ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Χαμός με το efood – Στα κάγκελα οι εργαζόμενοι με τη διοίκηση, τι καταγγέλουν

 


Efood: Προβλήματα φαίνεται πως υπάρχουν ξανά στις σχέσεις διανομέων με το efood. Δείτε τις καταγγελίες που έχουν γίνει…


Αλλαγή θα έχουμε από σήμερα στους όρους εργασίας για τους freelancers διανομείς στην Efood, εν μέσω καλοκαιριού, και με τους ντελιβεράδες να έχουν ήδη προχωρήσει σε κινητοποιήσεις.

Οι σχέσεις των εργαζομένων με τη διοίκηση φαίνεται πως βρίσκονται σε οριακό σημείο.

Δείτε τι καταγγελίες έχουν γίνει…

Efood: Όλα όσα καταγγέλουν οι εργαζόμενοι

Όπως καταγγέλουν οι εργαζόμενοι, η εταιρία ανακοίνωσε μείωση της αμοιβής τους ανά παραγγελία, μείωση της αμοιβής των καυσίμων και καθορισμό ωραρίου εργασίας, επιδιώκοντας να εργάζονται ως μισθωτοί χωρίς τα δικαιώματα του μισθωτού εργαζόμενου. Επισημαίνουν δε πως το «συνεργατικό» μοντέλο (freelancers) δεν είναι τίποτα άλλο παρά εξαρτημένη εργασία που απαλλάσσει τους εργοδότες από εργασιακές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις.

Στις κινητοποιήσεις στις αρχές Αυγούστου ένας από τους ελεύθερους επαγγελματίες της Efood, ο Χρυσοβαλάντης Παπαδόπουλος, είχε μιλήσει στο «Πρώτο Θέμα» εξηγώντας αναλυτικά ποιες είναι οι αλλαγές που εφαρμόζονται:

«Η εταιρεία με το τελεσίγραφο που μας έστειλε σε μορφή μηνύματος, προσπαθεί να μας αλλάξει τις συνθήκες εργασίας και να δημιουργήσει συνθήκες εξαρτημένης εργασίας ενώ είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες. Ουσιαστικά μας βάζει” slots” και μας υποχρεώνει να δηλώσουμε τις ώρες που θα δουλεύουμε. Αν τελειώσουν οι διαθέσιμες ώρες, ουσιαστικά μένεις εκτός εργασίας. Επίσης, αν τελειώσουν οι ώρες που έχεις δηλώσει, το σύστημα θα σε κλείνει αυτόματα και θα πηγαίνει ο επόμενος. Δεν είναι δυνατόν να λέγεσαι ελεύθερος επαγγελματίας και να σου καθορίζει η εταιρεία το πότε θα ανοίγεις για να δουλεύεις και πότε θα κλείνεις».

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο οι διανομείς είχαν κερδίσει τις διεκδικήσεις τους, μετά από τη μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση που είχαν πραγματοποιήσει και με τη στήριξη του κόσμου, η εταιρία αναγκάστηκε τελικά να υποχωρήσει. Προχώρησε τότε στην πρόσληψη των 2.016 εργαζομένων της μετατρέποντας τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε αορίστου, αναγνωρίζοντας παράλληλα την προϋπηρεσία τους.

Ό,τι ανέβηκε μέσα στην καραντίνα είναι σε πτώση

Το θέμα απασχολεί και τη γερμανική Deutsche Welle. Σε πρόσφατο δημοσίευμά της, αναφέρεται στις νεοφυείς επιχειρήσεις -Gorillas, Flink- που εν μέσω πανδημίας έστησαν ένα μεγάλο δίκτυο στις γερμανικές μεγαλουπόλεις, προσέλαβαν εκατοντάδες διανομείς και μέσω της εφαρμογής έστελναν προϊόντα στα σπίτια.

Η ζήτηση αυξήθηκε κατακόρυφα με την κρίση του κορονοϊού και τα κέρδη των επενδυτών εκτοξεύτηκαν. Όμως, η διετία πέρασε και η άρση των μέτρων ήρθε. Ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο πληθωρισμός φέρνουν και τις υπηρεσίες διανομής προϊόντων αντιμέτωπες με προβλήματα. Η βερολινέζικη startup Gorillas, για παράδειγμα, ανακοίνωσε μόλις πριν από λίγους μήνες ότι κάνει περικοπές σε εκατοντάδες διοικητικές θέσεις εργασίας.

Ποιες επόμενες κινήσεις από το efood

Η πλατφόρμα ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο βήμα στην «οικονομία της πλατφόρμας» (gig economy), αναπτύσσοντας νέες υπηρεσίες με την καθοδήγηση του ομίλου Delivery Hero, στον οποίο ανήκει, αξιοποιώντας παράλληλα συνέργειες με τις εταιρείες του ομίλου Μούχαλη, στο πλαίσιο του πολυσυζητημένου deal που ενεργοποιείται τον επόμενο μήνα.

Διατηρώντας στην ομάδα ανάπτυξης τα ίδια στελέχη που εργάστηκαν για να στήσουν την εταιρεία όταν ακόμη ήταν startup, η efood «εκπαιδεύεται» μεν στο offline περιβάλλον από τον όμιλο Μούχαλη, από τον οποίο αποκτά δραστηριότητες χονδρικής και λιανικής με τις οποίες δεν έχει εξοικείωση, στοχεύει δε στην καινοτομία, υιοθετώντας πρακτικές ενός παγκόσμιου leader στο online takeaway marketplace.

Ενδεικτικά, στις υπηρεσίες που δοκιμάζονται αυτή την περίοδο από την Delivery Hero είναι το logistic as a service αλλά και λύσεις fintech όπως το buy now pay later. Είναι θέμα χρόνου να έρθουν αυτές οι υπηρεσίες και στην ελληνική αγορά, εφόσον περάσουν με επιτυχία την πιλοτική περίοδο εφαρμογής τους σε Λατινική Αμερική και Μέση Ανατολή αντίστοιχα. Εξάλλου, μια ανάλογη διαδικασία ακολουθήθηκε για την ίδρυση εταιρείας πληρωμών στην Ελλάδα (Delivery Hero Payments), με σχετική αδειοδότηση από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Μέσω νέων υπηρεσιών και αυτοματισμών, η efood στοχεύει σε περαιτέρω ανάπτυξη στο delivery φαγητού και στο quick commerce μέσω των νέων κατηγοριών και δραστηριοτήτων που εγκαινιάζει.

Ανοίγονται και άλλοι δρόμοι για το efood

Εξάλλου, μετά τα μανάβικα, τις κάβες, τα mini markets κ.λπ., προσφέρει εδώ και λίγους μήνες delivery στο αεροδρόμιο και πλέον εξυπηρετεί διανομή και στις λαϊκές αγορές. Η τελευταία είναι ιδέα ενός πωλητή, που υλοποιείται ήδη εδώ και δέκα ημέρες σε 6 λαϊκές αγορές της Αθήνας, ενώ αναμένεται να επεκταθεί περαιτέρω.

Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα του efood έχει ξεπεράσει ήδη τα 2 εκατ. χρήστες και έχει παρουσία σε 100 πόλεις, με δίκτυο πάνω από 20.000 καταστήματα.

Επίσης η πλατφόρμα διανομής ειδών super market, η efood market έχει ήδη παρουσία σε 7 μεγάλες πόλεις πανελλαδικά και πλέον επεκτείνει σταδιακά τις ώρες λειτουργίας της, από τις 10:30, στις 12:45. Στοχεύει σε περαιτέρω επέκταση του ωραρίου, των πόλεων που εξυπηρετεί αλλά και του δικτύου αποθηκών, ήτοι των 42 dark stores που ενσωματώνει η εταιρεία στο πλαίσιο της συμφωνίας της με τη Μούχαλης, τα οποία καλύπτουν ήδη το 85% των χρηστών της πλατφόρμας.

Το μεγάλο deal

Όπως μας υπενθυμίζει ο Χάρης Τάκας, Senior Marketing Director της efood, η συνεργασία της efood με τον όμιλο Μούχαλη που προϋπήρχε από τον Φεβρουάριο του 2021, πλέον γίνεται πιο «στενή» με την εξαγορά.

Η Delivery Hero αποκτά το δίκτυο αποθηκών (dark stores) που ανέπτυσσε νωρίτερα η Μούχαλης για να εξυπηρετήσει -στο πλαίσιο της συνεργασίας- το efood market. Επιπλέον, η efood κληρονομεί το φυσικό δίκτυο των kiosky’s convenience stores, ένα δίκτυο με περίπου 400 σημεία πώλησης μικρής λιανικής (περίπτερα, ψιλικατζίδικα, mini market κ.α.), την Άλφα Διανομών που δραστηριοποιείται στη χονδρική και διανομή για όλο το δίκτυο και τα online κανάλια των delivery.gr, e-table και kioskys.gr.

Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία διαθέτει ένα full operating μοντέλο για την efood market. Στοχεύει να επεκτείνει περαιτέρω το δίκτυο που αποκτά παράλληλα με το κωδικολόγιό της, που φτάνει σήμερα τις 3.000 κωδικούς και στοχεύει στις 4.000-5.000.

Αυτό το διάστημα σε συνεργασία με την ομάδα του ομίλου Μούχαλη σχεδιάζεται τριετές business plan για την αξιοποίηση των ευκαιριών σε μια αγορά που μεγαλώνει κόντρα στις πληθωριστικές πιέσεις. Ας σημειωθεί ότι οι πωλήσεις της efood βαίνουν αυξανόμενες και μετά την πανδημία, κάτι που αναμένεται να επιβεβαιωθεί με τον ισολογισμό της Online Delivery που είναι υπό κατάρτιση (το 2020 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 64,5 εκατ. ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι οι προμήθειες ανέρχονται σε 12% όταν πρόκειται αποκλειστικά για παραγγελιοληψία και 25% για υπηρεσίες delivery.

Όσο για τη δυναμική της αγοράς, δυνητικά, κάθε καταναλωτής μπορεί να κάνει 100 παραγγελίες τον μήνα κι επομένως η δραστηριότητα μπορεί να μεγαλώσει 10 φορές, σύμφωνα με στελέχη της efood. Μάλιστα οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης διατηρούνται κόντρα στις πιέσεις που εκδηλώνονται στο σύνολο του λιανεμπορίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον συνολικό τζίρο του λιανεμπορίου τροφίμων, των περίπου 12-16 δισ. ευρώ, μόνο 2,5% συμβαίνει online. Επίσης, το delivery φαγητού ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις, με το τηλέφωνο να εξακολουθεί να είναι κραταιά δύναμη, με σχεδόν μισές παραγγελίες να γίνονται τηλεφωνικά.

Τόσους εργαζομένους έχει η εταιρεία

Η εταιρεία απασχολεί σήμερα 850 ανθρώπους στα γραφεία της (από 450 προ πανδημίας), με 5.000 διανομείς, εκ των οποίων 2.000 είναι μισθωτοί και οι υπόλοιποι freelancers. Οι αμοιβές τους χαρακτηρίζονται ανταγωνιστικές από τα στελέχη της εταιρείας, που αναφέρουν ως ενδεικτικό το γεγονός ότι ένας μισθωτός διανομέας του efood, που δουλεύει 8ωρο, ξεκινά με μισθό 10% πάνω από τον βασικό, με παροχές πάνω από το προβλεπόμενα στην εργατική νομοθεσία, φθάνοντας μηνιαίες αποδοχές 1.370 ευρώ.

 πηγη


ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ











Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια