ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Σούπερ μάρκετ: Καταγγελία βόμβα για τον ΑΒ Βασιλόπουλο!

 


Σούπερ μάρκετ: Τρικυμιώδης κατάσταση επικρατεί στα σούπερ μάρκετ Βασιλόπουλος και προκαλεί την έντονη ανησυχία και προβληματισμό στους εργαζόμενους.

 ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 

 

Ξεκίνησαν οι εγγραφές και επανεγγραφές των τμημάτων τένις του ΓΣΗ Ηλιούπολης (Φώτος)#FUN2LEARN #ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ Φροντιστηριο Ξενων Γλωσσων ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ ΤΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ Φροντιστηριο Ξενων Γλωσσων ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ ΤΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ Φροντιστηριο Ξενων Γλωσσων ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ ΤΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ Φροντιστηριο Ξενων Γλωσσων ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ ΤΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ

Σούπερ μάρκετ: Απολύσεις με υποχρεωτική οικειοθελή αποχώρηση, ανακατατάξεις, υπερεντατικοποίηση και χρονοδιαγράμματα στήνουν ένα ασυνήθιστο σκηνικό στο εσωτερικό του ομίλου.

Την εκρηκτική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας «ΑΒ Βασιλόπουλος», λόγω ανακατατάξεων, απολύσεων, υπερεντατικοποίησης και με χρονοδιαγράμματα και στόχους ανέφικτους, η οποία έχει δημιουργήσει έντονη ανησυχία στους εργαζόμενους, καταγγέλλει ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας.

«Η εταιρεία για ακόμα μια φορά προχωρεί σε απολύσεις, υποχρεώνοντας εργαζόμενους να υπογράψουν οικειοθελή αποχώρηση. Αντίστοιχη τακτική είχε ακολουθήσει τον Οκτώβριο του 2020, απολύοντας δεκάδες εργαζόμενους στα κεντρικά της γραφεία», όπως αναφέρει.

Σούπερ μάρκετ: Τραγική κατάσταση στις αποθήκες

Παράλληλα, καταγγέλλει πως «εργαζόμενοι 4ωρης και 6ωρης απασχόλησης που αδυνατούν να ζήσουν με τους μισθούς που παίρνουν, αλλά και λόγω της εντατικοποίησης που έχει απογειωθεί ωθούνται σε παραίτηση.

Χαρακτηριστικές είναι οι καταγγελίες που φτάνουν στο σωματείο από συναδέλφους: “Μας τρέχουν και μας ζητάνε να δουλέψουμε για δέκα”, “Μας λένε να τοποθετήσουμε 80 κούτες προϊόν σε μια ώρα”, “Να εξυπηρετούμε πελάτες και να μετράμε πόσους εξυπηρετούμε στο μισάωρο”, “Από το ταμείο μας πάνε στα ράφια και από τα ράφια στην αποθήκη”.

Ακόμα πιο τραγική είναι η κατάσταση στις αποθήκες της αλυσίδας με τους εργολάβους να αλωνίζουν και εκατοντάδες εργαζόμενους κυρίως μετανάστες να εργάζονται εξαντλητικά ωράρια, με μισθούς πείνας, χωρίς δικαιώματα σε αμοιβή υπερωριακής απασχόλησης, αδειών κ.ά.

Ό,τι και να επικαλείται κάθε φορά η εργοδοσία για να δικαιολογήσει την επίθεση που έχει εξαπολύσει απέναντί μας, η πραγματικότητα είναι ότι το μόνο που τη νοιάζει είναι το πώς θα εξασφαλίσει κέρδη.

Σούπερ μάρκετ: Επίσης

Και το κάνει αυτό αξιοποιώντας το σύνολο της αντεργατικής νομοθεσίας που έχει εξασφαλίσει όλα αυτά τα χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις.

Είτε με κρίση, είτε με ανάπτυξη, είτε στην πανδημία, εμείς με τσακισμένους μισθούς και δικαιώματα και οι εκμεταλλευτές μας μπουκωμένοι από τα κέρδη».

Ο Σύλλογος καλεί τους εργαζόμενους να έρθουν σε επαφή με το Σωματείο: «Κανένας μόνος του απέναντι στην επίθεση της εργοδοσίας. Η δική μας απάντηση απέναντι στα σχέδια της εργοδοσίας είναι η οργάνωσή μας.

Μέσα σε κάθε κατάστημα, στις αποθήκες και τα γραφεία να σηκώσουμε το ανάστημά μας και να πούμε όχι στις απολύσεις, όχι στην εξαντλητική δουλειά, δεν παραιτούμαστε. Διεκδικούμε συλλογικές συμβάσεις με αυξήσεις στους μισθούς μας, μετατροπή όλων των συμβάσεων μερικής απασχόλησης σε πλήρους».

Σούπερ μάρκετ: Αύξηση στις τιμές

Συνεχίζεται η αυξητική τάση στις τιμές των προϊόντων. Αυτή την στιγμή τα περισσότερα προϊόντα είτε έχουν αυξήσει άνω του 15% είτε η τιμή παραμένει ίδια αλλά για μικρότερες ποσότητες.

Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, Γιώργος Λεχουρίτης, μιλώντας στα Dnews, κάνει λόγο για ανήθικη πρακτική των εταιριών να μειώνουν μόνο τις ποσότητες και όχι τις τιμές, ενώ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι οι τιμές αυξάνονται καθημερινά.

«Αυτή την στιγμή είναι 15% επάνω», υποστηρίζει ο ίδιος. Ενδεικτικά τα αλλαντικά από 15,70 πήγαν 16,80 ευρώ. Το γάλα, τα γιαούρτια, γαλακτοκομικά, έχουν ανεβεί 10 με 20 λεπτά. Το ίδιο και τα κρεατικά, το μοσχάρι έχει φτάσει στα 13 ευρώ.

Οι σερβιέτες από 3.85 τώρα είναι σε προσφορά 50% στα 2,59 ευρώ, οι πάνες από 23,00 σε προσφορά 40% στα 12,88 ευρώ, το χαρτί υγείας από τα 4,80 στα 5,25 ευρώ, τα κρουασάν από 1,80 στα 2,60 ευρώ, τα μπισκότα από 1,05 στα 1,68 ευρώ.

Οι εταιρείες συρρικνώνουν τις συσκευασίες των προϊόντων, χωρίς ωστόσο να μειώνουν αντίστοιχα και την τιμή πώλησης.

«Ξεκίνησαν εδώ και έξι μήνες να μειώνουν τις ποσότητες στις συσκευασίες τροφίμων. Δηλαδή ενώ πριν οι περισσότερες συσκευασίες ήταν στα 500γρ, τώρα είναι στα 450γρ. Για παράδειγμα απορρυπαντικό που στοίχιζε 13 ευρώ οι 90 μεζούρες, σήμερα στην ίδια συσκευασία και πάλι με τιμή στα 13 ευρώ, υπάρχουν 70 μεζούρες», δηλώνει ο προεδρος του ΙΝΚΑ στα Dnews.

Σούπερ μάρκετ: Εξαπατούν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Σύμφωνα με τον κ. Λεχουριτη αυξάνοντας την τιμή του προϊόντος η οποία δεν φαίνεται, αλλά επι της ουσίας είναι αυτό το οποίο έχει επιπλέον αύξηση όταν μειώνει την συσκευασία κατά 20-30%, εξαπατούν έτσι τα στοιχεία της ελστατ, έτσι ώστε το αποτέλεσμα του πληθωρισμού να είναι μικρότερο. Για παράδειγμα ο πληθωρισμός του Αυγούστου κυμάνθηκε στο 13,3% και όχι στο 11,3% που αναφέρει η κυβέρνηση και η ΕΛΣΤΑΤ.

«Αυτό το κάνουν στο χαρτί υγείας, στις χαρτοπετσέτες, στα απορρυπαντικά μειώνοντας τις μεζούρες, σε κονσέρβες, σε σοκολάτες, σε πατατάκια, σε είδη σκυλοτροφών και γάτο τροφών, και περιποίησης.

Αυτή η πρακτική μπορεί να είναι νόμιμη, αλλά είναι ανήθικη. Ο κόσμος εξαπατάται με το νέο καθεστώς μείωσης των συσκευασιών. Αν συνεχίσουν τις αυξήσεις οι πολίτες δεν θα μπορούν να ψωνίζουν με την ίδια συχνότητα με αποτέλεσμα τα προϊόντα να μένουν στα ράφια και να χαλάνε», καταλήγει.

Η φτώχεια φέρνει… ιδιωτική ετικέτα

Ιδιωτικής ετικέτας (Private Label – PL) είναι όλο και μεγαλύτερο ποσοστό των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ.

Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε συνδυασμό με το σφοδρό κύμα ανατιμήσεων στο ράφι, απόρροια της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης τιμών των πρώτων υλών, αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών και σκληραίνουν τους όρους του παιχνιδιού για τα επώνυμα καταναλωτικά είδη.

Ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε τυχαίο δείγμα 1.500 νοικοκυριών με μηχανογραφημένο σύστημα CATI, έδειξε ότι το 31,8% των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας. Το συγκεκριμένο ποσοστό αποτελεί το υψηλότερο που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο της έρευνας.

Σούπερ μάρκετ: Καλύτερη τιμή

Στο θέμα της τιμής, η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος 86,4% (από 72,9% πέρυσι) θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιμή.

Σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι το 31,6% (31,2% πέρυσι) των ερωτηθέντων πιστεύει ότι είναι προϊόντα χειρότερης ποιότητας και το 57,5% (52,5% πέρυσι) ίδιας ποιότητας, ενώ το 10,9% (16,3% πέρυσι) τα θεωρεί ανώτερης ποιότητας από τις μάρκες των κατασκευαστών.

Το 44,8% (38,9% πέρυσι) του δείγματος βρίσκει τις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας χειρότερες, το 10,8% (11,4% πέρυσι) καλύτερες και το 44,4% (49,7% πέρυσι) εφάμιλλες με εκείνες των καθιερωμένων μαρκών.

Σε ερώτηση σφαιρικής αξιολόγησης των προϊόντων, το 29,4% (28,6% πέρυσι) των ερωτηθέντων θεωρεί τις ιδιωτικές ετικέτες χειρότερες, το 11,5% (15,9% πέρυσι) καλύτερες, ενώ το 59,1% (55,8% πέρυσι) τις θεωρεί ίδιες με τις μάρκες των γνωστών κατασκευαστών.

Αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης του καταναλωτή από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δυσαρεστημένοι δήλωσαν το 4,9% (5,3% πέρυσι), ικανοποιημένοι το 63,1% (56,8% πέρυσι), ενώ ούτε ικανοποιημένοι και ούτε δυσαρεστημένοι είναι το 32% (37,9 πέρυσι) του δείγματος.

«Προς αναζήτηση οικονομικότερων επιλογών»

Όπως εξηγεί στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γεώργιος Μπάλτας, καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Διευθυντής Μεταπτυχιακών Σπουδών στην τρέχουσα χρονική περίοδο, η ιδιωτική ετικέτα αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς από την οικονομική πίεση που ασκείται στους καταναλωτές, εξαιτίας της ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης.

«Οι καταναλωτές αναζητούν οικονομικότερες αγοραστικές επιλογές και η συμπεριφορά τους ενισχύει το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, στον βαθμό που αυτά συνεχίζουν να προσφέρονται σε αισθητά χαμηλότερες τιμές και δεν απειλούνται από δυνατές προωθητικές ενέργειες του ανταγωνισμού» σημειώνει ο κ. Μπάλτας.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι διεθνείς επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι «η γενικότερη ισχύς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επηρεάζεται αρκετά από μακροοικονομικούς παράγοντες.

Το συνολικό μερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας τείνει να αυξάνεται όταν επιδεινώνονται οι οικονομικές συνθήκες, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε προϊόντα χαμηλότερης τιμής, εξαιτίας της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος τους.

Ακόμη

Επομένως, σε μία κατηγορία προϊόντων, η ιδιωτική ετικέτα θα κερδίζει πωλήσεις που θα αποσπά από τον ανταγωνισμό, εφόσον όμως προσφέρει στους καταναλωτές κωδικούς χαμηλότερου κόστους». Προσθέτει μάλιστα ότι «η ισχύς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας εξαρτάται επίσης από τον βαθμό συγκέντρωσης του λιανικού εμπορίου σε μία χώρα.

O υψηλός βαθμός συγκέντρωσης και η διαμόρφωση ολιγοπωλιακών συνθηκών στο λιανικό εμπόριο προάγουν την ιδιωτική ετικέτα, καθώς οι εμπορικές αλυσίδες της χώρας είναι λιγότερες, μεγαλύτερες και ισχυρότερες».

Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο κ. Μπάλτας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το μερίδιο αξίας πωλήσεων (μερίδιο τζίρου) των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι αισθητά μεγαλύτερο από το μερίδιο που έχουν στην Ελλάδα. Για παράδειγμα, με βάση στοιχεία του έτους 2021, το μερίδιο αξίας της ιδιωτικής ετικέτας στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι 42,1%, στην Ελβετία 51,9%, στην Ισπανία 41,6% και στην Ολλανδία 43,8%.

Τα μερίδια όγκου πωλήσεων είναι ακόμα μεγαλύτερα για την ιδιωτική ετικέτα.

Για παράδειγμα, το μερίδιο όγκου πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο ανήλθε στο 50,4%, στην Ελβετία 57,6%, στην Ισπανία 49,9% και στην Ολλανδία 49,8%, κατά το προηγούμενο έτος.

Η ελληνική αγορά ακολουθεί σταθερά τη διεθνή μακροχρόνια τάση ανάπτυξης τέτοιων καταναλωτικών προϊόντων, τα οποία αυξάνουν την ποικιλία τους και το φάσμα των κατηγοριών προϊόντων όπου είναι διαθέσιμα.

Ταυτόχρονα, έχουν αναπτυχθεί κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας υψηλότερης ποιότητας και τιμής για να καλύψουν πληρέστερα τις ετερογενείς προτιμήσεις των καταναλωτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ιδιωτική ετικέτα εμφανίζεται συχνότερα και σε εξειδικευμένα τμήματα αγοράς, όπως τα βιολογικά τυποποιημένα τρόφιμα.

πηγη


ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ











Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια