Η κ. ΕυγενίαΠαπαχρηστοπούλου (ψυχολόγος, Κλινική Νευροψυχολόγος) στην συνέντευξη της που παραχώρησε στον Alpha και στην εκπομπή του κ. Μιχάλη Κεφαλογιάννη «Οδηγός Καλής Ζωής» τόνισε:
Κλάμα και παιδί
-
Το κλάμα είναι μια φυσιολογική
αντίδραση του παιδιού,
γι αυτό και τα παιδιά αντιδρούν πιο
συχνά με αυτό τον τρόπο από τους
ενηλίκους πολύ συχνά οι γονείς το μπερδεύουν με το χειρισμό τους, μέχρι το παιδί να
κατακτήσει το λόγο επικοινωνεί με αυτό
τον τρόπο
-
Το
κλάμα εκφράζει, ανάγκη, επιθυμία και
συναίσθημα όπως είναι «ο
φόβος, η πείνα, ο πόνος, η
ύγρανση, η αγκαλιά» μπορεί όμως να γίνει
και συμπεριφορά σε αυτή την περίπτωση το παιδί καταλαβαίνει πως με το κλάμα
έχει ότι θέλει - όπως τροφή, αγκαλίτσα -
τότε η αντίδραση αυτή θα είναι συνεχόμενη με αυτό τον τρόπο επιβάλλει τα
θέλω του.
Στην περίπτωση αυτή εμείς σαν γονείς πρέπει να το καταλαβαίνουμε να το αφουγκραζόμαστε, ξεχωρίζοντας πότε είναι συναίσθημα και πότε συμπεριφορά. αγκαλιάζουμε το συναίσθημα οριοθετούμε την συμπεριφορά.
Επιθετικότητα
-
Δύο
πράγματα συνάδουν με την παιδική
βιαιότητα «Η επιθετικότητα μπορεί να
κρύβει θυμό μπορεί όμως να κρύβει και κατάθλιψη
- η παιδική κατάθλιψη εκφράζεται με αυτό τον τρόπο – αν αυτό είναι συνεχόμενο, πρέπει να
συμβουλευτούμε κάποιο ειδικό, γιατί πίσω από αυτό μπορεί να κρύβεται μια
Νευροαναπτυξιακή ή μια ψυχιατρική διαταραχή.
Αρνητική
συμπεριφορά
-
Το
φαινόμενο αυτής της συμπεριφοράς παρουσιάζεται σε δύο φάσεις «είναι δύο οι ηλικίες» στα Δύο χρόνια του
παιδιού , αλλά και στην εφηβεία. Στην πρώτη
περίοδο εκεί στα (2) Δύο, το παιδί δοκιμάζει τα όρια του κάνει αισθητή την
παρουσία του δηλαδή προσπαθεί με αυτό τον τρόπο να χειριστεί το περιβάλλον του.
-
Στην
εφηβεία η συμπεριφορά είναι πιο συνειδητή καθώς ο εγκέφαλος αρχίζει να ωριμάζει. Η άρνηση του εφήβου είναι μια υγιής διαδικασία καθώς διαφοροποιείται από τους γονείς του. Αυτό είναι φυσιολογικό καθώς ο έφηβος στην ηλικία αυτή
δοκιμάζει τα όρια του, μεταβαίνοντας με αυτό τον τρόπο στην ενηλικίωση, «άρα πρέπει να διαφοροποιηθεί».
Απομόνωση
-
Η
απομόνωση δεν είναι πολύ συχνή σαν τρόπος συναισθηματικής αντίδρασης, για το λόγο
αυτό μπορεί να κρύβει κάτι παραπάνω από μια φυσιολογική συμπεριφορά - αποτελεί παθητική στάση - γι’ αυτό όταν το παιδί απομονώνεται, καλό είναι να είμαστε κοντά του
για να δούμε τι συμβαίνει;
-
Μπορεί
να είναι μια αυτοπροστατευτική συμπεριφορά - να έχει δηλαδή συναισθήματα ματαίωσης – «όπως απόρριψη
στο σχολείο, σχολικός εκφοβισμός » όλα αυτά είναι επώδυνα για το παιδί ιδιαίτερα μάλιστα ο σχολικός εκφοβισμός όπου αποτελεί μια πολύ συνηθισμένη περίπτωση απομόνωσης, στην
περίπτωση αυτή πρέπει να ζητήσουμε βοήθεια από ειδικό.
Νευρικότητα
Η νευρικότητα
μπορεί να είναι ιδιοσυγκρασιακό στοιχείο (χαρακτήρας) ή να αναπαράγει
συμπεριφορές, από το περιβάλλον. Το παιδί αφομοιώνει το οικείο του περιβάλλον με αυτό τον τρόπο, επίσης όμως μπορεί να
κρύβονται, φοβίες ή και άγχος.
Σύντομο Βιογραφικό
Η Ευγενία
Παπαχρηστοπούλου είναι Αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας εν αποστρατεία.
Παράλληλα με τα στρατιωτικά της καθήκοντα, ολοκλήρωσε με επιτυχία τις σπουδές
της στο Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου
Αθηνών. Στη συνέχεια εξειδικεύθηκε στην Κλινική Νευροψυχολογία φοιτώντας σε
Μεταπτυχιακό της Ιατρικής Σχολής Αθηνών.
Τα
τελευταία χρόνια της στρατιωτικής της καριέρας υπηρέτησε στο Κέντρο Ειδικής
Φροντίδας Παιδιών του Πολεμικού Ναυτικού όπου απέκτησε πολλαπλή εμπειρία σε νευροψυχολογικές
αξιολογήσεις παιδιών και εφήβων καθώς και σε ψυχοθεραπευτικές παρεμβάσεις.
Δραστηριοποιήθηκε
εθελοντικά στις δράσεις του Κέντρου Νοητικής Ενδυνάμωσης της
Νευρολογικής Κλινικής του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών πραγματοποιώντας
πλήθος νευροψυχολογικών αξιολογήσεων σε ενηλίκους, ενώ
συμμετείχε και σε ομάδες νοητικής ενδυνάμωσης ηλικιωμένων.
Σήμερα διατηρεί
ιδιωτικο γραφείο. Ταυτόχρονα είναι καθηγήτρια Κλινικής
Νευροψυχολογίας στον Τομέα Ψυχολογίας στο Επιστημονικό Κολλέγιο
Ελλάδας (SCG).
Έχει συμμετοχές σε πολλά συνέδρια νευρολογικού ή παιδοψυχολογκού ενδιαφέροντος με προφορικές και αναρτημένες ανακοινώσεις.
Έχει κάνει πολλές μετεκπαιδεύσεις σε αντικείμενα νευροψυχολογικού ενδιαφέροντος.
Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια που αφορούν την ψυχολογία παιδιών και εφήβων (παιγνιοθεραπεία, μετεκπαιδευτικό σεμινάριο για τη ΔΕΠ-Υ). Τον τελευταίο χρόνο παρακολούθησε το Μετεκπαιδευτικό Σεμινάριο : Επαγγελματική Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Διοργανώνει ομιλίες σε σχολεία και σε κέντρα ηλικιωμένων για ενημέρωση σε τρέχοντα θέματα.
Αρθρογραφεί σε εφημερίδες και σε ιστοσελίδες ψυχολογικού ενδιαφέροντος.
Είναι μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων, της Ελληνικής Νευροψυχολογικής Εταιρείας και της Ελληνικής Νευρολογικής Εταιρείας.
"Χάριν
Νοήσεως"
Ψυχολόγος -
Κλινική Νευροψυχολόγος
Msc Ιατρικής Αθηνών Επισμηναγός ε.α
Γραφείο: Λαγουμιτζή 24, Καλλιθέα
Τηλ.
6983514995
6945846422
0 Σχόλια