Η τηλεόραση
είναι ένα Μ.Μ.Ε. που αποτελεί εδώ και τρεις δεκαετίες αναπόσπαστο κομμάτι της
ελληνικής οικογένειας. Αποτελείται από πολύ γρήγορη διαδοχή εικόνων, σκηνών και
γεγονότων.
Σ’ αυτά τα
χρόνια ο εγκέφαλος του παιδιού αναπτύσσεται γοργά και δημιουργούνται οι
νευρικές συνάψεις μεταξύ των νευρικών κυττάρων που συμβάλλουν στις πνευματικές
δεξιότητες που θα έχει
αργότερα σαν ενήλικος.
Έτσι η
τηλεόραση μπορεί αν χρησιμοποιηθεί σωστά :
• να συμβάλλει θετικά στη μάθηση
• ν’ ανοίξει νέους ορίζοντες στο παιδί
• να γίνει πηγή πληροφοριών και
ενημέρωσης
• να το ψυχαγωγήσει.
• Ενώ αντίθετα αν το παιδί παρακολουθεί
:
• πολλές ώρες ημερησίως
• προγράμματα με σκηνές βίας και σεξ
• πολλές διαφημίσεις
τότε θα
μιλάμε για αρνητική επίδραση στην ψυχοσωματική του ανάπτυξη.
Μερικές
αρνητικές επιπτώσεις της τηλεόρασης είναι :
• Η παχυσαρκία ( έλλειψη άσκησης,
τσιμπολόγημα μπροστά στην τηλεόραση )
• Η έλλειψη προσοχής ( έρευνες έχουν
δείξει ότι παιδιά που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόραση στην προσχολική
ηλικία αργότερα έχουν προβλήματα στην σχολική επίδοση λόγω μειωμένης ικανότητας
συγκέντρωσης ).
• Επιθετική συμπεριφορά, συνηθίζουν τη
βία.
• Διαταραχές ύπνου ( λόγω της αδυναμίας
να ξεχωρίσουν το πραγματικό από το φανταστικό, αποκτούν φοβίες, έχουν εφιάλτες
).
• Καταναλωτική μανία ( λόγω διαφήμισης
κυρίως προϊόντων ανθυγιεινών ή περιττών για την ηλικία τους ).
Απ’ όλα τα
παραπάνω διαφαίνεται ότι ο γονιός είναι αυτός που θα πρέπει να συμβάλλει στο να
μην έχει η τηλεθέαση στο παιδί του αρνητικές επιπτώσεις.
Έτσι ο
γονιός:
• δεν αφήνει την τηλεόραση άσκοπα
ανοιχτή όλη τη μέρα
• αποτελεί ο ίδιος παράδειγμα για το
παιδί χρησιμοποιώντας την τηλεόραση για ψυχαγωγία και ενημέρωση και όχι για να
περνά απλώς την ώρα του
• βλέπει τηλεόραση μαζί με το παιδί και
του εξηγεί οποιαδήποτε απορία έχει.
• δε βάζει τηλεόραση μέσα στο παιδικό
δωμάτιο
• προσπαθεί ώστε το παιδί ως 2 χρονών
να μη βλέπει τηλεόραση και από τα 2 ως 6 να βλέπει περίπου 1 ώρα καθημερινά.
Ποιες
εκπομπές όμως μπορούν να επηρεάσουν θετικά την ανάπτυξη του παιδιού της
προσχολικής ηλικίας;
• Ποιοτικά κινούμενα σχέδια και
παιδικές ταινίες χωρίς σκηνές βίας ( πάντα με την παρουσία του γονιού)
• Μεταγλωττισμένα ντοκιμαντέρ με
εύκολη αφήγηση σχετικά με ζώα και φυτά ήθη και έθιμα της χώρας μας αλλά και
άλλων χωρών .
• Εκπομπές με κατασκευές και
χειροτεχνίες που θα δώσουν ώθηση για δημιουργία και απασχόληση στο παιδί.
• Αξιόλογα μουσικά προγράμματα ,
παραστάσεις μπαλέτων, παραδοσιακών χορών, Καραγκιόζη.
• Αθλητικά γεγονότα, αγώνες
ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ, στίβου, γυμναστικής ( συμβάλλουν στην ανάπτυξη της
μαθηματικής σκέψης, ωθούν σε ενασχόληση με αθλήματα ).
ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ
–ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ
ΛΕΩΦΟΡΟΣ
ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 181 ΓΛΥΦΑΔΑ
ΤΗΛ: 2108983133
FAX: 2108983133
ΚΙΝ: 6940628761
Ανάρτηση από
την έντυπη έκδοση της εφημερίδας «ΣΦΥΓΜΟΣ» ΤΕΥΧΟΣ 66 ΜΑΙΟΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ
0 Σχόλια