ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Δήμαρχος Ελληνικού - Αργυρούπολης: Μέσα σε δύο χρόνια κάναμε 120 έργα

Ο δήμαρχος Ελληνικού - Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος, πριν από δύο χρόνια κέρδισε την εκλογή του υποστηρίζοντας με θέρμη τα επενδυτικά σχέδια για το Ελληνικό καθώς τα χαρακτήριζε «μονόδρομο».





Τόνιζε ότι το συμφέρον των συνδημοτών του είναι υπεράνω οποιασδήποτε δραστηριότητας στον χώρο του παλαιού αεροδρομίου και βάσει αυτού θα έπρεπε να τεθούν οι όροι υλοποίησης του σχεδίου. Ο κ. Κωνσταντάτος ουδέποτε διαφοροποίησε τη στάση του, ούτε υπέστειλε τη σημαία του υπέρμαχου της επένδυσης, κάτι που δεν ισχύει με τους επικεφαλής των όμορων δήμων εκατέρωθεν του Ελληνικού - Αργυρούπολης, δηλαδή του Αλίμου και της Γλυφάδας.
Αυτό που διεκδικεί ο κ. Κωνσταντάτος για λογαριασμό των συμπολιτών του «είναι η αποκατάσταση του Ελληνικού μετά από 75 χρόνια στον χάρτη της εθνικής οικονομίας και της ανάπτυξης. Οι άλλοι δήμαρχοι εγείρουν απαιτήσεις σε ξένο αχυρώνα. Το Ελληνικό ανήκει σε όλη την Ελλάδα, αλλά πρωτίστως ανήκει στον λαό του Ελληνικού, ο οποίος απαιτεί μεγαλύτερα οφέλη από την επένδυση. Δικαίως κατά τη γνώμη μου. Το αμφισβητεί κάποιος; Και βάσει ποιας λογικής;».
Ο κ. Κωνσταντάτος εξηγεί στο «ΘΕΜΑ» ότι «ο Δήμος Ελληνικού - Αργυρούπολης διεκδικεί αυτά που δικαιούται, εφόσον από χωροταξική, διοικητική αλλά και ιστορική άποψη ο χώρος του πρώην αεροδρομίου του ανήκει. Εκεί ήταν τα σπίτια μας. Και η επένδυση που υλοποιείται τώρα είναι το μέλλον μας!». Ο κ. Γιάννης Κωνσταντάτος παλεύει με το Μεταναστευτικό, την αδιαφορία της κεντρικής εξουσίας, αλλά και με τους όμορους δήμους, Αλίμου και Γλυφάδας.
Το όραμα για την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό περιλαμβάνει ορισμένα ιλιγγιώδη στοιχεία: τα 8 δισ. ευρώ του συνολικού ύψους της προβλεπόμενης επένδυσης, η οποία θα είναι η μεγαλύτερη που πρόκειται να υλοποιηθεί τα προσεχή χρόνια σε ολόκληρη την Ευρώπη. Τη συνεισφορά στο ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 2,4%. Την αύξηση του τουρισμού προς τη χώρα μας κατά 1 εκατομμύριο επισκέπτες ετησίως. Τη συμμετοχή του κράτους στην κερδοφορία του μοντέρνου παραδείσου που θα δημιουργηθεί στο Ελληνικό, με είσπραξη του 30% των καθαρών κερδών. Στα προηγούμενα, μάλιστα, δεν περιλαμβάνεται η ελάχιστη εισφορά που θα αποδίδει ο επενδυτής στο Ελληνικό Δημόσιο για τα επόμενα 99 χρόνια, δηλαδή για όσο διάστημα διαρκεί η σύμβαση. Επιπλέον, είσπραξη άνω των 14 δισ. ευρώ από φόρους και εισφορές κάθε είδους. Τα έργα υποδομής για την περιοχή με δαπάνη του ομίλου των επενδυτών ύψους τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ. Το Μητροπολιτικό Πάρκο των 2.600 στρεμμάτων, 15 φορές όσο ο Εθνικός Κήπος και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Και πάνω απ’ όλα, άμεση δημιουργία 10.000 νέων θέσεων εργασίας, οι οποίες θα φτάσουν τις 75.000 με την ολοκλήρωση του έργου.
Η σύγκριση των μελλοντικών σχεδίων με το σήμερα δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο απαξιωτική για το παλαιό αεροδρόμιο ύστερα από 14 χρόνια εγκατάλειψης: χορταριασμένοι διάδρομοι, σκουριασμένα κουφάρια αεροπλάνων και ένα-δυο ξεχαρβαλωμένα ελικόπτερα, ερειπωμένα κτίρια και αθλητικές εγκαταστάσεις που θα ήταν κι αυτές έρημες εάν δεν είχαν μετατραπεί σε προσωρινούς (εδώ και ενάμιση χρόνο) καταυλισμούς προσφύγων. Ως ειρωνεία της μοίρας, το μεγαλύτερο βάρος για την αντιμετώπιση των πιο σοβαρών προβλημάτων επωμίζεται ο Δήμος Ελληνικού - Αργυρούπολης, ο πιο φτωχός από τους τρεις άμεσα εμπλεκόμενους σε αυτό το νότιο κομμάτι της Αττικής.
 Πόλεμος δήμων για το Ελληνικό

Σύμφωνα με τους επίσημους κρατικούς χάρτες, η έκταση στον παλαιό Αερολιμένα των Αθηνών κατανέμεται ως εξής: από το συνολικό εμβαδόν των 6.205.607 τ.μ. του «οικοπέδου», στον Δήμο Ελληνικού - Αργυρούπολης ανήκουν 5.434.119 τ.μ. ή το 87,7% της έκτασης. Αντίστοιχα, στον Δήμο Αλίμου το 4,2% (258.114 τ.μ.) και στον Δήμο Γλυφάδας το 8,1% (513.444 τ.μ.). 
Τονίζοντας το ιστορικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του δικού του δήμου στην έκταση που απαλλοτριώθηκε από το ελληνικό κράτος για τη δημιουργία του αεροδρομίου, ο κ. Κωνσταντάτος υπενθυμίζει ότι «στα 75 χρόνια λειτουργίας του το αεροδρόμιο πλήρωνε τέλη καθαριότητας, φωτισμού και διαφήμισης στον Δήμο Ελληνικού. Εύλογα, λοιπόν, διεκδικούμε τα ανάλογα τέλη που θα απογειώσουν τα έσοδα του δήμου μας και θα συνεισφέρουν γενικότερα στην ελληνική οικονομία. Οι αξιώσεις άλλων δήμων μού θυμίζουν λίγο τη λογική του αρπακτικού. Εμείς τηρούμε απόσταση από μια τακτική απαιτήσεων που προβάλλει μόνο τα υποτιθέμενα δικαιώματα παρασιωπώντας τις υποχρεώσεις. Στο κάτω-κάτω, κι εγώ θα ήθελα ο δήμος μου να έχει μερίδιο π.χ. στον “Αστέρα” Βουλιαγμένης ή στον Φλοίσβο του Φαλήρου. Αυτό όμως είναι παράλογο, εφόσον οι περιοχές αυτές ανήκουν σε άλλους δήμους. Το ίδιο ισχύει και για το Ελληνικό.

Ο δήμαρχος Ελληνικού - Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος αντιμετωπίζει την επένδυση ως μια μεγάλη ευκαιρία αναβάθμισης για το Ελληνικό και την Αργυρούπολη και θεωρεί «αστεία» τα προσκόμματα που προσπάθησε να θέσει η κυβέρνηση στη δρομολόγηση υλοποίησης μιας επένδυσης που η ίδια επικύρωσε
Ας μην ξεχνάμε μάλιστα ότι στο ζήτημα των μεταναστών ο Δήμος Ελληνικού - Αργυρούπολης, ενώ είναι ο πιο φτωχός της περιοχής, σηκώνει μόνος του το βάρος της φροντίδας χιλιάδων ανθρώπων που εγκαταστάθηκαν στον χώρο του παλαιού αεροδρομίου με απόφαση του κράτους. Χωρίς να παίρνουμε ούτε ένα ευρώ από το Δημόσιο, φροντίζουμε την καθαριότητα των μεταναστών, στηρίζουμε 2.500 άτομα σήμερα (έως και 6.000 πριν από λίγο καιρό) με τις κοινωνικές υπηρεσίες μας κ.λπ. Πού είναι σε όλα αυτά οι αγαπητοί δήμαρχοι που απαιτούν μερίδιο από την επένδυση στο Ελληνικό; Αν μη τι άλλο, δεν σέβονται την Ιστορία και τα δικαιώματά μας στην περιοχή, τους Μικρασιάτες που είχαν κατοικήσει στο σημείο στην αρχή του περασμένου αιώνα. Τα δικά τους σπίτια (περίπου 450 τον αριθμό, κάποια εκ των οποίων πολυτελή) απαλλοτριώθηκαν από τον Ιωάννη Μεταξά για το αεροδρόμιο. Το κυριότερο, όμως, είναι ότι σε αυτό τον τόπο έχασαν τη ζωή τους άνθρωποι, δεκάδες Πόντιοι που είχαν έρθει διωγμένοι από τους Τούρκους και που, δυστυχώς, έπεσαν νεκροί από τους συμμαχικούς βομβαρδισμούς στη διάρκεια του πολέμου με τους ναζί κατακτητές».
 Δύο χρόνια, 120 έργα

Ο κ. Κωνσταντάτος θεωρεί ότι εδώ και δύο χρόνια ηγείται του δήμου «που πήγε κόντρα στην κρίση». Δηλώνει υπερήφανος για το ότι ενώ οι δημότες Ελληνικού - Αργυρούπολης καλούνται να πληρώσουν τα πιο χαμηλά τέλη στη χώρα, υπό τη δική του διοίκηση ολοκληρώθηκαν 120 νέα έργα και παρεμβάσεις. Αυτή είναι η δική του μέθοδος όχι μόνο για να βελτιώσει την καθημερινότητα των δημοτών, αλλά και για να αναβαθμίσει το επίπεδο της πόλης ώστε να υποδεχτεί ομαλά την ενσωμάτωση του νέου τμήματός της, αυτού που θα δημιουργηθεί με την επένδυση στο Ελληνικό. «Από την προηγούμενη διοίκηση (σ.σ.: υπό τον Χρήστο Κορτζίδη, κατηγορούμενο για τον θάνατο παιδιού σε λούνα παρκ της Αργυρούπολης τον Απρίλιο του 2014) παραλάβαμε έναν δήμο κυριολεκτικά διαλυμένο. Οι κοινωνικές δομές ήταν ανύπαρκτες, οι υπηρεσίες υπολειτουργούσαν, τα πάρκα και οι πλατείες στην πλειονότητά τους ήταν κατεστραμμένα κ.ο.κ.
Το χειρότερο, όμως, ήταν το γεγονός ότι λόγω της τάσης του προκατόχου μου να δίνει έμφαση στην κεντρική πολιτική σκηνή η τοπική κοινωνία ήταν δηλητηριασμένη από τον διχασμό σε μνημονιακούς και αντιμνημονιακούς». Το δόγμα που ασπάζεται ο κ. Κωνσταντάτος για την Αυτοδιοίκηση είναι ότι «εμείς έχουμε εκλεγεί με την ψήφο των συμπολιτών μας για να φροντίζουμε την καθημερινότητά τους στην πόλη. Δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε κεντρική πολιτική -παρόλο που έχουμε άποψη επ’ αυτού. Επί των ημερών μου καταφέραμε να προσελκύσουμε ιδιωτικές δωρεές ύψους 400.000 ευρώ. Διοχετεύσαμε αυτά τα χρήματα σε κοινωνικές δομές του δήμου. Χωρίς κρατικό χρήμα, χωρίς καν τροφεία για τους παιδικούς σταθμούς μας, χωρίς ΜΚΟ για τους πρόσφυγες κ.λπ. στήσαμε μόνοι μας νεφρολογικό ιατρείο, φαρμακείο, κοινωνικό παντοπωλείο, ιματιοθήκη, δωρεάν δημοτική συγκοινωνία. Το ΚΑΠΗ μας λειτουργεί και πάλι, ανακαινίσαμε 20 από τις 32 παρατημένες παιδικές χαρές, αποκαταστήσαμε 26 σχολικές μονάδες και φτιάξαμε από την αρχή 8 γήπεδα μπάσκετ. Ολα αυτά τα κάναμε μέσα σε δύο χρόνια με συνετή αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου πόρου, χωρίς να επιβαρύνουμε καθόλου τον πολίτη και, κυρίως, επειδή πιστεύουμε στην ενεργή πολιτική των διεξόδων και όχι των αδιεξόδων».
Απούσα η κυβέρνηση

Ο όγκος των επενδύσεων που θα γίνουν στο παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού και θα αφορούν σε εγκαταστάσεις εμπορικού ενδιαφέροντος προβλέπεται για την έκταση που προσδιορίζεται σχηματικά ανάμεσα σε δύο σταθμούς του μετρό που κατασκευάστηκαν τελευταία προς τον νότο: το Ελληνικό και την Αργυρούπολη, ξεκινώντας από τη «μεθόριο» της λεωφόρου Βουλιαγμένης με ανάπτυξη προς την παραλία του Αγίου Κοσμά. «Στην κάτω πλευρά θα επενδυθούν 8 δισ. ευρώ. Αλλά στην πάνω πλευρά, της Βουλιαγμένης, τι θα γίνει; Δεν πρέπει και εκεί να γίνουν αναπλάσεις χώρων, οικιστικές και συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, πεζοδρομήσεις κ.λπ.;» διερωτάται ο κ. Κωνσταντάτος. Και ο ίδιος απαντά: «Αυτά δεν είναι ζητήματα που αφορούν τον επενδυτή. Είναι δουλειά της κυβέρνησης, η οποία όμως δεν έχει ασχοληθεί ακόμη σοβαρά ώστε να μας πει τι πρόκειται να γίνει. Το μεγάλο κενό εντοπίζεται στο ότι ακόμη δεν έχουμε καθίσει όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς στο ίδιο τραπέζι για να μιλήσουμε. Εγώ προσωπικά, παρόλο που είμαι επικεφαλής του δήμου στον οποίο ανήκει σχεδόν το 90% της παραχωρούμενης έκτασης, έχω δει τον υπουργό Επικρατείας, τον κ. Αλέκο Φλαμπουράρη, μία φορά. Και αυτό τον Οκτώβριο, δηλαδή αφού η παραχώρηση του Ελληνικού είχε περάσει από τη Βουλή. Εμείς βέβαια έχουμε ζητήσει επανειλημμένως συναντήσεις με την κυβέρνηση, οι αρμόδιοι αξιωματούχοι όμως δεν μας κάνουν τη χάρη».

Ο συντονισμός της κεντρικής εξουσίας με την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι κρίσιμος παράγοντας προκειμένου το έργο-μαμούθ της ανάπλασης του Ελληνικού να προχωρήσει με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο και χωρίς παραχωρήσεις εις βάρος των δημοτών της περιοχής. Ο κ. Κωνσταντάτος πιστεύει ότι στο παλιό αεροδρόμιο θα αναπτυχθεί μια καινούρια πόλη σε αρμονία με τη σημερινή. Και μολονότι υπάρχει πλήθος ζητημάτων προς διευθέτηση, όπως ο υπολογισμός των δημοτικών τελών, οι νεοφερμένοι κάτοικοι του Ελληνικού θα έχουν τα ίδια δικαιώματα αλλά και τις ίδιες υποχρεώσεις με τους παλιότερους. Ο κ. Κωνσταντάτος αντιμετωπίζει την επένδυση σαν μια μεγάλη ευκαιρία αναβάθμισης για το Ελληνικό και την Αργυρούπολη και θεωρεί «αστεία» τα προσκόμματα που προσπάθησε να θέσει η κυβέρνηση στη δρομολόγηση υλοποίησης μιας επένδυσης που η ίδια επικύρωσε, όπως τον περίφημο «διατηρητέο» υδατόπυργο της παλιάς αμερικανικής βάσης.

Ο δήμαρχος δηλώνει ταυτόχρονα έτοιμος να αγωνιστεί με πάθος για τη διευθέτηση μιας σειράς από ζωτικά θέματα. Η πάλη του, όμως, δεν θα είναι με τον επενδυτή, αλλά με την Πολιτεία: «Διεκδικούμε από την κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι θα υπάρξει ιδιόκτητος σταθμός διαχείρισης των απορριμμάτων. Οτι θα αξιοποιηθούν σε ένα ποσοστό, π.χ., τουλάχιστον 10% εργαζόμενοι στα έργα του Ελληνικού από την περιοχή μας. Οτι θα υπάρξει συνεργασία των τοπικών επιχειρήσεων με τους κατοίκους, τις δομές και τους επιχειρηματίες του “νέου” Ελληνικού. Η αναγκαστική μετεγκατάσταση των υπηρεσιών του δήμου μας από τον χώρο του αεροδρομίου σε άλλους θα υλοποιηθεί με ορθολογικό και οικονομικά συμφέροντα τρόπο. Επίσης, διεκδικούμε τη σύνδεση του βουνού με την παραλία μέσω του Μητροπολιτικού Πάρκου με πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο. Απαιτούμε νέο πολεοδομικό σχέδιο και αξιοποίηση της παραλίας μήκους 1,2 χλμ. Και, εξυπακούεται, σε όλα αυτά οι δημότες Ελληνικού - Αργυρούπολης, όπως και κάθε Ελληνας, θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση».
Γνωρίστε τις επιχειρήσεις της περιοχή σας.......  κάντε έξυπνες αγορές
Με ένα κλίκ στις κάρτες τους 


ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ Η ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


ΠΗΓΗ





 ΠΡΟΑΓΟΝΤΑΣ ΤΗ ΓΝΩΣΗ     


ΓΕΥΣΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ


TOP PIZZA ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ


ΣΠΙΤΙ ΚΗΠΟΣ


ΓΙΑ ΓΑΜΟΥΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ & ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΑΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΓΑΜΟΥΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ & ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΑΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΑΝΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΕΝΕΤΣ ΣΤΟΡΙΑ ΚΑΛΥΒΙΑΝΑΚΗΣ ΕΠΙΠΛΟ ΧΥΤΤΑΣ POT PLANS ΚΟΡΑΚΙΤΗΣ ΕΑΚ SRVICE ΘΩΜΑΣ ΜΑΓΙΑΦΑΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΤΕΝΤΕΣ



Η ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ KYR



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια