ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Ασχημα νέα για μεγάλες αλυσίδες: Τα σούπερ μάρκετ που «κατέρρευσαν»

 


Ασχημα νέα για μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ποια είναι αυτά τα οποία δεν άντεξαν και κατέρρευσαν.


«Φρένο» έχει μπει στις πωλήσεις των online super market στο πρώτο 6μηνο. Τι λένε οι αριθμοί.

Απεναντίας πάντως και σαν μια πρώτη θετική είδηση σημάδια έντονης ανάπτυξης καταγράφηκαν τον Μάιο και τον Ιούνιο.

Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά.

Ασχημα νέα για μεγάλες αλυσίδες – Τα σούπερ μάρκετ που «κατέρρευσαν»

Στο -5% σε αξία κινήθηκε ο κλάδος του online super market το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ σημάδια έντονης ανάπτυξης καταγράφηκαν τον Μάιο και τον Ιούνιο.

Με την αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής με ΦΠΑ να εκτιμάται στα €134 εκατ. στο πρώτο εξάμηνο του 2022, ο κλάδος του Online Super Market κατέγραψε μικρή πτώση -5%, συγκρινόμενος με το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2021, όπου η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω και της πανδημίας στο +122%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του δείγματος της Convert Group, οι μήνες Μάιος και Ιούνιος του 2022 έδειξαν ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα, προμηνύοντας πιθανά την επιστροφή στους διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης του online καναλίου που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η παρούσα έρευνα, αναδεικνύονται οι εξής: +14% σε προϊόντα για κατοικίδια και +1% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά. Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να επιφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων επιφέροντας το 22% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου.

Σούπερ μάρκετ – Το online καλάθι

Αναφορικά με την μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σχετική σταθεροποίηση το πρώτο εξάμηνο του 2022 στα €77,90 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, η οποία έχει μειωθεί ελάχιστα συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.

Αντιθέτως, παρατηρείται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Ο πληθωρισμός, ωστόσο, έχει επιφέρει μια αύξηση 5% στην μέση τιμή των προϊόντων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ παρατηρείται μια μείωση στις αγορές μη βασικών προϊόντων όπως το κρασί (-30%) και τα σνακς (-7%).

Στα marketing κανάλια, το 42% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Market (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 3 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%), ενώ τα οργανικά αποτελέσματα (19%) συνεχίζουν να επιφέρουν σταθερή αξία παραγγελιών συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Οι συσκευές desktops & laptops κυριάρχησαν το 2021 με μόλις το 54% των παραγγελιών στα Online Super Market να διεκπεραιώνεται από εκείνες, αναδεικνύοντας την πλέον εξισορρόπηση των παραγγελιών και από τα δύο κανάλια καθώς το work from home trend έχει αρχίσει σταδιακά να υποχωρεί. Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

Σοκ στα ράφια – Ανατιμήσεις σε 2 δόσεις

Με ανατιμήσεις βασικών αγαθών σε δύο δόσεις θα βρεθούν αντιμέτωποι οι πολίτες, αφού αναμένεται αύξηση τιμών πρώτα τον Αύγουστο και στη συνέχεια τον Σεπτέμβριο. Μάλιστα, ο αριθμός των προϊόντων που θα σημειώσουν αύξηση φτάνει τα 600.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την εφημερίδα “Realnews”, οι ανατιμήσεις αφορούν τουλάχιστον 40 κατηγορίες αγαθών, με το ποσοστό αύξησης μεσοσταθμικά, να ανέρχεται στο 8%. Ωστόσο, υπάρχουν και προϊόντα, των οποίων οι τιμές θα σημειώσουν αύξηση έως και 20%.

Ο α’ γύρος ανατιμήσεων

Τον Αύγουστο αναμένεται να ανατιμηθούν τα εξής αγαθά:

Τα τοματικά και η κέτσαπ 15%, οι φρέσκες σαλάτες 12%, χαρτικά 3% – 11%, τα παξιμάδια 10%, τα γιαούρτια 9%, τα δημητριακά, οι κατεψυγμένες πίτσες και οι σάλτσες 8%, ο στιγμιαίος καφές, το ρόφημα σοκολάτας, ο ελληνικός καφές, τα σοκολατοειδή, τα μπισκότα, οι φρυγανιές, το γάλα και τα προϊόντα στοματικής υγιεινής 6%, τα αλλαντικά 5%, οι μπίρες έως 5%, τα σαμπουάν 4% και τα εισαγόμενα εμφιαλωμένα νερά περίπου 2%

Τα προϊόντα που θα περιλαμβάνει ο β’ γύρος

Τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ανατιμηθούν τα εξής αγαθά:

Τα κρουασάν, τα τσουρέκια, οι μαρμελάδες και τα κέικ έως και 20%, τα καθαριστικά πανάκια και τα κρασιά έως 14%, τα τυριά έως 12%, τα αλκοολούχα ποτά ως 10%, τα σαπούνια, το αλουμινόχαρτο, τα υγρά πιάτων και τα αποσμητικά έως 9%, τα ζυμαρικά, τα καθαριστικά, τα μαλακτικά ρούχων, οι χυμοί και οι οδοντόκρεμες έως 8%, οι ρυζογκοφρέτες 7%, το ρύζι, το τσάι και το βούτυρο 5%.

Ανατιμήσεις σούπερ μάρκετ – Τα σχέδια της κυβέρνησης

Με τον υψηλό πληθωρισμό να έχει σημάνει συναγερμό στο οικονομικό επιτελείο της, η κυβέρνηση αναζητά τρόπους για να περιοριστούν οι ανατιμήσεις. Μέχρι στιγμής, φαίνεται πως προσπαθεί να κάνει ελέγχους για να διαπιστώσει εάν υπάρχουν περιστατικά αισχροκέρδειας. Παράλληλα, παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο μιας νέας «επιταγής ακρίβειας», ύψους 200 ευρώ σε χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους τον Σεπτέμβριο, όπως έγινε και το Πάσχα.

Τιμές σούπερ μάρκετ – Οι ανατιμήσεις που ήρθαν

Τη σημαντική αλλαγή που επήλθε στο καταναλωτικό κοινό τον τελευταίο χρόνο και την μεγάλη επίδραση των πληθωριστικών πιέσεων στο διαθέσιμο εισόδημα και κατ’ επέκταση στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα καταδεικνύει έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος.

Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 19-21 Ιουνίου 2022 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 900 καταναλωτών.

Αναφορικά με το πώς επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα, το ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν προϊόντα με βασικό κριτήριο την χρηματική δαπάνη αυξήθηκε από 46% πέρυσι την ίδια εποχή σε 74% των 2022 με όλα τα υπόλοιπα κριτήρια να καταγράφουν μείωση. Σύμφωνα με την έρευνα, αυτό το αποτέλεσμα δείχνει αφενός τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και αφετέρου ότι η ανησυχία του κοινού σε σχέση με τις ανατιμήσεις έχει αυξηθεί σημαντικά. Συγκεκριμένα, όσον αφορά στο διαθέσιμο εισόδημα, η εκτίμηση των καταναλωτών είναι ότι οι αυξήσεις στο κόστος ενέργειας μειώνουν μεσοσταθμικά το διαθέσιμο εισόδημα τους κατά 17%, με 2 στους 3 καταναλωτές (66%) να δηλώνουν ότι το διαθέσιμο εισόδημα τους μειώνεται πάνω από 20%.

Ανησυχία στους καταναλωτές

Οι ανατιμήσεις – αυξήσεις τιμών αποτελούν (σε ποσοστό 73%) την κύρια ανησυχία των καταναλωτών σήμερα. Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά που καταγράφονται στη Δυτική Ευρώπη. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφεται σχετικά εξίσου υψηλό ποσοστό 60%. Η δεύτερη κύρια ανησυχία των καταναλωτών είναι οι Ελληνοτουρκικές σχέσεις με ποσοστό 11% και ακολουθεί η ανεργία με 7%. Ο πόλεμος στην Ουκρανία που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία στη Δυτική Ευρώπη με ποσοστά που κυμαίνονται από 15% έως 34%, στην Ελλάδα έχει μόλις 2%. Σημειώνεται ότι κατά βάση η κύρια πηγή των ανατιμήσεων σήμερα οφείλεται στην εισβολή στην Ουκρανία και την Ενεργειακή κρίση, επομένως στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης καταγράφεται εντονότερα η αιτία, ενώ στην Ελλάδα το αποτέλεσμα.

Τέλος, καταγράφονται οι εκτιμήσεις των καταναλωτών σε σχέση με τις διακοπές του καλοκαιριού. Όπως φαίνεται και στο σχήμα 4, η πλειοψηφία του κοινού, ποσοστό 48%, δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος το καλοκαίρι. Το 22% δηλώνει ότι θα κάνει, αλλά πιο περιορισμένα και μόλις 13% ότι θα κάνει όπως κάθε χρόνο.

Όσον αφορά στο ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για διακοπές το 2022, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 17% (γενικά όχι μόνο στα σούπερ μάρκετ), με την πλειοψηφία 35% να δηλώνει ότι θα μειώσει τη δαπάνη της πάνω από 35%. Σε σχέση με τους παράγοντες που επηρεάζουν τις φετινές διακοπές, συνολικά το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο, για το 63% η μείωση εισοδήματος λόγω ανατιμήσεων των προϊόντων και για το 50% η μείωση εισοδήματος λόγω του κόστους ενέργειας. Το αυξημένο κόστος μεταφορικών με 52% αποτελεί επίσης έναν πολύ σημαντικό παράγονται και για το 23% το κόστος διαμονής. Η ανησυχία λόγω της πανδημίας COVID-19 ή λόγω των ελληνοτουρκικών σχέσεων, δεν φαίνεται να παίζει ρόλο.

 πηγη


ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ











Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια