ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Συντάξεις: 10+5 απαντήσεις για τα νέα δεδομένα από τον ειδικό του ethnos.gr

Ο δικηγόρος Διονύσης Ρίζος ειδικός σε θέματα που αφορούν συντάξεις και αναδρομικά απαντά στις δικές σας ερωτήσεις
Αναρωτιέστε πότε μπορείτε να βγείτε σε σύνταξη; Δεν έχετε καταφέρει να ενημερωθείτε πλήρως για τον τρόπο που θα διεκδικήσετε τα αναδρομικά;


Έχετε απορίες σχετικά με τη σύνταξή σας; Ο δικηγόρος Διονύσης Ρίζος, ειδικός σε θέματα που αφορούν συντάξεις και αναδρομικά απαντά στις δικές σας ερωτήσεις

Ο Διονύσης Ρίζος είναι δικηγόρος Αθηνών, εξειδικευμένος στο δίκαιο της κοινωνικής ασφάλισης. Ασχολείται με τη μελέτη του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης και των συστημάτων κοινωνικής προστασίας από το 2004 κι έχει παρακολουθήσει όλες τις ασφαλιστικές μεταρρυθμίσεις της τελευταίας δεκαετίας. Αρθρογραφεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο αλλά και στα social media (@rizoslaw) για τα θέματα του ασφαλιστικού αλλά και για θέματα επικαιρότητας.

Ο δικηγόρος Διονύσης Ρίζος

1) Όσοι παίρνουν επίδομα αναπηρίας από την πρόνοια δικαιούνται 13ο μισθό;
Δεν δικαιούνται τη 13 σύνταξη όσοι απλά έπαιρναν κάποιο επίδομα προνοιακό ακόμη και το αναπηρίας. Χορηγήθηκε μόνο σε συνταξιούχους.

2) Έχω γεννηθεί 13/5/1967 . Διορίστηκα στο δημόσιο 25/4/1983 με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου ΙΚΑ.21 μήνες στρατό 2/1986 έως 11/1987. Έπειτα ξαναπήγα στην ίδια δουλειά με την ίδια σχέση εργασίας αορίστου χρόνου μέχρι τον 2/1995 όπου μονιμοποιήθηκα στο δημόσιο και μέχρι σήμερα έχω συνολικό χρόνο υπηρεσίας 37 έτη όλα στο υπουργείο παιδείας. Πότε θα πάρω Σύνταξη;

Με την 37ετία συμπληρωμένη εντός του 2020 μαζί με εξαγορά της στρατιωτικής σας θητείας όπως φαίνεται και από τα στοιχεία που μας δίνετε μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε σε ηλικία 60 ετών και 3 μηνών. Δυστυχώς δεν μπορείτε να αποχωρήσετε νωρίτερα.

3)   Οι μισθοί Υπερημερίας που οφείλονται στον απολυθέντα εργαζόμενο, από τον εργοδότη του και οι οποίοι επιδικάστηκαν από το δικαστήριο που έκρινε την απόλυση άκυρη, υπόκεινται σε παρακράτηση ασφαλιστικών εισφορών;
Όχι. Οι μισθοί υπερημερίας ΔΕΝ υπόκεινται σε παρακράτηση εισφορών. Η δικαστική απόφαση θα πρέπει να κοινοποιηθεί στο ΙΚΑ και το ΙΚΑ να φροντίσει για την ασφαλιστική κάλυψη της εν λόγω περιόδου. Βέβαια υπάρχει και εκεί περιορισμός στους μήνες που θα αναγνωριστούν ως ασφαλιστέοι ανάλογα με το πότε ασκήθηκε η αγωγή.

4) Γεννημένος το 1966. Διορίστηκα στο δημόσιο το 1990, αλλά έχω και ασφάλιση ΟΓΑ από το 1987-1997. Έχω δυο παιδιά 1999 και 2004. Πότε βγαίνω σύνταξη;
Δεν αναγνωρίζεται ως ασφαλιστέος ο χρόνος του ΟΓΑ. Επιπρόσθετα καθώς με εξαγορά πλασματικού χρόνου τέκνων και στρατού συμπληρώνετε την 25ετία το 2011 το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης για την περίπτωση σας είναι τα 60 και 2 μήνες.

5) Είμαι 59 ετών, δεν χρωστάω στο ΤΕΒΕ οαεε και έχω 32 χρόνια και 2 μήνες, έχω πληρώσει και πλασματικά 5 ετών από τα 3 παιδιά μου σύνολο 37 έτη και 2 μήνες και στο ΙΚΑ ένα έτος 38 και δυο μήνες όλα. Αν υπολογίζεται συντάξιμος χρόνος ήμουν 12 μήνες επιδοτούμενος άνεργος. Έχω 35ετια το 2012,μπορω να τα κάνω 40 έτη αν χρειαστεί με εξαγορά κενών διαστημάτων. Οι νέες διατάξεις του ΕΦΚΑ, για 2 χρόνια νωρίτερα ή το πότε μπαίνω στη σύνταξη να μου πείτε παρακαλώ.

Εάν συμπληρώσατε την 35ετία το 2012 τότε με υποβολή της αίτησής σας στον ΟΑΕΕ και απόρριψη αυτής και μεταβίβαση στο ΙΚΑ θα μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε στην ηλικία των  60 ετών και 11 μηνών.  Δεν μπορείτε να αποχωρήσετε νωρίτερα. Εναλλακτική χωρίς τόσο μεγάλες εξαγορές η συνταξιοδότηση στα 62 με συνολικά 40 έτη ασφάλισης.

6) Ο πατέρας μου απεβίωσε το 2013... Μέχρι τότε λάμβανε με την σύνταξη του ένα επίδομα συζύγου μέχρι η μητέρα μου να βγει και αυτή στην σύνταξη που είχε βγει μερικά χρόνια πριν... Είδαν από το ΙΚΑ ότι για μερικά χρόνια το λάμβανε παράνομα.. Μας έχει έρθει ειδοποιήσει για ένα ποσό των 11.000 μαζί με τις προσαυξήσεις... Δικαιούμαι να μπω στην ρύθμιση των 120 δόσεων;
Μπορείτε να ρυθμίσετε κανονικά το ποσό που σας καταλογίστηκε ως αχρεωστήτως καταβληθείσα παροχή. Χρειάζεται να υποβάλετε σχετική αίτηση στην πλατφόρμα του ΕΦΚΑ.

7) Γεννημένος 30/03/1956. Διορίστηκα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση 01/09/1989. Δούλεψα ως αναπληρωτής καθηγητής 9 μήνες και 16 ημέρες από 14/09/1988 έως 30/06/1989. Έχω 3 χρόνια και 5 μήνες ΤΕΒΕ από 02/02/1985 έως 30/06/1988. Πότε μπορώ να συνταξιοδοτηθώ; Θα χρειαστώ πλασματικό χρόνο ασφάλισης και πόσο;

Με βάση τα στοιχεία που μας δίνετε έχετε θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα και χωρίς εξαγορά συμπληρώνοντας την 35ετία το 2020 θα μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε σε ηλικία 61 ετών που έχετε ήδη συμπληρώσει. Επομένως θα μπορείτε να υποβάλετε αίτημα συνταξιοδότησης τον Απρίλιο του 2020 και να αποχωρήσετε τον 8/2020.

8) Παίρνω κύρια σύνταξη χηρείας από το ΙΚΑ 57 ευρώ. Και από την Γερμανία κύρια σύνταξη χηρείας 370 ευρώ. Η 13η σύνταξη που μου κατέθεσαν ήταν 51 ευρώ. Δεν έπρεπε να υπολογιστεί και η γερμανική κύρια σύνταξη;

Όχι. Δεν συνυπολογίζεται η σύνταξη που παίρνετε από το Γερμανικό φορέα.

9) Είμαι γεννημένη το 1961 και από το 2001 παίρνω σύνταξη χηρείας από το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας. Από το 2002 δουλεύω στον ιδιωτικό τομέα (ασφάλιση ΙΚΑ) . Είχα ανήλικο παιδί έως το 2010. Πότε μπορώ να βγω στην σύνταξη και θα μου κοπεί η σύνταξη από το Μετοχικό;

Θα μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε σε ηλικία 67 ετών με βάση τα στοιχεία που μας δίνετε ή στα 62 με μειωμένη αν έχετε  100 ημέρες ασφάλισης ανά έτος την τελευταία 5ετία. Δεν θα κοπεί η σύνταξη που λαμβάνετε από το Μετοχικό. Θα έπρεπε να λαμβάνετε και από το Δημόσιο.

10) Είμαι αστυνομικός από 16/3/1987 γεννηθείς 1961 έχω υπογράψει 3 φορές για να παραμείνω στην υπηρεσία με συμφέρει να φύγω τέλος του χρόνου ή να φύγω το 2021 που γίνομαι 60 χρονών; Επίσης έχω και 400 βαρέα ένσημα πριν καταταγώ στην ΕΛ.ΑΣ.

Συμφέρει η αποχώρηση στο τέλος του έτους. Δεν κερδίζετε κάτι παραμένοντας.    

11) Είμαι γεννημένη 25/02/1966, έχω 8000 ένσημα ΙΚΑ μέχρι τον Ιούλιο του 2013 που απολύθηκα. Το 2010 είχα ανήλικο παιδί και 5500 ένσημα. Από το 2013 έως σήμερα, εργάστηκα σε ένα 8μηνο πρόγραμμα ΟΑΕΔ. Πότε μπορώ να βγω στη σύνταξη;

Είχατε θεμελιωμένο συνταξιοδοτικό δικαίωμα το 2010 και μπορούσατε να συνταξιοδοτηθείτε σε ηλικία 50 ετών. Με βάση τις αλλαγές του ν. 4336/2015 το νέο όριο ηλικίας για την περίπτωσή σας είναι το 56ο και 9 μήνες που συμπληρώνετε τον 11/2022. Δεν χρειάζεται να επικολλήσετε ένσημα ως τότε.

12) Με τον νόμο Στρατούλη τον Ιούνιο 2015 συνταξιοδοτήθηκαν με χρέος 33000 ευρώ και 60 μήνες αποπληρωμή Σήμερα έχουν απομείνει 30 δόσεις . Μπορώ να μπω στη ρύθμιση 120 δόσεων και έτσι να αυξηθεί η σύνταξη μου; Σήμερα παίρνω 912 ευρώ τον μήνα

Δεν μπορείτε να αλλάξετε ρύθμιση από τη στιγμή που ήδη έχει εκδοθεί σχετική απόφαση συνταξιοδότησης. Με τη νέα ρύθμιση και τον επανυπολογισμό άλλωστε η σύνταξή σας θα πρέπει να μειωθεί ως αρχικό ποσό.

13) Έχει αποβιώσει ο πατέρας μου το Νοέμβριο του 2018 σε ηλικία 66 γενν.19/01/52,ασφαλισμενος στον ΟΓΑ όπου έχει οφειλές περίπου 7.200(ΚΕΑΟ).Κατέθεσε για σύνταξη χηρείας η μητέρα μου, επίσης ασφαλισμένη ΟΓΑ με οφειλές 12.000ευρω περίπου ηλικίας 21/11/1961.Δικαιούται σύνταξη χηρείας; Ποιες οφειλές πρέπει να πληρωθούν ή ρυθμιστούν; Τι ποσό περίπου είναι η κατώτατη σύνταξη χηρείας ώστε να πληρώσει τις οφειλές του πατέρα μου;

Η μητέρα σας δικαιούται κανονικά σύνταξη λόγω θανάτου του πατέρα πλην όμως το ποσό της οφειλής είναι αρκετά μεγάλο. Έτσι θα μπορεί να παρακρατηθεί ποσό 4.000 € από τη σύνταξη ενώ το υπόλοιπο θα πρέπει να καταβληθεί εφάπαξ. Θα λάβει ποσό σύνταξης 330 € περίπου.

14) Πρώτο ασφαλίστηκα το 1989 στο ΙΚΑ με 78 ένσημα .εως 31-01-2008 συνεχόμενα είχα ΙΚΑ. Από 01-02-2008 έως σήμερα έχω δημοσίου ένσημα. Έχω δύο παιδεία γεννημένα 19-10-1991. Είμαι Δ.Ε και υπηρέτησα στρατό 26 μήνες. Μπορώ να βγω με μειωμένη σύνταξη και αν ναι πότε. 

Εάν συμπληρώνετε 25ετία το 2011 με πραγματικό χρόνο ασφάλισης αλλά και πλασματικό από τη στρατιωτική σας θητεία θα μπορετέ να συνταξιοδοτηθείτε σε ηλικία 56 ετών με μειωμένη σύνταξη. Αλλιώς στα 62 με 40 έτη ή με λιγότερο χρόνο από 40 έτη στα 67.

15) Είμαι γεννημένη Δεκέμβριο του 1965. Εργάζομαι ανελλιπώς από τον Αύγουστο του 1991 στον Ιδιωτικό Τομέα. Ο γιος μου είναι γεννημένος το 2000. Πότε μπορώ να συνταξιοδοτηθώ με πλήρη ή μειωμένη σύνταξη; Και τί επιπτώσεις έχει η μειωμένη σύνταξή;

Έχετε κατοχυρώσει δικαίωμα με τις διατάξεις για τις μητέρες ανηλίκων καθώς με βάση τα στοιχεία που μας δίνετε συμπληρώσατε συνολικά 5.500 ημέρες το 2010 και υπήρχε και ανηλικότητα τέκνου. Μπορείτε να συνταξιοδοτηθείτε σε ηλικία 55 ετών με μειωμένη σύνταξη και στα 64 με πλήρη.





ΣΦΥΓΜΟΣ TV  ...Εταιρεία 

ΜΜΕ...δημοσιογραφικής κάλυψης








ΠΡΟΑΓΟΝΤΑΣ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΙΔΙΟΥ # ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ


ΣΠΙΤΙ ΚΗΠΟΣ 

ΠΑΝΔΥΝΑΜΙΚΗ # ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗΣ #  ΤΕΝΤΕΣ # ΠΕΡΚΟΛΕΣ # ΜΟΤΕΡ # ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΙ. ΚΑΛΥΒΙΑΝΑΚΗΣ ΕΠΙΠΛΟ ΧΥΤΤΑΣ POT PLANS ΚΟΡΑΚΙΤΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΤΕΝΤΕΣ


ΓΕΝΙΚΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ

ΚΟΡΙΛΛΗΣ # ΧΡΗΣΤΟΣ # ΤΑΣΟΣ # ΔΗΜΗΤΡΗΣ # KORILLIS # COMPUTING # LAPTOP #TAMPLETS # SMART # SMARTPHONE # SERVICE ARIMAR TRAVEL ΓΥΡΙΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΕ ΤΟ ARIMAR TRAVEL Η&Β ΜΠΟΤΟΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΛΑΓΟΣ ΠΑΡΚΕΤΑ ΚΟΥΒΑΡΙΣΤΡΑ ΕΙΔΗ ΡΑΠΤΙΚΗΣ ΤΖΑΜΑΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ CORFU: ΤΑΞΙΔΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ  RENT A CAR  ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ  Laptopgenius # service # smartphone # iphone # service # Επισκευή # Υπολογιστών # laptop
CAR SERVICE ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

ΥΓΕΙΑ: ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΦΙΛΗ

ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΟΡΘΠΕΔΙΚΑ ΕΙΔΗ KLIOMED ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΑ ΕΙΔΗ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια