Απίστευτες καταγγελίες από εργαζόμενους στην Teleperformance, εταιρεία που εξυπηρετεί πελάτες μεταξύ άλλων της Apple, της Google και του Netflix. To αποκαλυπτικό δημοσίευμα του Guardian.
Εργαζόμενοι
σε τηλεφωνικά κέντρα που εξυπηρετούν πελάτες μερικών από τις μεγαλύτερες
εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο, όπως η Apple, η Google, η Microsoft και το
Netflix, κατηγορούν τον εργοδότη τους για αντίποινα κατά των συνδικαλιστικών
οργανώσεων, για συνεχή παρακολούθηση του προσωπικού, στο οποίο απαγορεύουν
ακόμα και τα διαλείμματα για τουαλέτα, σύμφωνα με τον Guardian. Στις ΗΠΑ ή την Ευρώπη, αν κάποιος πελάτης
μεγάλης εταιρείας τεχνολογίας, καλέσει σε τηλεφωνικό κέντρο υποστήριξης, είναι
πιθανόν να μιλήσει με εργαζόμενο της Teleperformance στην
Ελλάδα.
Η
Teleperformance, ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης τηλεφωνικών κέντρων στον
κόσμο, απασχολεί περίπου 12.000 εργαζόμενους στην Ελλάδα,
εξυπηρετώντας περισσότερες από 140 αγορές σε όλο τον κόσμο σε 43 διαφορετικές
γλώσσες και διαλέκτους. Η εταιρεία διαθέτει επτά πολυγλωσσικά κέντρα στην
Ελλάδα - στην Αθήνα, τα Χανιά και τη Θεσσαλονίκη, αναφέρει ο Guardian.
Οι
εργαζόμενοι στην Ελλάδα, που πιέζουν για συλλογική σύμβαση εργασίας,
καταγγέλλουν ότι η εταιρεία έχει προβεί σε αντίποινα με στοχευμένες
απολύσεις συνδικαλιστών.
Επίσης,
σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι οι μισθοί
τους παραμένουν αμετάβλητοι από το 2010, παρά τον υψηλό
πληθωρισμό των τελευταίων ετών και το αυξημένο κόστος ζωής.
«Αντιπαραγωγικό»
αν αρρωστήσεις
Ο Νίκος
Σπυρέλης, εργαζόμενος στο τηλεφωνικό κέντρο της Teleperformance και
πρόεδρος του Setep, του συνδικάτου που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους της
εταιρείας στην Ελλάδα, εξηγεί στον Guardian ότι η προσπάθεια του συνδικάτου
ξεκίνησε στις αρχές του 2024, καθώς από τη μία οι εργαζόμενοι επί χρόνια δεν
είχαν δει αύξηση στον μισθό τους και από την άλλη τους πίεχαν να είναι πιο
παραγωγικοί.
«Έχουν
δεκάδες δείκτες παραγωγικότητας με βάση τους οποίους σε κρίνουν και ανάλογα με
το έργο, πρέπει να απαντάς σε έναν αριθμό κλήσεων. Αν θέλεις να πας στην
τουαλέτα, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που δεν σου επιτρέπεται», τονίζει ο κ.
Σπυρέλης. «Αν είσαι άρρωστος ή απουσιάζεις για οποιονδήποτε λόγο, αυτό
λογίζεται ως αντιπαραγωγικό και αποτελεί λόγο ανανέωσης ή μη ανανέωσης της
σύμβασης ενός εργαζομένου».
Οπως τονίζει
ο ίδιος στον Guardian, οι εργαζόμενοι απασχολούνται με βραχυπρόθεσμες συμβάσεις
και κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας παρακολουθούνται συνεχώς, καταγράφονται
και λαμβάνουν μηνύματα να αυξήσουν την παραγωγή, επειδή η εταιρεία κερδίζει
μπόνους από τους πελάτες της, ανάλογα με το πόσες κλήσεις εξυπηρετούνται.
«Μπορεί να
εργάζεσαι για χρόνια και αν δεν είσαι παραγωγικός για δύο, τρεις μήνες, σου
φέρονται σαν να ξεκίνησες μόλις τώρα», αναφέρει ο Νίκος Σπυρέλης.
«Μεσαίωνας»
Περίπου οι μισοί
από τους εργαζόμενους στο τηλεφωνικό κέντρο είναι από το εξωτερικό και
αντιμετωπίζουν προβλήματα με την παρακράτηση του μισθού τους για τη στέγαση και
τα κοινόχρηστα.
«Είναι ένα
κοινωνικό ζήτημα που έχουν δημιουργήσει», δήλωσε ο Γιώργος Κρασαδάκης,
εργαζόμενος σε τηλεφωνικό κέντρο στην Teleperformance στα Χανιά και πρόεδρος
του τοπικού παραρτήματος του Setep που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους.
Ισχυρίστηκε
επίσης ότι οι εργαζόμενοι δεν επιτρέπεται να δέχονται επισκέπτες στα
διαμερίσματά τους, όπου παρακολουθούνται από την ασφάλεια.
«Έχουν την
ασφάλεια να περνάει από τα διαμερίσματα δύο με τρεις φορές την ημέρα για να
βεβαιώνεται ότι δεν έχουν επισκέπτες», πρόσθεσε ο κ. Κρασαδάκης.
Οι
μετανάστες εργαζόμενοι έχουν αναφέρει ότι παρενοχλούνται, εκφοβίζονται και
δέχονται έντονες πιέσεις από την Teleperformance στην Ελλάδα να είναι πιο
παραγωγικοί, τονίζει το δημοσίευμα του Guardian.
Το συνδικάτο
πιέζει για μόνιμες συμβάσεις εργασίας, υψηλότερους μισθούς, μέτρα για την
ασφάλεια των εργαζομένων με βίζα και μείωση των ωρών εργασίας. Ωστόσο,
υποστηρίζουν ότι η Teleperformance από την αρχή έχει αντιταχθεί στην προσπάθεια
συνδικαλισμού.
«Έδειξαν τις
προθέσεις τους από την αρχή. Θα κάνουν τα πάντα για να μην υπογράψουν τη
συλλογική σύμβαση εργασίας», πρόσθεσε ο κ. Σπυρέλης. «Προσπαθούν να επιφέρουν
χτύπημα στο συνδικάτο, να μας φιμώσουν και να μην
υπερασπιστούμε τους συναδέλφους μας», τόνισε.
Το σωματείο
έχει πραγματοποιήσει 10 απεργίες, με πιο πρόσφατη τον
Δεκέμβριο του 2024, για να πιέσει την Teleperformance να υπογράψει συλλογική
σύμβαση εργασίας με το σωματείο, το οποίο υποστηρίζει ότι η εταιρεία προχώρησε
σε εκδικητικές απολύσεις με στόχο τα ηγετικά στελέχη και τους υποστηρικτές του
συνδικάτου.
Οπως
αναφέρουν, η Teleperformance υποστήριξε στο δικαστήριο στην Ελλάδα ότι δεν
είναι εταιρεία επικοινωνιών, ισχυριζόμενη ότι το συνδικάτο δεν εφαρμόζεται στον
τομέα τους.
Ο Ghassen
Ben Jannet, από την Τυνησία, εργαζόμενος της Teleperformance στην
Ελλάδα και αντιπρόεδρος του συνδικάτου, δήλωσε στη Le Monde τον περασμένο μήνα
ότι ήταν ένας από τους στοχοποιημένους συνδικαλιστές που απολύθηκαν.
«Ο
προϊστάμενός μου δικαιολόγησε αυτή την απόφαση λόγω της συμπεριφοράς μου. Όμως
εργάζομαι στην Teleperformance από το 2018, δεν είχα ποτέ σειρά απουσιών, οι
πελάτες και οι προϊστάμενοί μου μου έδιναν πάντα θετικά σχόλια», δήλωσε στη Le
Monde, προσθέτοντας ότι αισθάνεται πως η εταιρεία προσπαθεί να πιέσει άλλους
εργαζόμενους να υποχωρήσουν από τα αιτήματά τους.
Η
Teleperformance δεν ανταποκρίθηκε σε πολλαπλά αιτήματα για σχολιασμό αυτής της
ιστορίας.
Η Netflix, η
Google και η Apple δεν απάντησαν επίσης σε αιτήματα για σχολιασμό, καταλήγει ο
Guardian.
Νέα
κινητοποίηση ενάντια στις απολύσεις στην «Teleperformance»
Σε νέα
4ωρη στάση εργασίας (10 π.μ. - 2 μ.μ.) αύριο, Παρασκευή 17 Γενάρη και
κινητοποίηση έξω από τα γραφεία της Επιθεώρησης Εργασίας στον Πειραιά
(Καθολικής Εκκλησίας 1), όπου θα γίνει η δεύτερη τριμερής συνάντηση για τις
απολύσεις συνδικαλιστών και πρωτοπόρων εργαζομένων, καλεί το Σωματείο
Εργαζομένων στην «Teleperformance» (ΣΕΤΕΠ). Επίσης, συγκεντρώσεις θα γίνουν έξω
από τα γραφεία της εταιρείας στα Χανιά και στη Θεσσαλονίκη.
Η νέα στάση
εργασίας και το πρόγραμμα δράσης του επόμενου διαστήματος είναι απόφαση της
Γενικής Συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 12 Γενάρη και έκανε καθαρό
ότι «κανένας δεν είναι μόνος του! Δεν θα κάνουμε πίσω αν δεν κερδίσουμε τα
δίκαια αιτήματά μας!».
Επίσης,
αποφασίστηκαν κινητοποίηση στο υπουργείο Εργασίας στις 27 Γενάρη ενάντια
στο σύνολο των αυθαιρεσιών της εταιρείας, διμερείς διεθνείς συναντήσεις με
σωματεία του κλάδου, αλλά και σωματεία της εταιρείας σε άλλες χώρες, πάρτι
αλληλεγγύης για την ενίσχυση όσων από τους συναδέλφους το έχουν ανάγκη, αλλά
και του απεργιακού ταμείου του Σωματείου.
Στην
ανακοίνωση - κάλεσμα το ΣΕΤΕΠ για την αυριανή κινητοποίηση τονίζει ότι αυτό που
ενοχλεί την εργοδοσία είναι η ύπαρξη του σωματείου με εκατοντάδες νέα μέλη,
«τους ενοχλεί που δεν μπορούν να πετάνε στον δρόμο εκατοντάδες συναδέλφους ή να
κάνουν διάφορες αυθαιρεσίες σιωπηλά πια, τους ενοχλεί που σφίγγει ο κλοιός και
θα αναγκαστούν να υπογράψουν Συλλογική Σύμβαση με αυξήσεις στους
μισθούς!».
Ακόμα
καταγγέλλει τα όσα ισχυρίζεται η εργοδοσία της «Teleperformance» για να
αποφύγει τις νομικές ευθύνες αλλά και «να προσπαθήσει να ξεφύγει από την
υπογραφή ΣΣΕ, από τις συμβάσεις αορίστου χρόνου και δικαιώματα με ουσιαστική
βελτίωση των όρων εργασίας μας».
Βάζοντας
μπροστά τις Εταιρείες Προσωρινής Απασχόλησης (ΕΠΑ), μέσω των οποίων «ενοικιάζει»
προσωπικό, ισχυρίζεται ότι οι απολυμένοι δεν είναι υπάλληλοί της και ότι
απολύσανε συνολικά 1.800 άτομα, 701 άτομα μόνο τον Δεκέμβρη! «Αυτό
είναι το πραγματικό πρόσωπο της "Teleperformance"», τονίζει το ΣΕΤΕΠ,
«που για να καλύψει τις απολύσεις των συναδέλφων που διεκδικούν και παλεύουν
για μια καλύτερη ζωή, δεν διστάζει να πει ότι κάθε χρόνο διώχνει χιλιάδες
συναδέλφους».
Με άλλα
λόγια, ομολογεί τι πραγματικά «βρίσκεται πίσω από ένα Great Place to work!» και
ότι κρύβεται πίσω από τις ΕΠΑ «για να γλιτώνει εκατομμύρια
αποζημιώσεων, για να μας κρατάει με συμβάσεις ορισμένου χρόνου χωρίς εμπόδια,
για να απαλλάσσεται από δικαιώματα μητέρων, άδειες με βάση την παλαιότητα κ.ά.
όπως, για παράδειγμα, με συνάδελφο που απολύθηκε πρόσφατα και δούλευε 12
ολόκληρα χρόνια με συμβάσεις ορισμένου χρόνου».
Το ΣΕΤΕΠ
απαιτεί να σταματήσει άμεσα το αίσχος των ΕΠΑ με τις οποίες έτσι κι αλλιώς οι
εργαζόμενοι δεν έχουν καμία επαφή καθώς «δουλεύουμε στην
"Teleperformance" χρόνια ολόκληρα στην ίδια θέση, δεν έχουμε καμία
επαφή με όλους αυτούς, ούτε και κανένας μας ρωτάει ποτέ στην ουσία. Απλά μας
στέλνουν ένα email για να υπογράψουμε μία σύμβαση. Καμία διευκρίνιση, καμία
κουβέντα, με κανέναν. Από καμία εταιρεία για κανέναν λόγο». Και δηλώνει μια
ακόμα φορά ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων
τους.
Η
απάντηση της Τeleperformance Ελλάδος
Ως μία από
τις 10 εταιρείες που διακρίθηκαν στο θεσμό Best Workplaces το Work 2024, η
Teleperformance Greece δεσμεύεται να υποστηρίζει την υγεία και την ευημερία των
εργαζομένων της. Παραμένουμε αφοσιωμένοι στη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού
και υποστηρικτικού εργασιακού περιβάλλοντος, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη αξία όσον
αφορά τη διαφάνεια σε όλες τις πτυχές των δραστηριοτήτων μας. Με στόχο να
αποσαφηνίσουμε τα πρόσφατα δημοσιεύματα, επιθυμούμε να διευκρινίσουμε και να
διορθώσουμε ανακρίβειες που παρουσιάστηκαν σε αναφορές σχετικά με τις
δραστηριότητές μας στην Ελλάδα. Παρακάτω παρατίθενται οι ακριβείς
διευκρινίσεις.
Η
Teleperformance Greece δίνει προτεραιότητα στην ευημερία των εργαζομένων,
προσφέροντας μισθούς 25-30% υψηλότερους από τον εθνικό κατώτατο μισθό, καθώς
και επιπλέον παροχές για εργασία από απόσταση, στέγαση και έξοδα επικοινωνίας.
Πάνω από το 70% των εργαζομένων λαμβάνουν πρόσθετα χρηματικά κίνητρα απόδοσης.
Οι
εργαζόμενοι της Teleperformance στην Ελλάδα απασχολούνται 7 ώρες και 15 λεπτά
ημερησίως, και τα υπόλοιπα 45 λεπτά αποτελούν πληρωμένα διαλείμματα κατά τη
διάρκεια του ωραρίου εργασίας. Σε σχέση με τη χρήση της τουαλέτας, σημείο που
αναφέρεται στο δημοσίευμα, παρέχεται επιπλέον χρόνος, πέραν του ελαχίστου που
ορίζεται από την ελληνική εργατική νομοθεσία, η οποία προβλέπει ότι όλα τα
διαλείμματα συνήθως πραγματοποιούνται εκτός ωραρίου εργασίας. Οι τουαλέτες
βρίσκονται κοντά στους χώρους παραγωγής και όλοι οι εργαζόμενοι έχουν πρόσβαση.
Επισημαίνουμε ότι το 75% των εργαζομένων της TP Greece εργάζεται από το σπίτι.
Τελούμε σε
πλήρη συμμόρφωση με την εθνική εργατική νομοθεσία, η οποία επιτρέπει στις
εταιρείες να προσλαμβάνουν προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Οι
συμβάσεις αυτές, είναι απαραίτητες στον κλάδο μας, καθώς ορισμένα έργα έχουν
περιορισμένη διάρκεια. Αυτό γνωστοποιείται στους εργαζόμενους πριν από την
πρόσληψή τους. Οι περισσότερες από αυτές τις συμβάσεις έχουν διάρκεια
τουλάχιστον ενός έτους. Επίσης, περισσότεροι από το 40% των εργαζομένων της TP
Greece απασχολούνται με συμβάσεις αορίστου χρόνου.
Επιπλέον,
στο πλαίσιο του ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα μας, η εταιρεία προσφέρει
επιπρόσθετες παροχές σε όλο το προσωπικό μας, όπως:
- Δωρεάν πρόσβαση σε εξειδικευμένο
ιατρικό προσωπικό για ιατρικές συμβουλές και υποστήριξη.
- Δωρεάν ετήσιους υπερήχους μαστού
για όλους τους εργαζόμενους.
- Δωρεάν επικοινωνία με ειδικούς
ψυχικής υγείας για την υποστήριξη της συναισθηματικής ευημερίας.
- Tράπεζα αίματος διαθέσιμη για
τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους.
- Ειδικές παροχές και προσφορές σε
ένα από τα μεγαλύτερα διαγνωστικά κέντρα της χώρας.
- Προγράμματα ευεξίας και
αθλητικές δραστηριότητες για την προώθηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής.
- Εκπτωτικά κουπόνια για την αγορά
σχολικών ειδών για τα παιδιά των εργαζομένων.
- Αποκλειστική πλατφόρμα εκμάθησης
της ελληνικής γλώσσας για τους αλλοδαπούς εργαζόμενους και τις οικογένειές
τους, προωθώντας την πολιτιστική ενσωμάτωση και την προσωπική ανάπτυξη.
Για τους
εργαζόμενους που χρειάζονται μετεγκατάσταση, προσφέρεται ένα ολοκληρωμένο
πρόγραμμα για τη διευκόλυνση της μετάβασης, το οποίο περιλαμβάνει δωρεάν
υποστήριξη από μεσιτικά γραφεία, αεροπορικά εισιτήρια, βοήθεια για βίζα όπου
χρειάζεται, καθώς και διαμονή σε ξενοδοχείο για τις πρώτες δύο εβδομάδες
απασχόλησης.
Επιπλέον, παρέχουμε δωρεάν διαμονή στους εργαζόμενους μας στα Χανιά, που
περιλαμβάνει και άλλα έξοδα, όπως το νερό και τα κοινόχρηστα. Το μόνο κόστος
που επιβαρύνει άμεσα τους εργαζόμενους είναι η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας,
η οποία υπολογίζεται με πλήρη διαφάνεια μέσω μετρητών ανά διαμέρισμα. Οι
εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα να φιλοξενούν επισκέπτες στα διαμερίσματά τους,
αρκεί να τους δηλώσουν εκ των προτέρων για λόγους ασφαλείας. Σε περίπτωση που
οι εργαζόμενοι δεν επιλέξουν τη δωρεάν διαμονή, προσφέρεται επιπλέον επίδομα
στέγασης.
Σημαντικό να
σημειωθεί πως ως εταιρεία δίνουμε έμφαση στην επαγγελματική εξέλιξη των
εργαζομένων μας και είμαστε υπερήφανοι που το 94% αυτών προάγεται εσωτερικά.
Αυτό ισχύει ακόμη και για τα μέλη της σημερινής διοίκησης, πολλά από τα οποία
ξεκίνησαν την καριέρα τους ως agents. Πιστεύουμε ότι αυτό το ισχυρό ποσοστό
εσωτερικής προαγωγής αντανακλά την αφοσίωσή μας στην παροχή ουσιαστικών και
μακροχρόνιων επαγγελματικών προοπτικών καριέρας.
Η
Teleperformance Greece κατέχει την πιστοποίηση ISO 45001, υπογραμμίζοντας τη
δέσμευσή της στην υγεία, την ασφάλεια και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού
εργασιακού περιβάλλοντος. Αυτή η στρατηγική προσέγγιση και η ισχυρή εταιρική
κουλτούρα επέτρεψαν στην Teleperformance Greece να προσελκύσει ταλέντα από
περισσότερες από 110 εθνικότητες, παρέχοντας κορυφαίες υπηρεσίες με τη χρήση
καινοτόμων τεχνολογιών.
Με εκτίμηση,
Teleperformance
Greece
dnews.gr
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
0 Σχόλια