Προς αυτή την κατεύθυνση στοχεύουν οι προτάσεις της «Ηλίου - Πόλις»
Τα παραπάνω τονίζει ο κ. Δημήτρης Ασβεστάς επικεφαλής της Δημοτικής παράταξης «Ηλίου – Πόλις» στην εφημερίδα «Σφυγμός», ενώ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι:
-
Πρώτον: Η συμμετοχικότητα είναι το κλειδί λειτουργίας μιας
πόλης.
-
Δεύτερον: Έχουν αποτύχει, ουσιαστικά, στην Ηλιούπολη οι
Δημοτικές πολιτικές για την ανακύκλωση και την καθαριότητα
-
Τρίτον: Δημιουργείται η αίσθηση πως στο Δήμο Ηλιούπολης
στήνεται ένας πελατειακός μηχανισμός.
Συγκεκριμένα ο κ. Ασβεστάς στην συνέντευξη του στο «Σφυγμό» Αναφέρει τα
εξής:
Ενεργειακή
κοινότητα:
Δημήτρης Ασβεστάς: Είναι ένα πλάνο που –προς
το παρόν- έχει μείνει στα χαρτιά, ποιος είναι ο λόγος που δεν προχωρά;
«Οι προτάσεις του Συνδυασμού
«Ηλίου – Πόλις Ανθρώπινη Πόλη», οι οποίες είναι και τεκμηριωμένες βρίσκονται
στο πρόγραμμα που εκπονήσαμε προεκλογικά. Τα βασικά στοιχεία των προτάσεων
είναι:
1.
Δημιουργία Δημοτικού
Μητρώου Ευάλωτων Καταναλωτών
2.
Δημιουργία
του Ενιαίου Παρατηρητηρίου Ενεργειακών Καταναλώσεων του Δήμου
Ηλιούπολης, όπου όλα τα δημοτικά κτίρια, εγκαταστάσεις, σχολικά συγκροτήματα
κτλ, θα καταγραφούν σε μία ηλεκτρονική πλατφόρμα
3.
Καθορισμός Ενεργειακών Υπευθύνων σε κάθε δημοτικό
κτίριο/εγκατάσταση
4.
Επίλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των δημοτικών κτιρίων όπου υπάρχει τέτοιο
ζήτημα με αντίστοιχη ωρίμανση μελετών για τα δημοτικά κτίρια και ένταξή τους σε
κατάλληλα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης και βελτίωσης της
λειτουργικότητάς τους.
5.
Βελτίωση οδοφωτισμού του Δ. Ηλιούπολης με χαμηλότερη κατανάλωση, μέσω
χρηματοδότησης από το ΤΠΔ – Αλλαγή των φωτιστικών σωμάτων του Δήμου με LED
σύγχρονης τεχνολογίας, με σκοπό τη μείωση της κατανάλωσης και την παροχή
καλύτερου φωτισμού στην πόλη
6.
Μελέτη
για Ίδρυση και λειτουργία μίας Ενεργειακής Κοινότητας (με βάση το
ν.4513/2018) με συμμετοχή του Δήμου Ηλιούπολης και κατάλληλων νομικών του
προσώπων. Η Ενεργειακή Κοινότητα μπορεί με το κατάλληλο επενδυτικό
πλάνο να προσφέρει ΔΩΡΕΑΝ ρεύμα στους ευάλωτους συνδημότες μας μέσω του
ενεργειακού συμψηφισμού με αξιοποίηση καθαρής ενέργειας από φωτοβολταϊκά, με
την υπόλοιπη ισχύ να κατευθύνεται προς την μείωση του κόστους ενέργειας άλλων
δημοτικών κτιρίων (π.χ. δημαρχείου, σχολείων κτλ.), συνδυαστικά μάλιστα με
παρεμβάσεις εξοικονόμησης προκειμένου να μην έχουμε σπατάλη ενέργειας. Απαιτείται
καθορισμός του σχεδίου της ενεργειακής κοινότητας για να καθοριστεί και το
αντίστοιχο επενδυτικό κόστος προκειμένου να αναζητηθούν τα απαραίτητα
χρηματοδοτικά εργαλεία.
7.
Προώθηση υποδομών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων
με κατάλληλη χωροθέτηση. Καθώς η ηλεκτροκίνηση εισέρχεται στη ζωή μας σταδιακά,
απαιτείται η δημιουργία δημόσιων υποδομών. Η ενέργεια αυτών των σταθμών
φόρτισης θα ήταν δόκιμο να «τροφοδοτούνται» με καθαρή ενέργεια.Η ηλεκτροκίνηση
είναι τόσο «πράσινη»άλλωστε, όσο το μίγμα ενέργειας που το τροφοδοτεί.
Η
Καθαριότητα και η Ανακύκλωση είναι καθαρά
θέμα διαχείρισης
«Θεωρώ, με την υλικοτεχνική υποδομή που αυτή την στιγμή διαθέτει ο Δήμος, η πόλη μπορεί και οφείλει να είναι καθαρή και για να γίνω πιο συγκεκριμένος: «Η Ηλιούπολη είχε μείνει κάποια στιγμή να λειτουργήσει μόλις με 20 άτομα προσωπικό, αντί των 80 που εκτιμάται πως χρειάζονταν.
Η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η καθαριότητα δεν είναι πλήρως ικανοποιητική, παρ’ ότι το προσωπικό του Δήμου στον τομέα αυτό ξεπερνά τους 100 – 120 υπαλλήλους. Θα ήθελα όμως επίσης να κάνω αναφορά στα δύο πλυντήρια κάδων, τα οποία έχουν αγοραστεί όπως και στους οδοκαθαριστές, που έχουν βελτιώσει κάπως την εικόνα της πόλης μας.»
Ανακύκλωση: « Δεκαπέντε χρόνια έχουμε μείνει στις συζητήσεις για την ανακύκλωση δεν προχωρήσαμε και έχουμε μείνει στο 5% όταν οι άλλες χώρες είναι μηδενικές. Πρέπει να συνειδητοποιήσει ο κόσμος ποια η ανάγκη της ανακύκλωσης.
Εδώ θέλω να επισημάνω ότι η αποκομιδή των σκουπιδιών για την Ηλιούπολη στοιχίζει 4,5 εκ.€ το χρόνο, χρήματα τα οποία θα έμεναν στην πόλη και θα μπορούσαν να ικανοποιήσουν βασικές ανάγκες της (όπως την δημιουργία δυο παιδικών σταθμών κ.α) αν είχε προχωρήσει η Ανακύκλωση, χωρίς εδώ βέβαια να αναφέρω τα οφέλη για το περιβάλλον.»
Δήμος και
πελατειακός μηχανισμός
Η τοποθέτηση του κ. Δημήτρη Ασβεστά ήταν καταλυτική στο θέμα αυτό
«Αυτό που κάνει ο Δήμος αυτή την στιγμή δυστυχώς μας δημιουργεί την αίσθηση πως στήνεται ένας πελατειακός μηχανισμός , πατώντας πάνω στη γενικευμένη επισφάλεια που επικρατεί λόγω και της δύσκολης κατάστασης με την πανδημία και την συνεπαγόμενη κρίση.
Όλες οι κινήσεις της δημοτικής αρχής δυστυχώς καταδεικνύουν μια παλαιοκομματική αντίληψη για την τοπική αυτοδιοίκηση δημιουργώντας μηχανισμούς και ομάδες που ασχολούνται περισσότερο με την επικοινωνία και την εξασφάλιση ψήφων, κάτι που βλέπουμε να συμβαίνει για παράδειγμα με το πρόσχημα της διαβούλευσης – χωρίς δηλαδή συγκεκριμένο πρόγραμμα – μιλάνε με τους πολίτες χωρίς ένα συγκεκριμένο πλάνο.
Προφανώς είμαστε υπέρ των συμμετοχικών διαδικασιών με την έννοια της ενεργοποίησης της κοινωνικής συμμετοχής αλλά και της λογοδοσίας. Αυτή η διαδικασία δεν εξαντλείται όμως μόνο σε τυπικές διαβουλεύσεις, αλλά αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή για εμάς. Ζητεί για παράδειγμα η Δημοτική αρχή από τον κόσμο να τους πει τα προβλήματα του διαδικτυακά, δεν γίνονται δηλαδή συζητήσεις ουσίας.
Για να γίνω και πιο συγκεκριμένος, την Ηλιουπολίτισσα και τον Ηλιουπολίτη τον απασχολεί η βελτίωση της καθημερινότητάς του, όπως η καθαριότητα, η πρόσβαση σε δημοτικές υπηρεσίες ψηφιακά, η μετακίνηση παιδιών στα σχολεία, η διαθεσιμότητα δημόσιων υποδομών για αναψυχή και άθληση (ειδικά εν μέσω πανδημίας), η ανάπτυξη της τοπικής επιχειρηματικότητας και η στήριξή της, η προστασία του περιβάλλοντος. Αλλά η διασφάλιση των παραπάνω δεν εξαντλείται σε μία τυπική διαβούλευση, όταν αυτή υπάρξει. Ο δημότης πρέπει να αποκτήσει συνείδηση και σε αυτή τη διαδικασία πρέπει να συνδράμει η διοίκηση του Δήμου, βάζοντας την πόλη σε μια τροχιά ανάπτυξης και ομοιογένειας.
Σχετικά με το κυκλοφοριακό, έχουν γίνει πολλές μελέτες που αν είχαμε αποταμιεύσει τα χρήματα που δώσαμε στους μελετητές χωρίς
να προχωρήσουν τα έργα θα μπορούσαμε να
είχαμε φτιάξει τρεις λεωφόρους. Ποιο είναι όμως το ζητούμενο; Να προχωρήση η υπόγεια σύνδεση της Κατεχάκη με την Λ. Βουλιαγμένης για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια πόλη ήπιας κυκλοφορίας.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Ο κ. Δημήτρης Ασβεστάς επικεφαλής της παράταξης «Ηλίου – Πόλις» τόνισε
κατά την συνέντευξή του ότι «Στόχος του συνδυασμού είναι η βελτίωση της καθημερινότητας
της πόλης προς όφελος των πολιτών. Τα
βασικά θέματα που απασχολούν αυτή την στιγμή την πόλη, όπως Ανακύκλωση,
Ενεργειακές κοινότητες και Έξυπνη Πόλη,
τα οποία εντάσσονται σε μία παλέτα προτάσεων που δημιουργούν ένα νέο όραμα για
την πόλη. Μία σύγχρονη, συμμετοχική, πράσινη και λειτουργική πόλη για όλους που
θα απαντάει στις ανάγκες του σήμερα»
Ενώ
επισήμανε:
«Η συμμετοχικότητα είναι το κλειδί λειτουργίας μιας πόλης. Δεν μπορείς να ζητάς από τον πολίτη να καθορίζει μόνος του την ομοιογένεια μέσα στην πόλη του. Μπορείς όμως με μικρό κόστος να δείξεις ως διοίκηση τον τρόπο που πρέπει να λειτουργήσει, εκπονώντας ένα πρόγραμμα με το οποίο θα καθοριστούν (με βάση και την οικονομική δυνατότητα κάθε φορά) και να καθορίσεις τις υποδομές της πόλης»
Αν περπατήσει κάποιος μέσα στην πόλη έξω από τους κεντρικούς δρόμους. Θα διαπιστώσει ότι δεν υπάρχει πεζοδρόμιο να περπατήσεις, είτε έχουν επάνω αυτοκίνητα ,είτε είναι κατεστραμμένα, είτε έχουν χαμηλά δέντρα που δεν σε αφήνουν να κινηθείς ελεύθερα.
Η πρόταση μας είναι να υπάρξει μία διαδικασία καθορισμού π.χ. της ορθής ανάπλασης πεζοδρομίων και δέντρων, δηλαδή τι υλικά, τι δέντρα, κτλ. Επιμένουμε στην αναγκαιότητα συμμετοχής των πολιτών προκειμένου να συμβάλλει ο ίδιος/η ίδια αυτός στον περιβάλλοντα χώρο του/της, ο οποίος τον αφορά και μάλιστα άμεσα.»
0 Σχόλια