Μετά τη δημοπράτηση της πρώτης επέκτασης της Αττικής Οδού που αφορά την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Λυκόβρυση στην Εθνική Οδό έρχεται η σειρά του επόμενου πλάνου επέκτασης. Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν στα πλάνα τους να φτάσει η Αττική Οδός μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης και από εκεί μέχρι το Ελληνικό μειώνοντας τον απαιτούμενο χρόνο οδήγησης σε μόλις 10 λεπτά. Ουσιαστικά μιλάμε για την Αστική Σήραγγα Ηλιουπόλης.
Όπως
σημείωσε στο ypodomes.com στέλεχος της αγοράς με γνώση στο θέμα, η Σήραγγα
Ηλιούπολης είναι απαραίτητη για να δημιουργηθεί ένας δεύτερος κάθετος οδικός
άξονας στην πρωτεύουσα που να συνδέει τα νότια με το βόρεια προάστια.
Μέχρι σήμερα
ο μοναδικός τέτοιος άξονας είναι η Λεωφόρος Κηφισού η οποία όμως είναι
κορεσμένη με την κίνηση να είναι σε κόκκινα επίπεδα τις περισσότερες ώρες της
ημέρας. Η δημιουργία της σήραγγας που θα ενώσει την Κατεχάκη με την
Λ.Βουλιαγμένης θεωρείται πως θα λειτουργήσει ανακουφιστικά και στη λειτουργία
της Λεωφόρου Κηφισού αλλά και στην γρήγορη μετακίνηση όχι μόνο στα βόρεια
προάστια αλλά και στην Ανατολική Αττική και το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Να θυμίσουμε
πως στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι πέρα από την
επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό, η δεύτερη την επέκταση μέχρι
το λιμάνι της Ραφήνας και η τρίτη την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής
Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Η
επέκταση μέχρι την Λ.Βουλιαγμένης
Η επέκταση
της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό θα περιλαμβάνει μια
σήραγγα η οποία δεν θα έχει εξόδους και θα συνδέει σε χρόνο ρεκόρ την Λεωφόρο
Κατεχάκη με την Λεωφορο Βουλιαγμένης. Ουσιαστικά η Αττική Οδός θα φτάσει
μέχρι την λεωφόρο που συνδέει το κέντρο με τα νοτιότερα προάστια της
πρωτεύουσας.
Το που θα
καταλήξει, δηλαδή αν θα είναι στο ύψος του Αγίου Δημητρίου στο Metro Mall ή
κάπου παραπλήσια, μένει να αποφασιστεί. Η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού
παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τις τρεις επεκτάσεις καθώς θα
αποσυμφορήσει την διασύνδεση νοτίων-βόρειων προαστίων της πόλης μέσω της
Λ.Κατεχάκη.
Σύμφωνα με
πληροφορίες, το βασικό σχέδιο είναι η κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο
παραπάνω από 3χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα
ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής (εκεί που τερματίζει σήμερα η
Δυτική Περιφερειακή Υμηττού) και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο
Βουλιαγμένης. Η διαδρομή θα απαιτεί περίπου 1-2 λεπτά όταν σήμερα πολλές φορές
απαιτούνται μέχρι και 30 λεπτά σε ώρες αιχμής.
Η
Λεωφόρος Βουλιαγμένης
Επίσης, στο
ίδιο έργο περιλαμβάνεται και η «ελεύθερη Λεωφόρος Βουλιαγμένης», έργο το οποίο
σχετίζεται άμεσα με την λειτουργία του νέου πόλου στο Ελληνικό. Τι σημαίνει
αυτό; Η νέα σήραγγα από την Κατεχάκη μέχρι τη Βουλιαγμένης και η λειτουργία του
«Ελληνικού» θα προσθέσουν πολλές χιλιάδες νέα οχήματα σε μία ήδη κορεσμένη
λεωφόρο.
Το σχέδιο
του υπουργείου είναι ο ανασχεδιασμός και η «απελευθέρωση» της Λ.Βουλιαγμένης σε
μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων με την ανισοπεδοποίηση τουλάχιστον 4 ισόπεδων
σήμερα κόμβων στη συμβολή με τις οδούς Δωδεκανήσου, με την Εθνάρχου Μακαρίου
και Μαυρομιχάλη, με την Ανεξαρτησίας-Κύπρου και την Εθνικής Αντιστάσεως-Λεωφόρο
Αλίμου. Σε όλο αυτό το τμήμα θα λειτουργούν 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση από 3
σήμερα, με την κατάργηση της μεσαίας νησίδας. Η κατάληξη της ελεύθερης Λεωφόρου
θα είναι στο ύψος του Ελληνικού (από εκεί και έπειτα θα συνεχίζει ως έχει
σήμερα).
Στα 400
εκατ.ευρώ το κόστος
Στο σύνολο
της η παρέμβαση εκτιμάται σε 400 εκατ.ευρώ ενώ ο διαγωνισμός για να μπορέσει να
ξεκινήσει χρειάζεται ωρίμανση. Ο διαγωνισμός θα γίνει με τη μέθοδο της
μελετο-κατασκευής. Το έργο είναι πλήρως απαραίτητο για την αποσυμφόρηση των
Λεωφόρων Κατεχάκη και Βουλιαγμένης αλλά και την ομαλή κυκλοφορία στο Ελληνικό.
Συνολικά θα χρειάζονται περίπου δέκα λεπτά για την μετάβαση από το ένα άκρο στο
άλλο, μεταμορφώνοντας τις οδικές μετακινήσεις στα νότια και ανατολικά προάστια
της πόλης.
Από
κυκλοφοριακής απόψεως είναι βέβαιο πως μιλάμε για ένα βιώσιμο έργο ενώ προς το
παρόν παραμένει προς συζήτηση αν η συγκεκριμένη επέκταση μαζί με τις άλλες δύο
που προαναφέρθηκαν, θα ενταχθούν στην νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού
για την περίοδο από το 2024 και μετά.
Το ΤΑΙΠΕΔ
έχει ξεκαθαρίσει πως ο νέος διαγωνισμός παραχώρησης της Αττικής Οδού θα
διεξαχθεί μέσα στο επόμενο διάστημα με τους μεγάλους ομίλους να είναι σε θέση
μάχης για το νέο χρυσοφόρο συμβόλαιο.
0 Σχόλια