Νέο χαράτσι σκέφτεται να βάλει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα Euro 5b, προκειμένου να «αναγκάσει» τους εμπόρους να εισάγουν μόνο νέου τύπου κινητήρες euro 6.
Το υπουργείο αναμένεται να επεκτείνει το χαράτσι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
αλλά και πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα euro 5b.
Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b θέλει να επιβάλει το υπουργείο
Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε μια προσπάθεια ουσιαστικά να βάλει τέλος στις
αθρόες εισροές παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη.
Στόχος είναι τα εισάγονται αποκλειστικά euro 6 οχήματα στην ελληνική
αγορά αλλά και να προωθηθεί η ηλετροκίνηση.
Στελέχη από την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αντέδρασαν έντονα μόνο
στο άκουσμα της είδησης και σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr θα
ενημερώσουν και θα προωθήσουν εκ νέου την καταγγελία που έχουν καταθέσει στην
Κομισιόν ώστε να μπορέσουν να αποτρέψουν μία τέτοια εξέλιξη.
Σε περίπτωση που αποφασιστεί να επιβληθεί το Περιβαλλοντικό Τέλος
και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν οδηγία ρύπων Euro 5b
τότε τα μόνα μεταχειρισμένα οχήματα που θα εισάγονται χωρίς να πληρώνουν το
χαράτσι θα είναι μόνο εκείνα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 τα οποία έχουν
κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά το 2015 ή κάποιες ειδικές κατηγορίες που
εξαιρούνται.
Να υπενθυμίσουμε πως από τα τέλη Ιουλίου του 2021 με νόμο του υπουργείου
Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει επιβληθεί πλήρης απαγόρευση στις εισαγωγές
πολύ παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και παράλληλα θεσπίστηκε και
επιβάλλεται και το Περιβαλλοντικό Τέλος σε οχήματα παλαιότερων ετών.
Όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων
Euro5a ή Euro4 θα πρέπει να καταβάλουν Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ ή
3.000 ευρώ αντίστοιχα ενώ παράλληλα απαγορεύεται η εισαγωγή μεταχειρισμένων
αυτοκινήτων που πληρούν παλαιότερες οδηγίες ρύπων (Euro3, Euro2, Euro1, Euro
0).
0 Σχόλια