ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

20/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Η Ζωή του Νίκου Φώσκολο μέσα από την πένα του Μάκη Δελαπόρτα (Βίντεο)

 Βίντεο από το αφιέρωμα που έγινε στο  Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Μίκης Θεοδωράκης» στον  Νίκο Φώσκολο

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024 στο Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Μίκης Θεοδωράκης» η εκδήλωση τιμής για τα 10 χρόνια από την απώλεια του Ηλιουπολίτη Συγγραφέα, Σεναριογράφου και Σκηνοθέτη Νίκου Φώσκολου


Στο κατάμεστο θέατρο από πλήθος κόσμου και επισήμους την παράσταση έκλεψε ο ηθοποιός και συγγραφέας, Μάκης Δελαπόρτας.

Καθώς  με την είσοδο του στην σκηνή έκανε μια βαθιά υπόκλιση στο έργο και στην προσωπικότητα του Νίκου Φώσκολου.

Αναφερόμενος στο πρόσωπο του Νίκου Φώσκολου μίλησε για τον τρόπο της γνωριμίας τους, κάτω από μια ιδιαιτέρως απρόσμενη γνωριμία συγκεκριμένα είπε: 

Έρχεται ένας φίλος μου γνωστός  ηθοποιός που έπαιζε στην «Λάμψη» εκείνη την περίοδο   στο σπίτι μου και μου λέει:

-         Φίλος: Μάκη πάμε ένα σινεμά και με ρωτάει που να πάμε

-         Δελαπόρτας: Πάμε στα Βίλατζ

-         Φίλος: Έλα που θα πάμε στα βίλατς πάμε εδώ κοντά στο ΑΤΛΑΝΤΙΣ στην Βουλιαγμένης

Στο δρόμο  με ρωτάει:

-         Φίλος: Ποιο σκέφτεσαι  ότι θα είναι το επόμενο σου βιβλίο;

-         Δελαπόρτας: Κοίταξε  έχω γράψει τέσσερεις μεγάλους πρωταγωνιστές σκέφτομαι να γράψω το Νίκο Φώσκολο

-         Φίλος: Μου απαντάει, πολύ ωραία ιδέα.

-         Δελαπόρτας: Που να βρεις το Φώσκολο, γράφει από το πρωί ως το βράδυ απομονωμένος σε ένα γραφείο, να πάω εγώ τώρα να μου λέει την ιστορία της ζωής του, μάλλον αδύνατον

-         Φίλος: Άμα θες κάτι εσύ θα το δεις

Επειδή όλα στην ζωή είναι γραμμένα και το πιστεύω ακράδαντα αυτό πάμε λοιπόν στο σινεμά και ο τρελός ο φίλος μου με πάει στην Τρίτη σειρά, εμένα το χειρότερο που μπορείτε να μου κάνετε να με πάτε, στην δεύτερη ή Τρίτη σειρά, αποφάσισα να κάνω υπομονή μέχρι το  διάλειμμα να τελειώσει η μισή ταινία και να πάω πίσω.

Και με που ανοίγουν τα φώτα κάθεται μπροστά ο Νίκος Φώσκολος με την Τόνια και γινόταν εκείνη την ώρα να μην το πω.

-         κ. Φώσκολε ξέρετε πως είχα σήμερα την κουβέντα σας, λίγο πριν έρθουμε εδώ;

-         Σοβαρά;

-         Ναι

-         Γιατί είχες την κουβέντα μου;

-         Γιατί σκέφτομαι  πως θα ήταν ωραίο ένα βιβλίο, ένα λεύκωμα με τις τόσες μεγάλες επιτυχίες σας .

-         Έλα από το σπίτι να τα πούμε

Σε δυο μέρες πήγα σπίτι του και καθημερινά βρισκόμασταν όλο το καλοκαίρι. Η πρόταση μου ήταν «Κύριε Φώσκολε εσύ είσαστε ένας σπουδαίος συγγραφέας, που να τολμήσω, εγώ έχω γράψει πέντε βιβλία και άλλου είδους, θα ήθελα να γράψετε εσείς τα κείμενα και εγώ να το επιμεληθώ με φωτογραφίες» μου λέει «όχι διάβασα της Καρέζη το βιβλίο και ήταν εξαιρετικό, θέλω με το δικό σου τρόπο εσύ να γράψεις την ζωή μου»

Τον Σεπτέμβριο είχε ολοκληρωθεί η βιβλιογραφία του Νίκου Φώσκολου

Λίγα Λόγια για τον Μάκη  Δελοπόρτα

Ο Μάκης Δελαπόρτας γεννήθηκε στον Πειραιά και σπούδασε στη Δραματική Σχολή Αθηνών.

Αποφοίτησε το 1982 και από τότε συμμετείχε ως ηθοποιός σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες, θεατρικά έργα και τηλεοπτικά σίριαλ. 

Η αγάπη του για τον ελληνικό κινηματογράφο τον οδήγησε το 1989 να ασχοληθεί με τη δισκογραφία και να επιμεληθεί περισσότερους από 300 δίσκους, σώζοντας και καταγράφοντας σημαντικά σάουντρακ μεγάλων Ελλήνων συνθετών. Το 1998 άρχισε να ασχολείται και με τις βιογραφίες των μεγάλων Ελλήνων ηθοποιών, φτάνοντας μέχρι σήμερα να έχει υπογράψει 50 βιβλία, λευκώματα και συλλεκτικές μονογραφίες για τους κορυφαίους καλλιτέχνες του κινηματογράφου και του θεάτρου. Από το 2010, ανεβάζει στο θέατρο τις δικές του παραστάσεις που σημειώνουν πάντα μεγάλη επιτυχία. Έχει τιμηθεί αρκετές φορές από την πολιτεία και τους πολιτιστικούς φορείς της χώρας για τη σημαντική του προσφορά στη διάσωση και την καταγραφή του πολιτιστικού υλικού από το θέατρο και τον κινηματογράφο.



ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ







Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια