Στα άμεσα πλάνα η εγκατάσταση οπτικής ίνας, δικτύου 5G, το δίκτυο φόρτισης ηλεκτροκίνητων σκαφών, καθώς και επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά ώστε να μειωθεί το κόστος ενέργειας. Σημαντικό ρόλο για να προχωρήσουν οι επενδύσεις θα παίξουν τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, όπως υπογράμμισε ο κ. Κατσικάδης, καθώς υπάρχει πρόβλεψη 139 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση στις μαρίνες.
Ο Σταύρος Κατσικάδης, Managing Director της Lamda Marinas
Η επέτειος των 20 χρόνων για τη μαρίνα Φλοίσβου σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου κύκλου επενδύσεων με έμφαση στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό και το «πράσινο» περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Με όχημα
την ισχυρή πληρότητα, σχεδόν στο 100%, η μαρίνα Φλοίσβου
έχει ετήσιο τζίρο 22 εκατ. ευρώ, χτύπησε... ταβάνι στα έσοδα
και φέτος, με λειτουργική κερδοφορία περίπου 3,5 εκατ. ευρώ.
Σε αυτή την 20ετία, η μαρίνα Φλοίσβου κατέβαλλε συνολικά 41,37
εκατ. ευρώ σε φόρους, φθάνοντας στα 7 εκατ. περίπου ετησίως όπως επισήμανε
ο Σταύρος Κατσικάδης, Managing Director της Lamda Marinas, στη
σημερινή συνέντευξη Τύπου.
Στα άμεσα
πλάνα συγκαταλέγονται η εγκατάσταση οπτικής ίνας, δικτύου
5G, το δίκτυο φόρτισης ηλεκτροκίνητων σκαφών, καθώς και επενδύσεις
σε φωτοβολταϊκά ώστε να μειωθεί το κόστος ενέργειας. Σημαντικό ρόλο
για να προχωρήσουν οι επενδύσεις θα παίξουν τα κονδύλια
του Ταμείου
Ανάκαμψης, όπως υπογράμμισε ο κ. Κατσικάδης, καθώς υπάρχει πρόβλεψη
για 139 εκατ. ευρώ που θα κατευθυνθούν σε αναβάθμιση στις
μαρίνες. Στο πλαίσιο της πολιτικής βιωσιμότητας, υπάρχουν σχέδια για καθιέρωση
ημερίδας εκπαίδευσης και καριέρας στη διαχείριση μαρινών.
Η άνοδος του κόστους ενέργειας θα φέρει και αύξηση κομίστρων
Η
εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος παραγωγής ενέργειας είναι
στις προτεραιότητες, καθώς όπως υπογράμμισε ο κ.Κατσικάρδης «στην ενέργεια
οι καταναλώσεις αυξάνονται. Δεν μιλάμε για μείωση της κατανάλωσης, αλλά για
παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές». Η άνοδος του κόστους ενέργειας θα
μετακυλιστεί και στην αύξηση των τιμών σε κάποιες υπηρεσίες.
Όπως
επισήμανε ο κ. Κατσικάρδης: «Θέλουμε να δούμε τη λύση των φωτοβολταϊκών. Έχουμε
πρόγραμμα, πιστεύουμε ότι θα πάει καλά το Ταμείο Ανάκαμψης και η
ενίσχυση για την αναβάθμιση των των τουριστικών λιμένων και θα μπορέσουμε να
κάνουμε κι εμείς αρκετά έργα στη Μαρίνα, θα τα κάνουμε ούτως ή άλλως τα έχουμε
σχεδιάσει, αλλά είναι άλλο να έχεις κι επιδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης κι
άλλο μόνο ίδια κεφάλαια. Δεν μπορείς να τα κάνεις με τον ίδιο ρυθμό και την
ίδια ένταση».
Πλωτές
προβλήτες
Ο κ.
Κατσικάδης τόνισε ότι είναι σε συνεργασία με το υπουργείο
Τουρισμού προκειμένου να απλουστευθεί το πλαίσιο και να μπορούν να
αξιοποιηθούν εποχιακά πλωτές προβλήτες, για να εξυπηρετούν τις αυξημένες
ανάγκες του καλοκαιριού. Αλλά και για την ψήφιση κανονιστικού
πλαισίου για τα ηλεκτροκίνητα σκάφη, που θα επιτρέπει
τη νηολόγηση και την επιθεώρηση και συντήρηση ενός αμιγώς
ηλεκτροκίνητου σκάφους, δηλαδή με μπαταρία, η οποία θα φορτίζει από
τις εγκαταστάσεις τις λιμενικές. Αφορά ηλεκτροκίνητα σκάφη εντός του
λιμένα «τα σκάφη υπηρεσίας να μην δουλεύουν με ντίζελ και βενζίνη και
παράγουν καυσαέρια».
Επίσης στα
πλάνα της εταιρείας είναι η καθιέρωση ημερίδας εκπαίδευσης και καριέρας στη
διαχείριση μαρινών, «ώστε να αντλεί εξειδικευμένο προσωπικό για μαρίνες».
Παράλληλα,
εξήγησε τα πλεονεκτήματα της μαρίνας Φλοίσβου,
που δέχεται μεγάλα σκάφη, θαλαμηγούς, «ειδικά τη στιγμή που
όλα τα ναυπηγεία στη Γερμανία για θαλαμηγούς είναι fully booked έως το
2028». Επιπρόσθετα, ανέφερε ότι η Μαρίνα Φλοίσβου λειτουργεί όλο το
24ωρο, και μπορεί ένα σκάφος να εισέλθει οποιαδήποτε ώρα ακομα και νύχτα.
Όλα αυτά με
γνώμονα την ασφάλεια σε όλα τα επίπεδα, κι «ας
είναι «δαπανηρή».
Στις μεγάλες
προκλήσεις της επόμενης ημέρας η κλιματική αλλαγή «με τα ακραία
καιρικά φαινόμενα. Όταν σχεδιάζεις πριν 20 χρόνια τη Μαρίνα, δεν
έχεις προβλέψει αυτά τα προβλήματα. Εμείς πρέπει τώρα να προβλέψουμε προκλήσεις
που έρχονται την επόμενη 5ετία και να προχωρήσουμε σε αναβάθμιση των υποδομών,
αλλά ακινήτων την εκπαίδευση του προσωπικού» όπως τόνισε.
Τα
οικονομικά στοιχεία της 20ετίας
- Καταβληθέντες φόροι
2003-2023 στα 41,37 εκατ. ευρώ (ΦΠΑ, φόρος μισθωτών
υπηρεσιών, φόρος ειδόηματος κ.τ.λ.)
- Ενοίκια προς ΕΤΑΔ 2003-2023
στα 106,56 έκατ. ευρώ
- Δήμος Παλαιού Φαλήρου (δημοτικά
τέλη, σύμβαση), 1,8 εκατ. ευρώ
- Ετήσιος τζίρος 22 εκατ. ευρώ.
- Δαπάνες στην τοπική κοινωνία
περί τα 200 εκατ. ευρώ
- Δράσεις κοινωνικής συνεισφοράς
περί τα 1,2 εκατ. ευρώ
- Απασχόληση προσωπικού 1.500
εργαζόμενοι (σε καθημερινή βάση -προσωπικό μαρίνας, καταστημάτων,
πληρωμάτων, συνεργεία, προμηθευτές κ. άλλοι)
0 Σχόλια