ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Το Μυρολόγι Της Φώκιας – Το Καμίνι @ Θέατρο ΑΝΕΤΟΝ

[Σάββατο 27 και Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016]

Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη Το Μυρολόγι της Φώκιας – το Καμίνι ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Δήμος Αβδελιώδης Σάββατο 27 και Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016 19:00


Η Εταιρεία Θεάτρου, Κινηματογράφου “anagnorisis'” ενημερώνει ότι θα πραγματοποιηθούν δύο επιπλέον παραστάσεις της παραγωγής «Το Mυρολόγι της Φώκιας – Το Καμίνι» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη σε δραματουργία σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη στο Θέατρο ΑΝΕΤΟΝ Παρασκευοπούλου 42, Θεσσαλονίκη, το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου στις 21:00 και την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου στις 19:00
Η παράσταση «Η Γυναίκα της Ζάκυθος» του Διονυσίου Σολωμού σε δραματουργία, σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη που ήταν προγραμματισμένη για τις ίδιες ημερομηνίες, δεν θα πραγματοποιηθεί για λόγους προβλήματος υγείας συντελεστή της παράστασης.
Όσοι έχουν αγοράσει τα εισιτήρια της παράστασης μπορούν να προσέλθουν στο ταμείο του θεάτρου ΑΝΕΤΟΝ να τα εξαγοράσουν τις ώρες 10 έως 13:00 και 18:00 έως 21:00 εκτός Δευτέρας και Τρίτης. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6988309309.
Με τα δυο αυτά διηγήματα παρουσιάζεται το δεύτερο μέρος της τριλογίας, αφιερώματος του Δ. Αβδελιώδη στον Παπαδιαμάντη, μετά την παράσταση του πρώτου μέρους, που ξεκίνησε με τα διηγήματα “ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ - ΕΡΩΣ ΗΡΩΣ” έχοντας σαν θεματική την αντίστιξη μεταξύ του ουράνιου και του γήινου έρωτα.
Τώρα, η αντίστιξη μεταφέρεται μεταξύ της ζωής και των μορφών της απώλειάς της.
Η εξωτερική εικόνα των δυο διηγημάτων δίνει την εντύπωση πεζογραφημάτων, όμως η θεατρική, φωνητική τους αναπαράσταση αποκαλύπτει δυο αμιγή ποιητικά έργα σπάνιας σύλληψης.
Στο “Μυρολόγι της Φώκιας’’(*), ο Παπαδιαμάντης ενορχηστρώνει μια συμφωνία από ήχους και εικόνες θαμβωτικής ομορφιάς, που εναλλάσσονται με πένθιμα, κατασταλαγμένα μοτίβα της μνήμης από την απώλεια και τον θάνατο.
Μέσα σ’ αυτήν την σπαρακτική, αλλά παγιωμένη αρμονία του ηλιοβασιλέματος έρχεται αθόρυβη αλλά επελαύνουσα η Νύχτα. Όλα τα πράγματα, όλοι οι άνθρωποι που βρίσκονται μέσα σ’ αυτό το φυσικό πλαίσιο, καθώς κι όλα τα έμψυχα όντα, έχουν τακτοποιημένη τη σχέση τους με τον χώρο και με τον χρόνο.
Μόνο ένα εννιάχρονο κορίτσι,-που έρχεται με λαχτάρα να βρει τη γιαγιά της πλάι στη θάλασσα που πλένει ρούχα-, παρασυρμένο και συγκεντρωμένο στην μουσική του αυλού ενός βοσκού, χάνοντας την αίσθηση του χρόνου του τόπου, αίφνης ταράζεται με την απότομη αίσθηση της αλλαγής από το φως στο σκοτάδι, ορμάει σ’ ένα μονοπάτι που διακρίνει μπροστά του και γλιστρώντας από ψηλά μ’ ένα μπλούμ μες στη θάλασσα ‘χάνεται’, ενώ οι άνθρωποι και όλα τα έμβια όντα εκεί τριγύρω συνεχίζουν ανυποψίαστα τον σκοπό τους.
Ακολουθεί ‘’Το Καμίνι’’ που είναι μια ευφρόσυνη, αντίστιξη στο ‘‘Μυρολόγι’’, ένας ύμνος στον έρωτα για τη ζωή, αυτό το καμίνι των επιθυμιών και του πάθους που πυροδοτεί και ταλανίζει ανθρώπους και πράγματα, άλλοτε με ευχάριστα και άλλοτε με δυσάρεστα έργα, που προκαλούν όμως εδώ τη συμπάθεια, ακόμα και το γέλιο, από τον βαθμό της άγνοιας και της αθωότητας, των μικρών ή των μεγάλων στην ηλικία κυνηγών της ζωής ή των αφελών καταστροφέων της ζωής και των λουλουδιών της, μέσα στον παράδεισο του πολύχρωμου Απρίλη, ο οποίος σαν αυτονόητος και δεδομένος, δεν συγκινεί ιδιαιτέρως αυτούς εδώ τους υπνοβάτες που τον κατοικούν. Όμως μια δεκαοχτάχρονη κοπέλα, έχοντας διατηρήσει ζωντανή τη θεική της πυξίδα, παρακάμπτει όλα τα ‘πρέπει’ και ‘δεν πρέπει’, και λούζεται μέσα στο άσπιλο, έκτατο, μοναδικό θαλάσσιο καμίνι της χαράς.
Ο Δ. Αβδελιώδης προτείνει με τις παραστάσεις του έναν ανανεωμένο και μοντέρνο τρόπο θεατρικής έκφρασης, που στηρίζεται στη διαύγεια και τη σαφήνεια του νοήματος, χωρίς στοιχεία πειραματισμού.
Η παρακολούθηση της παράστασης γίνεται μια βιωματική εμπειρία για όλους τους θεατές, ανεξαρτήτως ηλικίας ή παιδείας. Στις σκηνοθεσίες του, ενώνεται φορτωμένο, αίσθημα και ποίηση, ομορφιά και μυσταγωγία.
Αριστουργήματα της λογοτεχνίας μεταλλάσσονται σε ένα λαϊκό λυρικό θέατρο, που παρά την ιδιότυπη γλώσσα των, γίνονται απόλυτα κατανοητά και απευθύνονται στο ευρύ κοινό, μέσα από μαγικές παραστάσεις που έχουν υμνηθεί από κριτικούς και κοινό, και θεωρούνται μαθήματα υποκριτικής, σκηνοθεσίας και θεατρικής διασκευής. 

(*)Μυρολό(γ)ι το, θρηνητικόν άσμα αδόμενον παρά νεκρόν κατά την κηδείαν. Επίτομο Λεξικό Δ. Β Δημητράκου
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ 
ΣΚΗΝΙΚΗ ΟΨΗ 
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Δήμος Αβδελιώδης
ΜΟΥΣΙΚΗ:Βαγγέλης Γιαννάκης
ΓΛΥΠΤΟ ΕΡΓΟ:Αριστείδης Πατσόγλου
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Αλεξία Φωτιάδου
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Γιάννης Κολόι


Γνωρίστε τις επιχειρήσεις της περιοχή σας.......  κάντε έξυπνες αγορές
Με ένα κλίκ στις κάρτες τους 


ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ Η ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ



Στηρίξτε την προσπάθεια μας με ένα LIKE! ΣΤΟ ε την προσπάθεια μας με ένα LIKE! ΣΤΟ 

ΠΗΓΗ





SABROSO: COFFEE & FOOD ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ


ΣΠΙΤΙ ΚΗΠΟΣ


ΓΙΑ ΓΑΜΟΥΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ & ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΑΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΑΝΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΕΝΤΕΣ ΣΤΟΡΙΑ ΚΑΛΥΒΙΑΝΑΚΗΣ ΕΠΙΠΛΟ ΧΥΤΤΑΣ POT PLANS ΚΟΡΑΚΙΤΗΣ ΕΑΚ SRVICE ΘΩΜΑΣ ΜΑΓΙΑΦΑΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΤΕΝΤΕΣ

Η ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ KYR



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια