Ήταν αδερφή του Μανόλη Αναγνωστάκη, σύζυγος του καθηγητή ψυχιατρικής Γιώργου Χειμωνά και μητέρα του συγγραφέα Θανάση Χειμωνά.Ο θάνατος του συζύγου της την συνέτριψε
ΓΕΥΣΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
ΣΠΙΤΙ ΚΗΠΟΣ
ΓΕΝΙΚΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
Στις τρεις το πρωί της Κυριακής είπε
«καληνύχτα». Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια της σημαντικής συγγραφέως Λούλας Αναγνωστάκη
που έφυγε ήσυχα στον ύπνο της αντιμετωπίζοντας κινητικά προβλήματα - ιδίως τον
τελευταίο χρόνο που είχε σπάσει το πόδι της δυο φορές.
Ήταν αδερφή του Μανόλη Αναγνωστάκη, σύζυγος του καθηγητή ψυχιατρικής Γιώργου Χειμωνά και
μητέρα του συγγραφέα Θανάση Χειμωνά. Ο θάνατος του συζύγου της την είχε
συντρίψει ψυχολογικά
Η νεκρώσιμη ακολουθία θα ψαλεί την Τρίτη 12
Οκτωβρίου στο Πρώτο Νεκροταφείο στις 16.00
Η Λούλα
Αναγνωστάκη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη τη δεκαετία του 1930 και είναι μικρότερη
αδελφή του ποιητή Μανώλη Αναγνωστάκη. Εμφανίστηκε στο θέατρο το 1965 με την
τριλογία της Πόλης ("Η διανυκτέρευση", "Η πόλη", "Η
παρέλαση"), που παρουσίασε σε ενιαία παράσταση στο Θέατρο Τέχνης ο Κάρολος
Κουν. Το Φεβρουάριο του 1967 ανέβηκε από το Εθνικό Θέατρο το τρίπρακτο έργο της
"Η συναναστροφή", σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Τριβιζά. Ακολούθησαν:
"Αντόνιο ή το Μήνυμα" (1972), "Η νίκη" (1978), "Η
κασέτα" (1982), "Ο ήχος του όπλου" (1987), όλα από το Θέατρο
Τέχνης, σε σκηνοθεσία Κάρολου Κουν. Το 1990 ο θίασος Τζένης Καρέζη - Κώστα
Καζάκου παρουσίασε το έργο "Διαμάντια και μπλουζ", σε σκηνοθεσία
Βασίλη Παπαβασιλείου. Το 1995 ανέβηκε Το "Ταξίδι μακριά" από το
Θέατρο Τέχνης, σε σκηνοθεσία Μίμη Κουγιουμτζή. Το 1998 το μονόπρακτο "Ο
ουρανός κατακόκκινος" από το Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Βίκτορα Αρδίττη
και το 2003 το έργο "Σ' εσάς που με ακούτε" από τη Νέα Σκηνή, σε
σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή.
Τα έργα της
Λούλας Αναγνωστάκη έχουν επίσης παρουσιαστεί από Αθηναϊκούς θιάσους και
Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα, καθώς και στο εξωτερικό (Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία,
Γερμανία, Κύπρο, Ισπανία, ΗΠΑ).
Δημιουργός
μιας ιδιαίτερης γραφής, η Λούλα Αναγνωστάκη αποτύπωσε στα έργα της το εσωτερικό
τοπίο του σύγχρονου Έλληνα και τις μεταβολές του υπό την επίδραση της Ιστορίας.
Πραγματεύτηκε τα σημαντικότερα θέματα της μεταπολεμικής περιόδου στη χώρα μας,
όπως το τραύμα, η ενοχή, η μοναξιά, η ήττα. Παρακολουθώντας την εξέλιξη της
νεοελληνικής κοινωνίας και μετά τη μεταπολίτευση, πραγματεύεται τον εγκλωβισμό
των ανθρώπων και των κοινωνιών, τα αδιέξοδα του σύγχρονου κόσμου, τη μοναξιά,
την έλλειψη επικοινωνίας και το αίσθημα ασφυξίας του ατόμου. Βαδίζει το δικό
της δημιουργικό, μοναχικό δρόμο, επενδύοντας ιδιαιτέρως στη μουσική διάσταση
του λόγου της, που ενισχύει τη δραματικότητα και την εμβέλειά του.
Γνωρίστε τις επιχειρήσεις της περιοχή σας....... κάντε έξυπνες αγορές
Με ένα κλίκ στις κάρτες τους
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ Η ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
ΓΕΝΙΚΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
0 Σχόλια