Οι New York Times πείστηκαν, το ελληνικό twitter όχι
Η ανάρτηση μιας ταμπέλας οδοσήμανσης από την Περιφέρεια Αττικής, πριν τον ανισόπεδο κόμβο της Λαγουμιτζή με τη λεωφόρο Συγγρού στον Νέο Κόσμο, έφερε στην επιφάνεια τις προσδοκίες και τα συμπλέγματα δύο κόσμων που συγκρούονται: Είναι εκείνοι που πιστεύουν και επενδύουν σε ένα τουριστικό μέλλον της πρωτεύουσας “5 αστέρων” και εκείνοι που μειδιούν για τους μικρομεγαλισμούς της Ψωροκώσταινας.
Η αλήθεια είναι ότι η ίδια η ταμπέλα της Περιφέρειας όπως σχεδιάστηκε
φέρνει γέλιο για την προχειρότητά της. Η σύντμηση της λέξης Αθηναϊκή σε “Αθην.”
με ανάλογη αγγλική μετάφραση “Ath.” φανερώνει ότι την ενέργεια αυτή σχεδίασαν
και εκτέλεσαν άνθρωποι παντελώς άσχετοι με τους στοιχειώδεις κανόνες
επικοινωνίας. Το δε βελάκι που δείχνει προς τα πάνω, σε αντίθεση με τα διπλανά
που έχουν φορά προς τα κάτω, προκαλεί επιπλέον ερωτηματικά και …γέλια.
Ωστόσο, η σύλληψη της έννοιας Athens Riviera έχει μεγάλη ιστορία, τα
αποτελέσματα της οποίας δεν είναι μικρά ούτε βέβαια για γέλια.
Τον όρο υποστηρίζει ότι έχει κατοχυρώσει εμπορικά ο Χρύσανθος Πανάς, ο οποίος έχει συνδέσει το #athensriviera με το δημοφιλέστατο και διαχρονικό club της Βάρκιζας, Island. Η ιδέα μιας ενιαίας παραλιακής περιοχής στην Αττική που συνδυάζει τα ποιοτικά νερά κολύμβησης με υψηλής ποιότητας υπηρεσίες φιλοξενίας έχει δρόμο ακόμη να διανύσει ώστε να μπορεί να υπάρχει ευθεία αναλογία με τη γαλλική ριβιέρα. Ωστόσο όλοι παραδέχονται ότι τουλάχιστον στο κομμάτι των υδάτων κολύμβησης και της ποιότητας των ακτών, η Αττική υπερέχει της γαλλικής Νίκαιας και οι προσπάθειες επικεντρώνονται στον εκσυγχρονισμό των υποδομών και των επιχειρήσεων.
Άλλωστε, το συγκεκριμένο brand – σύλληψη έχει πείσει πολύ σημαντικούς παράγοντες: Αναζητώντας στο διαδίκτυο, θα βρούμε σχετικό λήμμα στη Wikipedia, ένα αναλυτικό άρθρο στις ταξιδιωτικές σελίδες των New York Times αλλά και την υιοθέτηση του όρου από τον ΕΟΤ και το Discover Greece. Πρόσφατα ο εκδοτικός οίκος Assouline εξέδωσε ένα λεύκωμα της Stéphanie Artarit με τον τίτλο Athens Riviera αξιοποιώντας το αρχείο και τις πληροφορίες του Χρύσανθου Πανά. Πάντως στην ιστοσελίδα του, το National Geographic παίρνει αποστάσεις από τον όρο στη σχετικά αναφορά για την Αθήνα και την ακτογραμμή της (“a coastline, the so-called Athens Riviera“).

0 Σχόλια