ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

"ΒΟΜΒΑ" ΣΤΟ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ!

Βόμβα γνωστού νομικού ανατρέπει τα δεδομένα στο Πόρτο Ράφτη και αποκαθιστά τη νομιμότητα στο λιμάνι.

Αλλάζει σύντομα η όψη στο Πόρτο Ράφτη.


Με γνωμοδότηση του δρ. Απ. Παπακωνσταντίνου που περιληπτικά παραθέτουμε απο τον Γλυφάδα web στη συνέχεια, οι κατασκευές που έχουν ανεγερθεί εντός της χερσαίας ζώνης λιμένα Πόρτο Ράφτη είναι αυθαίρετες και υποχρεωτικά κατεδαφιστέες. 

Ερωτηματικά από την μη εφαρμογή απόφασης του συμβουλίου της επικρατείας που εκδόθηκε το 2011 και αφορά δεκάδες αυθαίρετες κατασκευές στο λιμάνι του  Πόρτο Ράφτη.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ
Με την υπ’ αριθμ. 2274/2011 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας έγινε δεκτή αίτηση ακυρώσεως που άσκησαν κάτοικοι της περιοχής Πόρτο Ράφτη του Δήμου Μαρκοπούλου Μεσογαίας Αττικής, και ακυρώθηκε η παράλειψη της Διοικήσεως να λάβει τα προσήκοντα μέτρα για την προστασία του αιγιαλού, της παραλίας και της χερσαίας ζώνης λιμένος Πόρτο Ράφτη, καθώς και να εκδώσει πρωτόκολλα κατεδαφίσεως για αυθαίρετες κατασκευές, που βρίσκονται εντός αιγιαλού, παραλίας και χερσαίας ζώνης του ως άνω λιμένος «Αγίου Νικολάου» Πόρτο Ράφτη. 

Κατόπιν τούτου, η αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία Ανατολικής Αττικής απέστειλε σειρά εγγράφων με 
ημερομηνία 25.11.2011 και αποδέκτες αφενός τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων που λειτουργούν στις υπόψη κατασκευές ή που τις περιλαμβάνουν και, αφετέρου, το Λιμεναρχείο Πόρτο Ράφτη και το (πρώην) Λιμενικό Ταμείο Πόρτο Ράφτη, με τα οποία ενημέρωνε για την υποχρέωση της ιδίας «στη λήψη μέτρων προστασίας, ήτοι την έκδοση Πρωτοκόλλων Κατεδάφισης και άρσης της διαμορφωθείσης πραγματικής κατάστασης για όλες τις μετά την 07.03.1983 αυθαίρετες κατασκευές που βρίσκονται μέσα στην ενιαία ζώνη αιγιαλού – παραλίας – χερσαίας ζώνης λιμένα». Ζητούνταν δε από τις ως άνω επιχειρήσεις να απομακρύνουν, εντός 30 ημερών, τις επίμαχες
κατασκευές και να «επαναφέρουν τα πράγματα στην προ αυτών κατάσταση».

Στη συνέχεια, ακολούθησε πυκνή αλληλογραφία μεταξύ των συναρμοδίων φορέων (Κτηματική Υπηρεσία Ανατολικής Αττικής, Λιμενικό Ταμείο Πόρτο Ράφτη, Λιμενικό Τμήμα Μαρκοπούλου, Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, Τμήμα Πολεοδομίας και Πολεοδομικών Εφαρμογών Δήμου Μαρκοπούλου), ενώ ήδη η υπόθεση διερευνάται και από την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος.

Σημειώνεται εν προκειμένω ότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης, η Κτηματική Υπηρεσία Ανατολικής Αττικής έχει διατυπώσει κατ’ επανάληψη, την άποψη ότι στη συγκεκριμένη περιοχή «συντρέχουν οι προϋποθέσεις επαναχάραξης του αιγιαλού και παραλίας, διότι αφενός κατασκευάσθηκε νομίμως τεχνικό λιμενικό έργο στην περιοχή και αφετέρου κατά την αρχική χάραξη των ορίων αιγιαλού, παραλίας έχει εισχωρήσει σφάλμα» 

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι το συσταθέν το έτος 2012 Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μαρκοπούλου Μεσογαίας, το οποίο αντικατέστησε το Λιμενικό Ταμείο Πόρτο Ράφτη, εξέφρασε προς την Κτηματική Υπηρεσία με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 79/25.05.2012 έγγραφό του την πρόθεσή του «να προβεί στην τροποποίηση των ορίων της χερσαίας ζώνης… ώστε να ανταποκρίνεται στις σημερινές συνθήκες», εφόσον ολοκληρωθούν οι διαδικασίες επαναχάραξης του αιγιαλού και της παραλίας στην εν λόγω περιοχή. 

Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι παρά την από 02.08.2012 έγγραφη πρόσκληση της Κτηματικής Υπηρεσίας για τη συνεδρίαση της Επιτροπής του άρθρου 3 του ν. 2971/2001, προκειμένου να επανακαθοριστεί η οριογραμμή αιγιαλού στην υπόψη περιοχή, δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης ότι η εν λόγω διαδικασία έχει προχωρήσει.

Με τις ανωτέρω διατάξεις επιχειρείται εκ νέου η εξαίρεση από την κατεδάφιση αυθαιρέτων κτισμάτων και κατασκευών, με ρυθμίσεις ανάλογες με τις προγενέστερες του ν. 4014/2011, που κρίθηκαν, κατά τα ανωτέρω, ως αντικείμενες στο άρθρο 24 Συντ. Πρόκειται, κατά την άποψή μας, για διατάξεις που αντίκεινται, όπως και οι αντίστοιχες προγενέστερες,ευθέως σε σειρά συνταγματικών διατάξεων. 

Κρίνεται δε εξαιρετικά πιθανό το Συμβούλιο της Επικρατείας να κρίνει την αντισυνταγματικότητα των υπόψη νέων ρυθμίσεων του ν. 4178/2013.

Ζήτημα τίθεται εξάλλου εάν οι κατασκευές που κρίθηκαν ως αυθαίρετες και κατεδαφιστέες με την υπ’ αριθμ. 2274/2011 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, μπορεί να υπαχθούν στις ως άνω διατάξεις του ν. 4178/2013. 

Ενόψει τούτων προσήκει η απάντηση ότι τα εξεταζόμενα κτίσματα και οι κατασκευές που έχουν ανεγερθεί εντός της χερσαίας ζώνης λιμένα Πόρτο Ράφτη είναι αυθαίρετες και υποχρεωτικά κατεδαφιστέες. 

Κατά την ορθότερη άποψη έχει μάλιστα παρέλθει ο εύλογος κατά τις περιστάσεις χρόνος, εντός του οποίου όφειλε η Διοίκηση (Κτηματική Υπηρεσία Ανατολικής Αττικής) να συμμορφωθεί προς το διατακτικό της υπ’ αριθμ. 2274/2001 αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας, εκδίδοντας προεχόντως πρωτόκολλα κατεδάφισης αυτών, αίροντας όλες τις αυθαίρετες επεμβάσεις και επαναφέροντας τα πράγματα στην προ των επεμβάσεων αυτών κατάσταση. 

Τυχόν παραχώρηση της απλής χρήσης του αιγιαλού προκειμένου για τα υπόψη κτίσματα ή κατασκευές δεν θα ήταν σύννομη. 

Τέλος, δεν είναι, κατά την ορθότερη άποψη, νόμιμη, η υπαγωγή των εν λόγω αυθαιρέτων κτισμάτων και κατασκευών στις διατάξεις του ν. 4178/2013.



Για τις αγορές σας ΚΛΙΚ ΕΔΩ

 πηγη πηγη πηγη

ΧΘΕΣΙΝΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ






































ΑΤΤΙΚΟΣ ΣΦΥΓΜΟΣ     











Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια