνική συναίσθηση της στρατηγικής διαπραγμάτευσης. Θα έλεγα ότι είναι το μόνο σημείο που θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε μαζί του από αυτά που είπε. Γιατί εμείς –και αυτός πιστεύω- έχει συναίσθηση της εθνικής ευθύνης για την διαπραγμάτευση. Όμως, αυτή την συναίσθηση, κύριε Υπουργέ, δεν μας τη δίνει η Κυβέρνηση διά των πράξεών της και των αντιφάσεών της.
Τι ζούμε όλο αυτό το τελευταίο διάστημα; Ξεκινάει τη Δευτέρα η συμφωνία και την Παρασκευή έχουμε φτάσει στη ρήξη. Και τώρα που φτάνει ο κόμπος στο χτένι, έχουν επιταχυνθεί οι εξελίξεις. Ξεκινάμε το πρωί με τη συμφωνία και το βράδυ φτάνουμε στη ρήξη. Και ο κ. Τσίπρας, είπαν προχθές μετά τη σύσκεψη στο Υπουργείο Οικονομικών, πρέπει να πάρει αποφάσεις με βάση όσα δεσμεύθηκε στο Eurogroup στις 20 του Φλεβάρη και δεν μπορεί άλλο να κοροϊδεύει ούτε τον ΣΥΡΙΖΑ και τα στελέχη του, ούτε την Κοινοβουλευτική του Ομάδα.
Εχθές διά της Εξεταστικής Επιτροπής ήρθε στη Βουλή αυτό που μετ’ επιτάσεως ζητούσαμε από τον κ. Βαρουφάκη -και ο κ. Βενιζέλος με αίτηση κατάθεσης εγγράφων και εμείς- η υπογραφή της κύριας χρηματοδοτικής σύμβασης, για να την διαβάσει η κ. Κωνσταντοπούλου και να δει ότι το ανακοινωθέν του Eurogroup δεν ήταν μια ανακοίνωση, μια δήλωση, είχε δεσμεύσεις για τη χώρα. Και αυτές τις δεσμεύσεις –το αγγλικό δίκαιο, τα δικαστήρια του Λουξεμβούργου, την παράταση του μνημονίου- τις υπέγραψε ο κ. Βαρουφάκης.
Μέχρι πότε θα ζούμε στα ψέματα; Τα ψέματα τελειώνουν και η συναίσθηση της εθνικής ευθύνης πρέπει να αναληφθεί από την Κυβέρνηση και την πλειοψηφία.
Έρχομαι τώρα να δούμε τι κάνει το Υπουργείο σε αυτό το πλαίσιο. Τι κάνει το Υπουργείο σε αυτό το πλαίσιο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι; Το πρώτο που κάνει είναι να ακυρώνει το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Μεταφορών, το οποίο εγκρίθηκε τον Δεκέμβρη του 2014 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Θα δούμε τώρα τα επιχειρήματα που χρησιμοποιεί γι’ αυτή του την ακύρωση. Λέει ότι είναι ένα συνονθύλευμα έργων, τα οποία είναι ανώριμα. Εγώ, λοιπόν, καλώ την ηγεσία του Υπουργείου να ανατρέξει στις σελίδες 419 έως 422 του συγκεκριμένου προγράμματος και να μας πει ποιο έργο από αυτά που περιγράφονται εδώ θεωρεί ότι είναι περιττό και να απευθυνθεί στις τοπικές κοινωνίες.
Δεύτερον, να μας πει αν γνωρίζει ποτέ ότι, όταν κάνουμε εμπροσθοβαρείς δράσεις, υπάρχει απόλυτη δέσμευση ή υπάρχει μια υπερδέσμευση. Γιατί ποτέ η πράξη δεν έδειξε ότι όλα υλοποιούνται, άρα στην πορεία γίνεται ένα ξεκαθάρισμα. Γιατί έρχεσαι, λοιπόν, από την αρχή και το αναιρείς αυτό;
Εγώ θα δώσω δύο παραδείγματα για το πόσο ώριμα ήταν τα έργα που συμπεριλαμβάνονται σε αυτό το πρόγραμμα. Το ένα είναι η Ροδοδάφνη-Ρίο. Δημοπρατήθηκε στις 24/3. Δημοπρατήθηκε και ήταν μέσα. Υπερώριμο. Το άλλο υπερώριμο, για το οποίο θα αναφερθώ στη συνέχεια εκτενώς, ήταν ο δρόμος Πάτρας-Πύργου, το οποίο ήταν τμήμα του απενταχθέντος κομματιού της Ολυμπίας Οδού με μελέτες και με απαλλοτριώσεις. Απένταξε, λοιπόν, υπερώριμα. Άρα, δεν στέκουν οι δικαιολογίες.
Φυσικά ο κ. Σταθάκης, ουσιαστικά έβαλε υπό επιτροπεία το ΕΣΠΑ μετά τη συνάντηση με την αρμόδια Επίτροπο εδώ στην Αθήνα, ομολογώντας την αδυναμία του να διαχειριστεί και την ολοκλήρωσή του και το ΣΕΣ 2014-2020. Αυτό γίνεται για πρώτη φορά –συνδιαχειριστής η Ευρωπαϊκή Επιτροπή-, να δηλώνουμε δηλαδή την αδυναμία μας να φέρουμε σε πέρας αυτό που μας αναλογεί ως εθνική ευθύνη, σε αντίθεση με όσα είχε δηλώσει ο κ. Σταθάκης την 1η Απριλίου ότι το ΕΣΠΑ πάει καλά και έχει δομές που λειτουργούν.
Ποια είναι η στόχευση της Κυβέρνησης κατά την άποψή μου; Πρώτον, είναι ότι θέλει να αλλάξει τη λίστα των έργων. Γιατί θα το κάνει αυτό; Γιατί ενδεχόμενα έχει άλλες πολιτικές προτεραιότητες.
Όμως, αγαπητές κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, οι πολιτικές προτεραιότητες της κάθε κυβέρνησης είναι ερήμην των τοπικών κοινωνιών, των συλλογικών τους αναγκών και διεκδικήσεων; Πώς συντάχθηκε ο κατάλογος των προηγούμενων έργων; Ήταν ένα εγκεφαλικό κατασκεύασμα του κ. Χρυσοχοΐδη και των υπηρεσιών του Υπουργείου ή ήταν ένα αποτέλεσμα ενός διαλόγου που έγινε με τις περιφέρειες της χώρας, τους δήμους κ.ο.κ.;
Για πείτε μας, λοιπόν, πώς θα συντάξετε εσείς την καινούργια λίστα και με ποιους θα συνδιαλλαχθείτε. Εκτός και αν ο διάλογος είναι στο εσωτερικό σας όπως γίνεται στην κεντρική επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ για την διαπραγμάτευση και δεν αφορά την κοινωνία, δεν αφορά το Κοινοβούλιο, δεν αφορά τους θεσμούς.
Το άλλο που κάνει είναι μια σαφέστατη επιδίωξη για αναδιανομή της «πίτας». Γιατί η Κυβέρνηση σε αυτή τη φάση είναι στη ρητορεία του «πολεμάμε τα συμφέροντα».
Τώρα, κατά πόσο τα πολεμάει τα συμφέροντα ή τα ενισχύει με άλλες πράξεις, θα το πούμε όταν έρθει η συγκεκριμένη ώρα. Τι φοβόμαστε; Μη χάσουμε τις συχνότητες; Ποιος θα τις πάρει τις συχνότητες; Θα τις πάρει κανένας φτωχός και καταφρονεμένος; Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός σε όλα τα επίπεδα. Κάνει μεγάλο λάθος η Κυβέρνηση να παρεμβαίνει στο εσωτερικό του ανταγωνισμού.
Λέω λοιπόν ότι στη λογική του να πολεμήσουμε τα μεγάλα συμφέροντα, θα δώσουμε τις δουλειές στα λίγο μικρότερα συμφέροντα. Αφορά αυτό το λαό; Είναι κανένας εδώ εργολάβος, κύριοι συνάδελφοι; Έχετε μετοχές σε εταιρείες; Παίρνετε κομμάτι από αυτά τα κέρδη; Ο λαός απαιτεί διαφάνεια, κανόνες και αποτελεσματικότητα στην υλοποίηση των μεγάλων έργων.
Για όλα αυτά, το χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό που αφορά την εκλογική μου περιφέρεια και όχι μόνο – αφορά και τη Δυτική Ελλάδα, τα Ιόνια νησιά, την Πελοπόννησο. Η ακύρωση του διαγωνισμού του δρόμου Πάτρα-Πύργος αφαιρεί από το χάρτη των οδικών αξόνων ένα κομμάτι της χώρας μας, την Ηλεία, και κόβει το οδικό δίκτυο που ξεκινάει από την Αθήνα ως την Κόρινθο και την Πάτρα, για να καταλήξει μέσω του Πύργου στην Τσακώνα και να έρθει να κάνει τον κύκλο μέσω του βορειοδυτικού άξονα, του λεγόμενου «Μορέα», διά της Ολυμπίας Οδού.
Αυτό το κάνει με έναν πολύ προκλητικό τρόπο στο πλαίσιο αυτού που είπα νωρίτερα: Πρώτον, ξαναμοιράζει την «πίτα» και δεύτερον, θέτει εν αμφιβόλω τη χρηματοδότηση του έργου. Δείτε λίγο την απόφαση του κ. Σταθάκη με την οποία ακυρώνει και δεν αναβάλλει το διαγωνισμό.
Εγώ θα δεχόμουν καλόπιστα –του το είπα όταν τον επισκεφθήκαμε- πως μια καινούρια Κυβέρνηση θέλει να ξαναδεί πολλά πράγματα κι όταν βρίσκεται σε μια φάση μεταβατική, γιατί έχουμε μια διαπραγμάτευση, μπορεί να αναστείλει μια διαδικασία, για να εκτιμήσει κατά πόσο τα πράγματα θα της επιτρέψουν να δεσμεύσει πόρους ή να ορίσει άλλες προτεραιότητες.
Είναι άλλο πράγμα η αναστολή –που θα μπορούσαμε να τη δούμε καλόπιστα- και άλλο πράγμα η ακύρωση του διαγωνισμού, πολύ δε περισσότερο, για να κατατεμαχίσουμε το έργο για να εξυπηρετήσουμε αυτούς που θέλουμε να εξυπηρετήσουμε.
Κυρίες και κύριοι της Κυβέρνησης, αναλάβατε να υλοποιήσετε έργα και να τα ολοκληρώσετε. Δεν αναλάβατε να πουλήσετε ρετάλια. Διότι πρόκειται για ρετάλια αυτό. Ακούω ότι θα κόψετε το δρόμο σε έξι, επτά, οχτώ, δέκα, δώδεκα εργολαβίες. Δεν ξέρω πόσες. Μας ενδιαφέρει εμάς, αν θα έχουμε ένα τμήμα από το ένα χωριό μέχρι το άλλο ή αν θα έχουμε έναν αυτοκινητόδρομο;
Πολύ δε περισσότερο, μας ενδιαφέρει που αυτό το έργο είναι δημόσιο. Το έργο αυτό το περάσαμε με σκληρή διαπραγμάτευση μέσα στη Βουλή κατά την ώρα της ψήφισης των αναθεωρημένων συμβάσεων και συμφώνησαν και οι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ. Διότι, κάθε άνθρωπος προοδευτικός, αριστερός, θέλει να μην πάμε στα συγχρηματοδοτούμενα, όταν κάποιους δεν τους συμφέρει, αλλά στα δημόσια έργα. Φυσικά, για να γίνει ένα δημόσιο έργο πρέπει να υπάρχει κράτος, προϋπολογισμός και πρέπει να λειτουργεί η οικονομία.
Κλείνοντας, θέλω να πω ότι για εμάς η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων και των αυτοκινητοδρόμων είναι μια δέσμευση την οποία έχει αναλάβει η Κυβέρνηση απέναντι στο λαό, στον οποίο υποσχέθηκε κάτι καλύτερο, κατηγορώντας τους πάντες και τα πάντα, ισοπεδώνοντας και λέγοντας πράγματα τα οποία εντελώς ανέφικτα.
Για να γίνει αυτό, όντως, πρέπει η Ελλάδα να σταθεί στα πόδια της. Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή κρέμεται σε μια κλωστή. Ευχόμαστε να επικρατήσουν οι ψύχραιμες και οι λογικές απόψεις και να μην πάμε στο γκρεμό, που είναι η καταστροφή. Διότι οποιαδήποτε άλλη συμφωνία, από την ώρα που χάσαμε τέσσερις μήνες, είναι πράγματι επώδυνη. Κι ο λογαριασμός πρέπει να πάει σε αυτούς που με τις καθυστερήσεις και τις ασάφειες τους δημιούργησαν όλο αυτό το πρόβλημα.
Τελειώνω, λέγοντας το εξής: Εάν αυτά δεν τα καταφέρουμε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχει και ο άλλος δρόμος, ο οποίος είναι ο δρόμος των ΜΟΜΑ. Ο κ. Καμμένος ανασυγκροτεί τις ΜΟΜΑ. Αν, κύριε Υπουργέ, δεν αναθεωρήσετε τις συμβάσεις κατά τις υποδείξεις του κυβερνητικού σας εταίρου των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, έχετε ένα άλλο εργαλείο. Ε, βγάλτε το στο δρόμο. Είμαστε στο Μετεμφυλιακό κράτος που οι ΜΟΜΑ μπήκαν στα βουνά να τα οργώσουν, για να καταπολεμήσουμε τον Δημοκρατικό Στρατό και τους αντιστεκόμενους τότε. Ας μας ξαναγυρίσετε εκεί.
Αν αυτό είναι το όνειρό σας, με γεια σας, με χαρά σας. Εμείς θέλουμε μια σύγχρονη Ελλάδα, Να ολοκληρώστε και να βελτιώσετε αυτά που σας παραδώσαμε.
Ευχαριστώ πολύ.
Γνωρίστε τις επιχειρήσεις της περιοχή σας.......  κάντε έξυπνες αγορές
Με ένα κλίκ στις κάρτες τους 


ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ Η ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ



Στηρίξτε την προσπάθεια μας με ένα LIKE! ΣΤΟ ε την προσπάθεια μας με ένα LIKE! ΣΤΟ 

ΠΗΓΗ


Ο Κώστας Μητρόπουλος σατιρίζει την επικαιρότητα στα Νέα


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια