Σούπερ μάρκετ: Μεγάλα πράγματα, από τη μεγάλη αλυσίδα! Με αυξημένες πωλήσεις άνω των 4 δισ. που είχε το 2021 αναμένεται να κλείσει η φετινή χρονιά για τον όμιλο Σκλαβενίτη.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η αύξηση του
κύκλου εργασιών, ως συνέπεια της δυναμικής ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων
λιανικής «σούπερ μάρκετς» σε όλη τη χώρα, θα συντελέσει στην τελική διαμόρφωση
του αριθμού αυτών των πωλήσεων.
Και τυπικά
θα σπάσει το φράγμα των 4 δισ. ευρώ το 2022 ο όμιλος σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτη,
καθώς όπως αναφέρεται στην έκθεση διαχείρισης του Διοικητικού Συμβουλίου για το
2021,
«όπως
προκύπτει από από την μέχρι τώρα πορεία των εργασιών της Εταιρείας και του
Ομίλου η τρέχουσα χρήση 2022 θα σηματοδοτηθεί από την αναμενόμενη αύξηση του
κύκλου εργασιών λόγω της δυναμικής ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων λιανικής
“Super Markets” ανά την Ελλάδα».
Σούπερ
μάρκετ: Οι ανησυχίες της διοίκησης
Όπως
σημειώνεται στην έκθεση στόχος για την τρέχουσα χρήση είναι η ανάπτυξη τη
επιχείρησης , η μείωση του κόστους – όπου αυτό είναι εφικτό – και η επίτευξη
θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων.
Ως προς το
τελευταίο αξίζει να σημειωθεί ότι στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η φετινή
κερδοφορία της Σκλαβενίτης θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2021 καθώς
θα επηρεαστεί από την μείωση του περιθωρίου κέρδους, την «χρηματοδότηση» των
τιμών στο ράφι, το αυξημένο εργασιακό κόστος καθώς από το κόστος ενέργειας.
Σύμφωνα με
την διοίκηση της Σκλαβενίτης «παρόλο που εκτιμάται ότι περιορισμός των
επιπτώσεων της πανδημίας και αύξηση της τουριστικής κίνησης τόσο στην Ελλάδα
όσο και στο εξωτερικό οι εξελίξεις στην Ουκρανία είναι πιθανό να επηρεάσουν
αρνητικά την τιμή της ενέργειας, ιδιαίτερα εάν παραταθούν για μεγάλο χρονικό
διάστημα.
Επιπλέον ήδη
από τα μέσα του προηγούμενου έτους το επίπεδο των τιμών των εμπορευμάτων
κινείται σε ιδιαίτερα αυξημένα επίπεδα σε σχέση με το 2020. Η διοίκηση της
εταιρείας και του ομίλου παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και πράττει
αναλόγως».
Παρά το
προβληματικό περιβάλλον ο όμιλος, ο οποίος το 2021 έσπασε το φράγμα των 500
σημείων (506 καταστήματα), αναμένεται να συνεχίσει μέχρι το τέλος της χρήσης
όσο και το 2023 την οργανική του ανάπτυξη.
Ένα δείγμα
γραφής είχαμε φέτος με την απορρόφηση 9 καταστημάτων της ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα
Ιωάννινα και την δημιουργία e-hub στην Κηφισιά.
Ήδη έχει
δρομολογηθεί η δημιουργία τριών νέων καταστημάτων σε Νέα Φιλαδέλφεια, Μυτιλήνη
και Γλυφάδα ενώ στα γραφεία του ομίλου φθάνουν και προτάσεις οι οποίες
αξιολογούνται για την εξαγορά μικρών τοπικών αλυσίδων.
Σούπερ
μάρκετ: Σταθερή άνοδος
Υπενθυμίζεται
ότι χθες το απόγευμα η Υπεραγορές Σκλαβενίτη δημοσιοποίησαν τα οικονομικά
μεγέθη του 2021.
Σύμφωνα με
τις οικονομικές καταστάσεις ο όμιλος των σούπερ μάρκετ εμφάνισε πωλήσεις ύψους
3,98 δισ. ευρώ έναντι 3,79 δισ. το 2020. Σε ότι αφορά στα Κέρδη προ Τόκων,
Φόρων και Αποσβέσεων αυτά ανήλθαν σε 292,7 εκατ. ευρώ από 261,4 εκατ. ευρώ το
2020 ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 92,5 εκατ. ευρώ, ποσοστό 2,3% επί του
συνολικού κύκλου εργασιών.
Σε επίπεδο
μητρικής εταιρείας, δηλαδή της «Υπεραγορές Σκλαβενίτη», ο κύκλος εργασιών
ανήλθε στα 3,3 δισ. ευρώ από 3.15 δισ. το 2020. Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και
Αποσβέσεων ανήλθαν σε 251,2 εκατ. ευρώ έναντι 224,9 εκατ. το 2020 και τα κέρδη
προ φόρων ανήλθαν σε 82,3 εκατ. ευρώ, ποσοστό 2,5% επί του συνολικού κύκλου
εργασιών.
Σούπερ
μάρκετ: Ανεβάζουν ταχύτητα οι επενδύσεις παρά την αβεβαιότητα
Στην εξέλιξη
της πανδημίας, την άνοδο του πληθωρισμού και την πορεία του πολέμου στην
Ουκρανία συνοψίζονται οι βασικές πηγές ανησυχίας για τον όμιλο Σκλαβενίτη.
Παρά τη
γενικευμένη, ωστόσο, αβεβαιότητα ο ισχυρότερος «παίκτης» του οργανωμένου
λιανεμπορίου της χώρας μας συνεχίζει απρόσκοπτα το επενδυτικό του πλάνο,
σχεδιάζοντας με σύνεση τα επόμενα βήματά του.
Ο όμιλος
Σκλαβενίτη έχει βάλει πλώρη να ξεπεράσει σε τζίρο το φράγμα των 4 δισ. ευρώ,
καταγράφοντας κύκλο εργασιών ύψους 3,98 δισ. ευρώ το 2021, έναντι 3,79 δισ.
ευρώ το 2020 και 3,27 δισ. ευρώ το 2019.
Η
πανδημία
Όπως
σημειώνει η διοίκηση στις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση 2021, η εμφάνιση
και η ταχεία διασπορά της πανδημίας στις αρχές του 2020 επέφερε βαρύ πλήγμα
στην παγκόσμια και στην ελληνική οικονομία.
Οι κυβερνήσεις,
στην προσπάθεια ενίσχυσης των αντοχών των εθνικών τους οικονομιών, έλαβαν
πρωτοφανή σε έκταση δημοσιονομικά μέτρα, προκειμένου να στηρίξουν τα εθνικά
συστήματα υγείας, να διασφαλίσουν την απασχόληση αλλά και τη συνέχιση της
επιχειρηματικότητας.
Η ταχεία και
ισχυρή ανάκαμψη της οικονομικής δραστηριότητας το 2021 συνολικά, οδήγησε στην
ανάκτηση μεγάλου μέρους των απωλειών που προκάλεσε η υφεσιακή διαταραχή του
προηγούμενου έτους, καθώς το ΑΕΠ σε σταθερές τιμές αυξήθηκε σε ετήσια βάση με
βάση τα εποχικά προσαρμοσμένα στοιχεία.
Μέσα σε αυτό
το περιβάλλον, ο όμιλος συνεχίζει απρόσκοπτα τη δραστηριότητά του, καθώς η
διοίκηση έλαβε και συνεχίζει να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα για τον περιορισμό
της έκτασης των οικονομικών συνεπειών από την πανδημία, ενώ η εταιρεία,
μάλιστα, αξιοποιώντας την τεχνολογική υποδομή, δημιούργησε έναν ισχυρό
μηχανισμό αντιμετώπισης κρίσεων, ο οποίος εξασφαλίζει τόσο την απρόσκοπτη
επιχειρηματική συνέχεια όσο και την ασφάλεια των συστημάτων.
Ο
πληθωρισμός
Όπως
τονίζεται «ορισμένες ιδιαίτερα ενθαρρυντικές ενδείξεις ότι
η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας το 2022 θα είναι ισχυρή είναι η αύξηση των
επενδύσεων και η σημαντική αύξηση των αφίξεων και των εισπράξεων από τον
τουρισμό, η σημαντική ανάκαμψη του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων και τέλος,
η σταδιακή σταθεροποίηση του δείκτη οικονομικού κλίματος».
Παρά τις
θετικές προσδοκίες, «οι προκλήσεις και οι αβεβαιότητες διατηρούνται όσον αφορά
στην εξέλιξη της νόσου Covid-19 και των μεταλλάξεών της, αλλά και από
ενδεχόμενες επιπτώσεις μονιμότερου χαρακτήρα στην παραγωγικότητα, την
απασχόληση, τη συμπεριφορά των νοικοκυριών, την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων
και τους κινδύνους χρηματοδότησης των οικονομικά αδύναμων οικονομιών.
Επιπρόσθετα,
ο πληθωρισμός, µε βάση τον Εναρμονισμένο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, ακολούθησε
ανοδική πορεία το δεύτερο εξάμηνο του 2021, πρωτίστως λόγω της ανόδου των τιμών
της ενέργειας σε παγκόσμιο επίπεδο, των διαταραχών στις εφοδιαστικές αλυσίδες
και των ελλείψεων σε πρώτες ύλες.
Το 2022, ο
εναρμονισμένος πληθωρισμός, αναμένεται να είναι σε υψηλά επίπεδα, καθώς λόγω
των αναταράξεων στις περιοχές της Ουκρανίας και της Ρωσίας, οι τιμές σε βασικά
εμπορεύματα κυμαίνονται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα».
Η
ενεργειακή κρίση
«Παρόλο που
εκτιμάται περιορισμός των επιπτώσεων της πανδημίας και αύξηση της τουριστικής
κίνησης τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, οι εξελίξεις στην Ουκρανία
είναι πιθανό να επηρεάσουν αρνητικά την τιμή της ενέργειας ιδιαίτερα αν
παραταθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Επιπλέον ήδη
από τα μέσα του προηγούμενου έτους το επίπεδο των τιμών των εμπορευμάτων
κινείται σε ιδιαίτερα αυξημένα επίπεδα σε σχέση με το 2020», σημειώνει η
διοίκηση του ομίλου, παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις».
Μειωμένη
η κερδοφορία
Όπως
προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιοποιήθηκαν την Παρασκευή,
το 2021 η καθαρή κερδοφορία του ομίλου Σκλαβενίτη μειώθηκε στα 61,08 εκατ.
ευρώ, έναντι 62,58 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ για τη μητρική εταιρεία (Ελληνικές
Υπεραγορές Σκλαβενίτης), τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στα 55,50 εκατ. ευρώ,
έναντι 60,06 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Για τον
όμιλο, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 292,7 εκατ. ευρώ,
από 261,4 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 92,5
εκατ. ευρώ, ποσοστό 2,3% επί του συνολικού κύκλου εργασιών.
Για τη
μητρική, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 3,3 δισ. ευρώ, από 3,15 δισ. ευρώ το
2020, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων σε 251,2 εκατ. ευρώ, έναντι
224,9 εκατ. το 2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 82,3 εκατ. ευρώ,
ποσοστό 2,5% επί του συνολικού κύκλου εργασιών.
Στα τέλη του
2021 ο μακροπρόθεσμος δανεισμός του ομίλου υποχώρησε στα 604,82 εκατ. ευρώ, από
660,49 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2020, ενώ το σύνολο των οικονομικών του
υποχρεώσεων μειώθηκε στα 3,09 δισ. ευρώ, έναντι 3,14 δισ. ευρώ την αμέσως
προηγούμενη χρονιά.
Τα χρηματικά
διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 258,29 εκατ. ευρώ έναντι 274,87 εκατ. ευρώ το 2020,
ενώ στα τέλη του 2021 το σύνολο της καθαρής θέσης του ομίλου ανερχόταν σε
162,16 εκατ. ευρώ από 106,64 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.
Επενδύσεις
σε τρεις κατευθύνσεις
Παρά τις
προκλήσεις, ο όμιλος «έτρεξε» ένα φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο ύψους 63 εκατ. ευρώ
το 2021, το οποίο αφορούσε στην επέκταση του δικτύου, την ανακαίνιση των
υφιστάμενων καταστημάτων, καθώς και στην ενίσχυση του eMarket.
Ειδικότερα,
τη χρονιά που μας πέρασε, η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης συνέχισε να θέτει
σε προτεραιότητα την οργανική ανάπτυξη του δικτύου της, ιδρύοντας έξι νέα
καταστήματα σε Σκιάθο, Ρίο, Σπάρτη, Γιαννιτσά, Τρίκαλα και Νάουσα.
Ταυτόχρονα
υλοποίησε εργασίες ανακαίνισης σε περισσότερα από 80 καταστήματα σε διάφορες
περιοχές της χώρας, ενώ επικεντρώθηκε και στην ενδυνάμωση της ψηφιακής της
παρουσίας, μέσω της επέκτασης του eMarket σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα.
Η εξαγορά
και το νέο e-hub
«Πλούσιος»
σε ειδήσεις για τον όμιλο Σκλαβενίτη αποδείχθηκε και ο Απρίλιος του 2022.
Λίγα 24ωρα
πριν το Πάσχα η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με την τοπική αλυσίδα ΣΕΠ
Παπαδόπουλος – που δραστηριοποιείται στα Ιωάννινα – για την απορρόφηση εννέα
καταστημάτων.
Με την εν
λόγω συμφωνία, η αλυσίδα Σκλαβενίτης επέκτεινε στα 11 τα καταστήματά της στην
αγορά των Ιωαννίνων, αφού διατηρούσε ήδη δύο καταστήματα.
Λίγες ημέρες
αργότερα, ξεκίνησε η λειτουργία του νέου κέντρου εξυπηρέτησης των ηλεκτρονικών
παραγγελιών (e-hub) της Σκλαβενίτης στην Κηφισιά, το οποίο εξυπηρετεί σε
καθημερινή βάση την προετοιμασία και παράδοση των ηλεκτρονικών παραγγελιών της
αλυσίδας στα βορειανατολικά προάστια και τις γύρω περιοχές.
Το νέο e-hub
δημιουργήθηκε προκειμένου να συμβάλλει στη βέλτιστη εξυπηρέτηση των online
παραγγελιών του eMarket, καθώς μέσω της συγκεκριμένης επένδυσης οι παραδόσεις
στην Αττική από το sklavenitis.gr εξυπηρετούνται άμεσα, με τους χρόνους
παραλαβής των παραγγελιών να έχουν μειωθεί αισθητά.
Να σημειωθεί
πως το e-hub της Κηφισιάς είναι το τέταρτο κατά σειρά για την αλυσίδα σούπερ
μάρκετ, αφού διαθέτει ήδη άλλα τρία. Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο e-hub στην
Πέτρου Ράλλη, ένα στον Γέρακα και ένα στην Πυλαία της Θεσσαλονίκης.
Τα
επόμενα βήματα
Σύμφωνα με
πηγές του ομίλου, μέχρι το τέλος του 2022 και για το 2023, στον στρατηγικό
σχεδιασμό της Σκλαβενίτης περιλαμβάνεται:
– η
δημιουργία τριών νέων καταστημάτων στη Νέα Φιλαδέλφεια, στη Μυτιλήνη και στη
Γλυφάδα. Το κατάστημα στη Νέα Φιλαδέλφεια είναι το πρώην ακίνητο της Renault
επί των οδών Λ. Θεσσαλονίκης, Σκρα και Λαχανά, με τη συνολική επιφάνεια του
οικοπέδου να ξεπερνά τα 7.358 τμ.
– οι
επενδύσεις για έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας μέσω
νέου εξοπλισμού στα καταστήματά της
– η
περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών, μέσω νέου Κέντρου Μαναβικής και
Παρασκευαστηρίου Ετοίμων Φαγητών στην περιοχή της Αττικής
– η επέκταση
του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε άλλες περιοχές
της Ελλάδας.
0 Σχόλια